Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju ett mirakel att man inte blir psykiskt instabil av att ha vankat på kinkig bebis sen kl. 5 i morse utan uppehåll. Nu verkar det som att han äntligen börjar somna tillräckligt tungt för att kunna lägga ifrån mig honom. Sådär i lagom tid tills att 1-åringen kommer hem och nästa cirkus börjar 🥴 Nä, om man skulle ta att ta tag i det där med att få i sig lite frukost innan i varje fall..

Fick hem min nya vagn idag :love:

Har varit så sugen på en cykel-/jogging -/promenadvagn som bägge barnen får plats i ett tag och fick tummen ur och beställde en i lördags. Förväntade mig inte så snabb leverans men är så glad att jag fick den nu innan långhelgen! Ska bara åka och köpa ett babysäte till den imorgon och sen hoppas jag på ett par riktigt långa promenader i helgen! Har saknat det när fyraåringen liksom blivit för stor för att åka barnvagn men för liten för att orka gå så långt som jag vill. Nu kan hon hoppa in och åka bredvid lillasyster en stund när hon blir trött istället :heart

Och så får jag förhoppningsvis med mig bägge barnen själv på cykeln sen när lillasyster blivit lite större och stabilare också :D

(Har givetvis varit ute och provkört redan, rullar som en dröm! :love: Barnen var nöjda också, trots temporär avsaknad av babysätet till tremånaders-bebisen)

Fick hem min nya vagn idag :love:

Har varit så sugen på en cykel-/jogging -/promenadvagn som bägge barnen får plats i ett tag och fick tummen ur och beställde en i lördags. Förväntade mig inte så snabb leverans men är så glad att jag fick den nu innan långhelgen! Ska bara åka och köpa ett babysäte till den imorgon och sen hoppas jag på ett par riktigt långa promenader i helgen! Har saknat det när fyraåringen liksom blivit för stor för att åka barnvagn men för liten för att orka gå så långt som jag vill. Nu kan hon hoppa in och åka bredvid lillasyster en stund när hon blir trött istället :heart

Och så får jag förhoppningsvis med mig bägge barnen själv på cykeln sen när lillasyster blivit lite större och stabilare också :D

(Har givetvis varit ute och provkört redan, rullar som en dröm! :love: Barnen var nöjda också, trots temporär avsaknad av babysätet till tremånaders-bebisen)

Cykelvagnen är nog vår bästa barnpryl! Hoppas ni får lika god användning av den som vi 😃

Cykelvagnen är nog vår bästa barnpryl! Hoppas ni får lika god användning av den som vi 😃

Samma här! Vår cykelvagn , eller ja det är en multivagn för cykel/promenad/löpning/skidåkning är utan tvekan vår topp 1 bästa barnpryl. Ovärderlig har den varit. Nu har vår första vagn gått i pension, köptes när äldste sonen var ett halvår 2015 och jag överdriver inte mycket om jag säger att den har använts flera gånger dagligen sedan dess. Nu med tredje barnet bytte vi ut den till en ny enkelvariant. Dels för att den gamla är sliten och dels för att vi bara behöver enkelvagn numera.

Dyra är de ju i inköp men iaf för oss så blev kostnad per användning riktigt riktigt lågt. :)

Samma här! Vår cykelvagn , eller ja det är en multivagn för cykel/promenad/löpning/skidåkning är utan tvekan vår topp 1 bästa barnpryl. Ovärderlig har den varit. Nu har vår första vagn gått i pension, köptes när äldste sonen var ett halvår 2015 och jag överdriver inte mycket om jag säger att den har använts flera gånger dagligen sedan dess. Nu med tredje barnet bytte vi ut den till en ny enkelvariant. Dels för att den gamla är sliten och dels för att vi bara behöver enkelvagn numera.

Dyra är de ju i inköp men iaf för oss så blev kostnad per användning riktigt riktigt lågt. :)
Åh vad kul att höra, nu känns mitt köp ännu bättre! :D Hoppas verkligen på att vår kommer bli lika välanvänd :love:

Har du använt era vagnar även med skidor @Imogen ? Här är det skidföre typ tre halvdagar om året, men då vore det ju å andra lite kul att kunna ta tillvara på det! Har inte åkt på flera år eftersom äldsta dottern varit för liten att ha med på egna skidor och vi inte haft något sådant alternativ.

Sällar mig till cykelvagnsälskarkören 😁 Vi köpte vår begagnad för 4 år sen, den har rullat många mil bakom våra cyklar sen dess och har helt klart varit värd pengarna. Lekplats, förskolan, badplatser, in till stan etc, så bra att den rymmer både barn och packning och kan köras som vanlig vagn när man är på plats. Nu börjar den bli lite trång med en 5-åring och en snart 2-åring i, men stora cyklar nog snart själv så det löser sig :)

Åh vad kul att höra, nu känns mitt köp ännu bättre! :D Hoppas verkligen på att vår kommer bli lika välanvänd :love:

Har du använt era vagnar även med skidor @Imogen ? Här är det skidföre typ tre halvdagar om året, men då vore det ju å andra lite kul att kunna ta tillvara på det! Har inte åkt på flera år eftersom äldsta dottern varit för liten att ha med på egna skidor och vi inte haft något sådant alternativ.

Japp! Åker mycket längdskidor så det har varit grymt att kunna få med hela familjen ut på tur. I vintras hade vi 1-åringen i skidvagnen, 5-åringen åker kortare sträckor och kan resten av tiden stå bakom vagnen och hålla i handtaget och "tolka". (8-åringen åker själv utan problem).

