Det vet jag inte. Tror inte. Mamma har en Doro med Watts app.Kan en som inte har whatsapp prata på tfn med en som inte har whatsapp?
(Jag har whatsapp bara för att ta emot 2fa-koder från Facebook och Messenger)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet jag inte. Tror inte. Mamma har en Doro med Watts app.Kan en som inte har whatsapp prata på tfn med en som inte har whatsapp?
(Jag har whatsapp bara för att ta emot 2fa-koder från Facebook och Messenger)
Ja det har verkligen inte hjälpt att det har blivit så hypade av kändisar och influencers runt om i världen. Varför ta om man inte behöver? Känns så trist, så ätstört!Jag har inte Ozempic men Saxenda och den är det också ett väldigt tryck på efterfrågan ibland. Enligt min förra läkare var det extremt många som försökte komma åt det för viktminskning utan att motsvara kriterierna på övervikt eller fetma. 'Icke-patienter' kallade han dem. Har själv varit med om att ha diskuterat Saxenda och Ozempic online bara för att diskussionen ska bli derailad av normsmala personer som undrar hur vi gått tillväga för att få dem. Som om man tog den för att man tycker det är roligt att ständigt må illa och kasta upp dagens enda mål flera dagar i rad.
Jag är likadan, tänder inte mer belysning än jag behöver men har rejält med ljus att ta till om jag ska göra nåt som fordrar det. Sitter jag och håller på med nåt pyssel i elektroniklabbet är det sällan takbelysningen behövs, då har jag bara lilla lysröret över arbetsbänken tänd samt förstoringslampan, resten av rummet behöver inte lysas upp och finns det nåt mer avslappnande än att sitta i pysselhörnan med resten av rummet i dunkel och lite bra musik och så nåt man gillar att pyssla med?Så många mår dåligt av mörkret. Själv älskar jag det. Särskilt när det är mörkt och varmt.
Visa bifogad fil 155767
"Ska bara skruva fast locket på elcentralen", joråsåatte.Säger bara - "sista listen"...
Jag som diabetiker skulle betala 3500 för sprutorna nu sist trots att jag har korrekt utskrivet.Ja det har verkligen inte hjälpt att det har blivit så hypade av kändisar och influencers runt om i världen. Varför ta om man inte behöver? Känns så trist, så ätstört!
Tycker hela diskussionen många gånger blir så snäv faktiskt pga det. Att Ozepic tas av fel patienter- och då menar man inte normalsmala utan feta, och tycker att diabetiker har störst rätt till det. Det är ju diabetiker typ 2 som får det, en sk livsstilssjukdom, om Ozempic hade kunnat hindra många att få diabetes typ 2 för en del år sedan hade de som nu får det för diabetes nog också stått i fetmakön i dag. De som står i fetmakön för att få det gör det för att minska risken för diabetes typ 2 och andra sjukdomar, så varför inte ha det inom högkostnadsskyddet? Varför inte sälja Vegovy till Sverige och göra något för mänskligheten och inte bara roffa åt sig pengar från USA och Dubai... Jag tycker att det är tråkigt att ställa två sjuka grupper mot varandra och hävda vem som har mest rätt, speciellt när det finns andra läkemedel för diabetes och speciellt när sjukdomen i sig är en livsstilssjukdom med samma grund som fetma många gånger.
Men det är de normalsmala som gör denna situationen gissar jag. De som mest behöver det har inte råd. De som minst behöver det kan köpa det.
Bra jobbat!Klarat presentationen!
Svettades floder och darrade på rösten, men fixade det utan panikångest. Mycket skönt att ha det avklarat.
Tack!Bra jobbat!
Du är bäst!Klarat presentationen!
Svettades floder och darrade på rösten, men fixade det utan panikångest. Mycket skönt att ha det avklarat.
Så galet starkt!Klarat presentationen!
Då har det blivit något fel. TLV har inte ändrat några bestämmelser om förmån.Jag som diabetiker skulle betala 3500 för sprutorna nu sist trots att jag har korrekt utskrivet.
Det ingår inte i högkostnadsskydd på samma sätt längre pga efterfrågan
Håller nog på att bli sjuk... På det sättet saknar jag pandemin, folk sprang inte omkring i affärerna när de var sjuka och höll avstånd till andra rent allmänt!