Fredag
Veckans mest utmanande dag jobbmÀssigt, men med ett par djupa andetag ska det nog lösa sig.
Fortfarande irriterad över gubbsnubben igÄr som bestÀmde sig vara nÄgon slags domare över min kapacitet att bo pÄ gÄrd?!
Fick nys om en ödegÄrd som ev var till salu, tipsaren visste inte vem Àgaren var men visste om en gubbsnubbe som utnyttjat marken kring den. Jag kontaktade denne som meddelade att han minsann inte tÀnkte lÀmna ut nÄgot telefonnummer till Àgaren men kunde lÀmna vidare mitt nummer. NÀhÀpp, Jahopp, tack och bock.
Nej dĂ„ krĂ€ver han att tag ska redovisa mina kunskaper om att timra hus(!), lĂ€gga tak och lyfta byggnader. Vet jag âens hur man bor pĂ„ en gĂ„rd?!â
Ăhm ja det kan jag vĂ€l göra, om ĂGAREN vill veta det vid ett samtal. Men till nĂ„gon random -manschauvinistisk-rövhatt? Nej tack.
Jag svarar att jag absolut kan redovisa mina kunskaper nÀr jag diskuterar med Àgaren. DÄ blir han sur och önskar mig lycka till att hitta Àgarens kontaktuppgifter. Och som slutklÀm lÀgger han till att han har stort inflytande i vem som fÄr köpa gÄrden.
Jaha? Grattis till dig dÄ?
Hundra spÀnn pÄ att han inte börjat ifrÄgasÀtta mina kunskaper om jag skrivit under meddelandet med ett mansnamn.
MÀn. Blörk!