Ja, maken föräldraledig fram till dotterns inskolning i augusti. Vi har en förknuten bärsjal som är för liten för maken, så bara jag har kunnat bära sonen längre stunder när han sover. Selen är än så länge för stor för sonen. Så min rygg håller på att gå av, igår var riktigt kritiskt och har varit uppe och tagit värktabletter inatt. Men idag ska vi iväg och köpa en Ergobaby 360. Ser fram emot att kunna bära honom mer ergonomiskt, och också kunna dela bärandet med maken.
Vi bar väldigt mycket på dottern också men hon var i varje fall nöjd då, sonen knorrar varje vaken minut just nu och det är knäckande. Han är dessutom väldigt stark och klättrar runt med sina armbågar på min bröstkorg så jag blir helt svedd. Men, om det är nåt jag lärt mig av mina barn så är det bara att ”give in” när de är kinkiga. Släpp allt annat och gör vad som krävs. Vanka, klappa, köp en bättre sele. När dottern testar gränser just nu är det bara att släppa städning, projekt, dusch eller vad man ju försöker få ihop samtidigt och bara sätta sig på golvet och vara med henne. Ju mer vi försöker oss på egentid, vuxenliv, få saker gjorda.. ju värre blir det för alla inblandade. Så nu sitter jag still på en stol, dricker kaffe och kollar en serie. Sonen sover i sjalen. Skulle behöva städa huset men… äsch