Men det är bra träning i uppförsbackar....lite för bra för mig! 😅

Men absolut bästa användningen har nog varit som promenadvagn ändå. Vet inte hur många sommarkvällar när de två stora var mindre som vi lät dem somna i vagnen på promenad, sen fällde vi ner till liggläge och de hade som ett litet tält på hjul att sova i. Där har de sovit många sena sommarkvällar när föräldrarna inte velat gå hem :p

@nejlica Vi har använt vår vagn främst till promenader men har också åkt skidor, cyklat och sprungit med den. Hur bra som helst! 👍 Vi köpte den begagnad och då följde vanliga promenadhjul med samt ett springhjul och fäste till cykel. Skidkitet köpte vi själva och det har funkat toppen!

cykelvagnsälskarkören 😁
Som sagt mycket peppad på att gå med i den! :laugh: :love:
@nejlica Vi har använt vår vagn främst till promenader men har också åkt skidor, cyklat och sprungit med den. Hur bra som helst! 👍 Vi köpte den begagnad och då följde vanliga promenadhjul med samt ett springhjul och fäste till cykel. Skidkitet köpte vi själva och det har funkat toppen!
Kollade också efter en begagnad, men det verkar som att folk håller hårt i sina och inte säljer dem i första taget, så det är ju också bra betyg!

Eftersom det blev en ny ändå, när tålamodet att vänta på en begagnad tog slut har jag inte köpt med jogging- och skidkit till den än, men jogginghjul står på önskelistan och ni säljer in skidor bra! ;)
Men absolut bästa användningen har nog varit som promenadvagn ändå. Vet inte hur många sommarkvällar när de två stora var mindre som vi lät dem somna i vagnen på promenad, sen fällde vi ner till liggläge och de hade som ett litet tält på hjul att sova i. Där har de sovit många sena sommarkvällar när föräldrarna inte velat gå hem :p
Men så härligt det låter :love: Eftersom lillasyster bara är en liten pluttbebis ännu är det den användningen jag ser främst i sommar!

Vi hat också en cykel/löp osv vagn, den är suverän! Vi använder knappt den vanliga vagnen sen vi köpte cykelvagnen.

Köpte också begagnat, fick ha bevakning ett tag och rätt högt andrahandsvärde men den var i jättefint skick.

Vet inte om det är rätt tråd, men just nu känns det hopplöst att vänja sig vid att bara ha mina barn varann vecka. Snart har det gått ett halvår men känslan på barnledig vecka är vidrig.
Kommer den nånsin minska?
Jag vet inte om det hjälper, men på mitt förra jobb hade jag en kollega som hade sitt barn varannan vecka. De veckor han inte hade barnet så jobbade han typ 50-60 timmar så att han de andra veckorna kunde sluta tidigare. Upplevde att de gjorde roliga saker typ varenda dag efter förskola/skola, sånt där som en annan kanske bara hinner på helgen. (Så istället för 4 dagar av 14 när de hann umgås ordentligt så umgicks de ordentligt 7 dagar av 14 liksom).

Alla har ju förstås inte möjlighet att göra så, och det hjälper såklart inte mot att inte få somna med en barnfot i ansiktet varje kväll eller pussa en trött morgonkalufs, men jag tyckte det var lite hoppingivande hur han liksom gjorde det bästa av förutsättningarna!

Jag vet inte om det hjälper, men på mitt förra jobb hade jag en kollega som hade sitt barn varannan vecka. De veckor han inte hade barnet så jobbade han typ 50-60 timmar så att han de andra veckorna kunde sluta tidigare. Upplevde att de gjorde roliga saker typ varenda dag efter förskola/skola, sånt där som en annan kanske bara hinner på helgen. (Så istället för 4 dagar av 14 när de hann umgås ordentligt så umgicks de ordentligt 7 dagar av 14 liksom).

Alla har ju förstås inte möjlighet att göra så, och det hjälper såklart inte mot att inte få somna med en barnfot i ansiktet varje kväll eller pussa en trött morgonkalufs, men jag tyckte det var lite hoppingivande hur han liksom gjorde det bästa av förutsättningarna!

Jag gör typ så, dvs jobbar långdagar när jag är barnfri och kortare när dom är hos mig. Jag är även sysselsatt med annat när jag är barnfri, senare idag ska jag gå i naturreservat. Men att i princip jämt haft barn runt mig i drygt 18 år, har tex sällan ens haft barnvakter. Det är tufft.

Den här jäkla ångesten som utdrivningsreflexen ger :cautious: Kan gå här i min egen lilla värld och må fint tills det plötsligt känns som att bröstkorgen snöras åt och halsen blir alldeles torr. Undrar vad tusan det är nu då, sen börjar det sticka i brösten och jag förstår att det är förbaskade D-MER igen. Så himla märkligt fenomen det där, och störigt!

9506D9AD-0FD3-4742-B6AE-062BB1AD3A63.webp

Vobbat idag. Vilket för en annan innebär ta med sjukt barn till jobbet, sätta honom framför en dator och streama Spookys medan min chef är på skärgårdskryssning. Insåg inte riktigt hur pass krasslig han var förrän nånstans runt lunch då han petade i sig en köttbulle typ. Tackade nej till choklad(!) och klagade över halsont. Tog tempen först nu när vi kom hem och det känns ju sådär att ha släpat med honom till jobbet 😕

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 349
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar