Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. Gårdagen vart rätt tuff iom årsdag men flöt på bra ändå. Tröstshoppade värsta fula trädgårdsskulpturen igår som tröst :D
En betong tjädertupp jag döpt till Gunnar som ska stå vid min ek. Dvs nästan det första man ser :rofl:

Väldigt passande dock då de första åren som mamma flyttade ut hit (vi bor 2,5km från varandra) så hade vi en riktigt ilsken tjädertupp som kom på hösten i nåfgra år. Han jagade bilar, stannade man så gick han runt och pickade på däcken. Var du ute och gick(red så kunde han komma till attack. Vi hade några månader då vi inte red åt det hållet. (vilket är mot mig) så denna betongklump passar här :D

tupp.jpeg


Blir en lång dag på jobbet då vi har en afterwork här på plats med pingis och mat. Mina kollegor är otroligt trevliga så ser fram emot det
 
Igår var det 21 grader varmt. Nu sitter jag och tittar på när däckfirman slår på dubbdäck på jobb-bilen 😂 så blir det när man ska till inlandet nästa vecka och prognosen säger mellan -2 och +4 med nederbörd. Känns dock lite tidigt när jag sitter ute i solen och myser under tiden 🤭
 
Har visning av lägenheten, hittills är det sex personer som tittat och hundarna sitter i bilen och väntar, medan jag väntar på att tiden är passerad så jag kan låsa och åka till stallet. Panikstädade i morse, hunnit en vända till soprummet och har gömt ett par soppåsar i lägenheten så kan jag slänga dem sedan. 🤭
 
Har gjort dagens djupdykning i skolarbetet men energin börjar tryta. Började dagen med att lämna på föris, tog en power walk i skogen, hämtade paket och åkte hem och duschade. Har hunnit starta en maskin tvätt, ätit lunch och fått hyfsat mycket skolarbete gjort. Har dock mycket kvar också. Men måste åka iväg och hämta ena bilen på verkstad och hinna handla idag också. Gaah.
 
Lunchpausar och slösurfar fast att jag egentligen borde hänga tvätt. Fem timmars jobb kvar, sedan går jag på semester i två veckor :love: Jag har en artikel att skriva klart, en kollega att jaga och lite lösa trådar att knyta ihop men annars känns det rätt lugnt faktiskt. Guuud vad skönt det ska bli med en rejäl paus från jobbet!
 
Jag fick order om att vara stilla nu efter operationen. Hade mockat och fixat mat till pålle i morse. Så stalltjejerna tar in häst och hans kompis. Sambo erbjöd sig att gå en promenad och ”äppla och gräsa” pålle. Så han får iaf göra ngt. 😍❤️
Jag ska lyssna ljudbok och sova med hundarna. 😍
 
Jag köpte bröd och folk tittar och ler åt mig. det är jag van vid nu.
Men idag hände något annorlunda.
En tjej tittade upp och ner på mig, liksom scannade av mig och sen log. sen gick.
Det kändes annorlunda, och kan liksom inte släppa det hela.
 
Jag fick order om att vara stilla nu efter operationen. Hade mockat och fixat mat till pålle i morse. Så stalltjejerna tar in häst och hans kompis. Sambo erbjöd sig att gå en promenad och ”äppla och gräsa” pålle. Så han får iaf göra ngt. 😍❤️
Jag ska lyssna ljudbok och sova med hundarna. 😍
Tror pålle klarar sig utmärkt; äpple skadar dessutom tänderna så gör ju inget att ha liten paus :p (fått till mig av hästtandläkaren hur skadligt det är). Vila upp dig och njut av faktumet att du har god hjälp och stöd omkring dig :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
30 896
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp