Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit frustrerad på sonen senaste dagarna som aldrig är nöjd. Han vägrar dessutom napp, så det är bara att vanka på skrikig/knorrig unge dag som natt. Inget duger och jag vill tillslut skrika in i en kudde. Så ramlade jag över denna nu och blev helt blödig.

https://www.instagram.com/p/CrqkVfxKlX1/?igshid=MmJiY2I4NDBkZg==
Åh, känner så mycket igen mig med båda mina barn som behövt mycket närhet. Ingen tröst just nu, men det blir ju bättre. Är ni hemma båda två fortfarande så en av er kan fokusera på stora?

Åh, känner så mycket igen mig med båda mina barn som behövt mycket närhet. Ingen tröst just nu, men det blir ju bättre. Är ni hemma båda två fortfarande så en av er kan fokusera på stora?

Ja, maken föräldraledig fram till dotterns inskolning i augusti. Vi har en förknuten bärsjal som är för liten för maken, så bara jag har kunnat bära sonen längre stunder när han sover. Selen är än så länge för stor för sonen. Så min rygg håller på att gå av, igår var riktigt kritiskt och har varit uppe och tagit värktabletter inatt. Men idag ska vi iväg och köpa en Ergobaby 360. Ser fram emot att kunna bära honom mer ergonomiskt, och också kunna dela bärandet med maken.

Vi bar väldigt mycket på dottern också men hon var i varje fall nöjd då, sonen knorrar varje vaken minut just nu och det är knäckande. Han är dessutom väldigt stark och klättrar runt med sina armbågar på min bröstkorg så jag blir helt svedd. Men, om det är nåt jag lärt mig av mina barn så är det bara att ”give in” när de är kinkiga. Släpp allt annat och gör vad som krävs. Vanka, klappa, köp en bättre sele. När dottern testar gränser just nu är det bara att släppa städning, projekt, dusch eller vad man ju försöker få ihop samtidigt och bara sätta sig på golvet och vara med henne. Ju mer vi försöker oss på egentid, vuxenliv, få saker gjorda.. ju värre blir det för alla inblandade. Så nu sitter jag still på en stol, dricker kaffe och kollar en serie. Sonen sover i sjalen. Skulle behöva städa huset men… äsch 🤷‍♀️

Var nyss hos barnet som pratade oroligt i sömnen. Stackars liten, måste drömt något.

Dottern vaknade sent igår kväll och skrek, herregud vad hon skrek. Jag var nap trapped under sonen i soffan och maken sprang upp till henne. Han fick vanka på henne en lång stund men hon var helt hysterisk. Hon skrek ”mamma” så många gånger att jag fick anstränga mig för att stå emot instinkten att dumpa sonen i soffan och springa dit. Hon kan inte riktigt säga pappa ännu så både jag och maken heter mamma just nu när hon är ledsen har jag märkt, hon springer lika ofta till honom så jag kände mig trygg i att hon fick den tröst hon behövde. Men fasen.. ingen förvarnade en på hur jäkla hjärtskärande det är att höra ”mamma” genom ett panikslaget barnskrik 💔

Har varit frustrerad på sonen senaste dagarna som aldrig är nöjd. Han vägrar dessutom napp, så det är bara att vanka på skrikig/knorrig unge dag som natt. Inget duger och jag vill tillslut skrika in i en kudde. Så ramlade jag över denna nu och blev helt blödig.

https://www.instagram.com/p/CrqkVfxKlX1/?igshid=MmJiY2I4NDBkZg==
Satt med gnälligt barn igår som inte kom till ro när jag läste detta och då kändes det bra att sitta där och kramas. Men sonen gnäller aldrig om det inte är nått specifikt. Vi hade rapat, matat och bytt blöja så det var lite konstigt. Jag sa "han behöver närhet och sin moooorrr" till maken som med skeptisk min tog sonen och la ner honom i baby criben varpå barnet nöjt somnade i sin bekväma säng.
Jag... 🥲💔

aldrig är man nöjd 😅

Satt med gnälligt barn igår som inte kom till ro när jag läste detta och då kändes det bra att sitta där och kramas. Men sonen gnäller aldrig om det inte är nått specifikt. Vi hade rapat, matat och bytt blöja så det var lite konstigt. Jag sa "han behöver närhet och sin moooorrr" till maken som med skeptisk min tog sonen och la ner honom i baby criben varpå barnet nöjt somnade i sin bekväma säng.
Jag... 🥲💔

aldrig är man nöjd 😅

Japp. Den konstanta slitningen mellan att få panik över att vara sitt barns hela värld och insistera på att vara sitt barns hela värld så fort de varit självständiga i 3 sek 😆

Lite som när vi haft tuffa dagar med dottern och bara längtar tills hon äntligen ska komma i säng. Så när hon sovit 30 min sitter vi i varsin ände i soffan och tittar på bilder på henne och bah ”Kolla här, och här! Vad liten hon var här! Och den här ifrån idag! Jag saknar E kan hon inte vakna..”

Ringde mina mellersta pojkar för att se om de ville med å grilla I skogen. 1 av 2 ville det så vi har gemensamt klurat ut hur man bäst får elden att brinna. Nu försöker vi istället släcka glöden så vi kan åka vidare :rofl:

Bifogade filer

• 20230521_132013.webp
    20230521_132013.webp
    590,2 KB · Visningar: 27
Åkte på utflykt till lekplats, bara för att upptäcka att barnet inte tagit på sig skor.
Det blev inget lekt. Åt lunch och åkte hem igen.
...bara för att upptäcka att gosedjuret blivit kvar på lunchstället.
Så jag fick åka tillbaka. Suck. Föräldrarna har varit sjuka och det har mest blivit skärmar hela helgen :down:

Åkte på utflykt till lekplats, bara för att upptäcka att barnet inte tagit på sig skor.
Det blev inget lekt. Åt lunch och åkte hem igen.
...bara för att upptäcka att gosedjuret blivit kvar på lunchstället.
Så jag fick åka tillbaka. Suck. Föräldrarna har varit sjuka och det har mest blivit skärmar hela helgen :down:

Vi har också en pissdag. Snart säljer jag sonen känner jag. Ska testa en barnvagnspromenad i ett sista desperat försök att slippa bära en liten stund.

Kom precis hem och sonen ville prompt ta ut sin tamråtta. Eftersom det är den mest reserverade tamråttan vi har än så sitter jag bredvid för att stötta sonen i hans hantering.

Vi hade en ganska sopig lördag med massa konflikter och obefintligt tålamod hos mig. Dagen idag började ungefär lika dåligt och sen kom vi iväg till stor lekplats efter lunch. Sonen har äntligen vågat åka en linbana som han varit rädd för i tre år och var väldigt stolt :heart

Minihuligan-toddlern blev topp tunnor rasande över att vi köpte en kula glass i bägare till henne och sen envisades med att försöka få henne att SMAKA :cautious: och att hon inte bara fick sitta och hålla bägaren i lugn och ro så hon vrålade i högan sky och kröp omkring runt bordet med tårarna sprutande medan vi andra försökte njuta. Det är harmoniskt med barn. Men sen har alla varit glada och vi avslutade på restaurang utan utbrott.

Ja, maken föräldraledig fram till dotterns inskolning i augusti. Vi har en förknuten bärsjal som är för liten för maken, så bara jag har kunnat bära sonen längre stunder när han sover. Selen är än så länge för stor för sonen. Så min rygg håller på att gå av, igår var riktigt kritiskt och har varit uppe och tagit värktabletter inatt. Men idag ska vi iväg och köpa en Ergobaby 360. Ser fram emot att kunna bära honom mer ergonomiskt, och också kunna dela bärandet med maken.

Vi bar väldigt mycket på dottern också men hon var i varje fall nöjd då, sonen knorrar varje vaken minut just nu och det är knäckande. Han är dessutom väldigt stark och klättrar runt med sina armbågar på min bröstkorg så jag blir helt svedd. Men, om det är nåt jag lärt mig av mina barn så är det bara att ”give in” när de är kinkiga. Släpp allt annat och gör vad som krävs. Vanka, klappa, köp en bättre sele. När dottern testar gränser just nu är det bara att släppa städning, projekt, dusch eller vad man ju försöker få ihop samtidigt och bara sätta sig på golvet och vara med henne. Ju mer vi försöker oss på egentid, vuxenliv, få saker gjorda.. ju värre blir det för alla inblandade. Så nu sitter jag still på en stol, dricker kaffe och kollar en serie. Sonen sover i sjalen. Skulle behöva städa huset men… äsch 🤷‍♀️
Bra att ni är hemma båda två. Vi hade en Ergobaby med spädbarnsinlägg. Har använts mycket till båda barnen. Lillan är född i september så hennes första halvår satt jag ofta med bärsele studsandes på en pilatesboll för att få henne att sova. Man kan skratta år det nu i efterhand men när man inte sover på natten är man ju ibland less på att inte få vila på dagen. Vår yngsta hade kolik, men från ett halvårsålder har hon varit typ det gladaste barn du kan tänka dig. ❤️ Mej aldrig varit ett fan av att sova på dagen dock 🙈

Herrejösses vad enkelt det har varit idag med endast 1 barn, och då har jag ändå haft det barn som kräver mycket stöttning i vardagen :love::D

Sett till de senaste inläggen så tänker jag tillbaka till hur dåligt jag mådde psykisk under graviditeten med detta barn och flera år efter födelsen. Hade bland annat extremt graviditetsillamående samt täta kontroller från vecka 26 då det visade sig att även han beräknades väga 5,5 kilo vid BF. Han föddes sedan med sugklocka under kejsarsnittet då han vägrade komma ut, ett kejsarsnitt som tog 2 timmar pga alla komplikationer. Sonen gallskrek de första 3 månaderna om han inte fick bo i min famn vilket lett till att jag än idag är expert på att göra det mesta med en hand samt var drygt 6 månader när pappan fick motta första leendet eftersom jag var den enda som dög enligt sonen. Påfrestande är bara förnamnet.

Han somnade när jag gick med vagnen så fick ett mentalt break och ryggen fick vila lite, även om hela kroppen nog hade behövt det egentligen. Men det var skönt att komma ut.

Sen har maken varit och köpt både sele och babysitter. Selen var okej, men eftersom jag redan överansträngt mig så gör det ont att bära hur som helst så får vänta lite med det. Babysittern accepterar han någorlunda så länge man gungar ordentligt men gnäller så fort man slutar, likväl som han vaknar så fort man stannar vagnen. High Maintanence Hugo kallas han här hemma just nu. Skönt i varje fall att kunna variera sätten att hålla honom nöjd, eller i varje fall inte ledsen.

Han verkar ha lite strul med magen. Jag tycker att han rapar för lite, även fast jag lyfter upp och vankar i olika positioner så kommer det oftast bara något litet. I stället knorrar han och är gasig hela dagarna. Stackarn, gissar att det är vad som ligger bakom hans konstanta gnäll.

Han somnade när jag gick med vagnen så fick ett mentalt break och ryggen fick vila lite, även om hela kroppen nog hade behövt det egentligen. Men det var skönt att komma ut.

Sen har maken varit och köpt både sele och babysitter. Selen var okej, men eftersom jag redan överansträngt mig så gör det ont att bära hur som helst så får vänta lite med det. Babysittern accepterar han någorlunda så länge man gungar ordentligt men gnäller så fort man slutar, likväl som han vaknar så fort man stannar vagnen. High Maintanence Hugo kallas han här hemma just nu. Skönt i varje fall att kunna variera sätten att hålla honom nöjd, eller i varje fall inte ledsen.

Han verkar ha lite strul med magen. Jag tycker att han rapar för lite, även fast jag lyfter upp och vankar i olika positioner så kommer det oftast bara något litet. I stället knorrar han och är gasig hela dagarna. Stackarn, gissar att det är vad som ligger bakom hans konstanta gnäll.

Vad kämpigt det låter, förstår att du är helt slut ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 350
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar