Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlevde utbildningen men både jag och mina kollegor är rörande överens om att den lämnar mycket att önska. Dessutom är det en extremt mycket högre arbetsbelastning på den än vad som sades från början, vilket är irriterande. :cautious:

Dock ätit god kvällsmat och tänker ta kvällen ledig från företagande, se serie och chilla. Helt slut efter helgen så behöver verkligen återhämtningen.🥱
Ser fram emot onsdag när det händer spännande grejer. 🤓
 
Varit på peruk-stället. Det blir nog bra. Ska dit igen i samband med nästa läkarbesök.

Träffade på kollega från annan enhet, lite otippat. Gick sen med jobb-frun till mammografin, så nu har hon gjort det.

Körde sen hem, hämtade barnet och har åkt tillbaka till Uppsala för parkour. Puh.

När vi är tillbaka behöver jag lägga upp dokumentet till grupparbetet och byta sängkläder och duscha med descutan.
 
Håller på att baka en mazarinkaka med choklad (som sedan ska ha en glasyr av florsocker och hallonsaft ovanpå). Hoppas att den blir lika god som den låter :d ! Jag fick nämligen 400 g mandelmassa av mamma igår och tänkte att det kunde vara kul att göra något med den istället för att den bara skulle "försvinna" bit för bit... :D
Det där lät som nåt för mig, har du ett recept?
 
Har ätit middag och diskat. Har mycket kvar att läsa idag, så nu ska jag krypa upp i soffan med en liten skål godis och min teoribok.
 
Var på en seminarium på skolan idag med Andrii Plathokniuk som var på universitetet. Väldigt intressant och otroligt gripande. När jag åkt hem insåg jag vad det stod på min tröja, hoppas folk insåg att det var en bandtröja och ingenting annat, eller bara inte brydde sig. Kanske lite fel att gå på ett seminarium om krig med texten Fredlös över hela ryggen (eller ja, ovanför loggan).
 
Trevlig dag på Ystad saltsjöbad :)
Mat och fika är alltid gott där men idag var fikat ännu mumsigare än vanligt :d
Fixade stallet imorse så på eftermiddagen har jag bara tagit det lugnt.

1000022953.jpg
 
Var på en seminarium på skolan idag med Andrii Plathokniuk som var på universitetet. Väldigt intressant och otroligt gripande. När jag åkt hem insåg jag vad det stod på min tröja, hoppas folk insåg att det var en bandtröja och ingenting annat, eller bara inte brydde sig. Kanske lite fel att gå på ett seminarium om krig med texten Fredlös över hela ryggen (eller ja, ovanför loggan).
Alltså sånt tänker inte jag på varken vad jag tar på mig eller vad andra har på sig. Jag tar på mig det som är överst i lådan. Var en kompis som för ett tag sedan fick se att vår dotter hade en påse från bolaget till skolan.

Det skulle vederbörande barn inte få ha med till skolan.
 
Lyssnar på p3 dokumentär om folkmordet i Rwanda 1994. Varför pratas det inte mer om det på historielektionerna i skolorna? Jag är 38 och måste erkänna att jag inte kan minnas att jag någonsin hört talas om det. Det är ju pinsamt att vara så dåligt allmänbildad
 
Suckar djupt över att ha fått hyresavier för tre månader fram med meddelande om att från januari höjs hyran med 250 kr och blir alltså 8775 kr+ då 175 kr för tv/internet, som jag ju inte ens använder men som jag antar man inte kan avstå. 8950 kr. Vi får väl hoppas att min lön höjts med liknande summa....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 685
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
29 750
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp