Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där hade jag nog blivit lite provocerad av . Klart att det är olika val men man kanske ändå får tänka att man får kompromissa med en av sina vilodagar om man vill kunna träffa sina vänner.
Vi plockar för övrigt också alltid upp varje kväll pga känns bra att börja morgonen på ny kula så att säga . Sen är det ju inte fullt kaos i huset på vardagar nu när de är borta på förskola och vi på jobbet men efter en ledig dag ser det inget vidare ut .
Jag förstår precis vad du menar, har en kompis som är likadan, henne träffar jag helst utan barn, alt hemma hos oss en vardagkväll så vi kan prata när barnet lagt sig. Men jag var nog likadan själv. Man har ju svårt att fatta hur det är när man inte har barn, och jag som bara har ett som jag alltid kunnat lämna till pappan i princip från start har svårt att förstå hur det är att ha två.Jag tror du missar lite vad jag greppar efter, men känner att frågan är lite för känslig för att utveckla från min sida på öppet forum.
Städhjälp är bra men hjälper mig tyvärr inte med leksaker, disk, plock osv. efter en dag hemma. Ser ut som ett bombnedslag här varje kväll
Vi delade upp barnen mellan oss.Ja, särskilt när motförslaget är att ses en vardagskväll och vi med barn antingen får ta med dem och hålla dem uppe över sin läggningstid eller lämna dem med partner som får ta alla barn själv efter jobb och till läggning. Det där med att ses kvällstid är ju inte helt okomplicerat när man har små.
Hon kanske måste göra så för att inte gå in i väggen?Försöker få till en träff med barndomsvännerna när några utav oss är småbarnsföräldrar och en är barnfri. Den barnfria kan ingen lördag framöver och söndagar vill hon hålla fria för städ- och vilodag. Vet att hon jobbar mycket, och att barn är mitt val som jag får hantera men det är svårt att inte bli provocerad av att planera runt någons städ- och vilodag när man själv har barn i famnen dygnet runt och städar den sista timmen på dagen långt efter att man egentligen borde gått och lagt sig. För att sen sova 4-5 h, och sen börjar det om. Olika liv, olika val. Jag bara önskar att hon kunde se att det kanske är läge för henne att göra kompromissen om vi ska kunna ses då vi andra nog inte kommer kunna drömma om hela dagars vila på flera år.
Jag förstår precis vad du menar, har en kompis som är likadan, henne träffar jag helst utan barn, alt hemma hos oss en vardagkväll så vi kan prata när barnet lagt sig. Men jag var nog likadan själv. Man har ju svårt att fatta hur det är när man inte har barn, och jag som bara har ett som jag alltid kunnat lämna till pappan i princip från start har svårt att förstå hur det är att ha två.
Poängen var att det nog inte ligger nån ond tanke bakom.
Hon kanske måste göra så för att inte gå in i väggen?
Olika liv kräver olika åtgärder för att fungera.
Det förstår jagDet finns en hel del bakgrund i denna situation som gör att jag känner som jag gör, men vill inte outa någon på offentligt forum så undviker att skriva om den. Ville bara skriva av mig lite frustration, men ja, there’s more to the story osv.
Idag har dottern klättrat upp på en pall och dykt ner i korgen med Duplo, voltat och vält den åt andra hållet. Så nu har hon märken av Duplo på huvudet och ryggen. Annars har hon ätit blommor från rabatten.
Plus ett på den Samt som nån jag hörde sa: "Om mitt andra barn varit mitt första barn, så hade det bara blivit ett barn" (nä, absolut inte men ni fattar)Förresten, den som sagt att pojkar är vildare att uppfostra.. kan för övrigt komma hit så kan vi ta ett snack!
Mitt första barn var/är mycket vildare än tvåan. Jag tänkte "det KAN inte bli värre nästa gång!" innan vi försökte få till tvåan tack och lov har det stämt hittillsPlus ett på den Samt som nån jag hörde sa: "Om mitt andra barn varit mitt första barn, så hade det bara blivit ett barn" (nä, absolut inte men ni fattar)
Här känns lillasyster vildare än storebror.Förresten, den som sagt att pojkar är vildare att uppfostra.. kan för övrigt komma hit så kan vi ta ett snack!
Tycker ändå att det hedrar dig att du försökte ta en dusch under de omständigheterna . Det kunde liksom ha gått vägen.Idag har dottern klättrat upp på en pall och dykt ner i korgen med Duplo, voltat och vält den åt andra hållet. Så nu har hon märken av Duplo på huvudet och ryggen. Annars har hon ätit blommor från rabatten. Sonen har haft skrikfest och de få minutrar han gick att lägga ifrån sig försökte jag mig på att ta en dusch, slutade med att jag fick slänga mig ut. Hade dock ingen handduk i badrummet så fick dra på mig nattlinnet och blöta ner halva huset samtidigt som jag försökte ge honom mat.
Välkommen till House of Madness Det är tur att man är så övertrött att man kan skratta åt det.
Tycker ändå att det hedrar dig att du försökte ta en dusch under de omständigheterna . Det kunde liksom ha gått vägen.
Förresten, den som sagt att pojkar är vildare att uppfostra.. kan för övrigt komma hit så kan vi ta ett snack!
Plus ett på den Samt som nån jag hörde sa: "Om mitt andra barn varit mitt första barn, så hade det bara blivit ett barn" (nä, absolut inte men ni fattar)
Haha, det finns en anledning till att vi har nästan fyra år mellan våra tjejer. Tvåan verkar hittills mycket mer lugn och timid (men så är hon bara tre månader ännu ).Mitt första barn var/är mycket vildare än tvåan. Jag tänkte "det KAN inte bli värre nästa gång!" innan vi försökte få till tvåan tack och lov har det stämt hittills
Hur yttrar sig den? Är det just svårt med uttal? Mina barn har eventuellt en expressiv språkstörning, de är sena med talet men nu när det börjar släppa upplever jag att de uttalar ord lite märkligt.Då har lillan fått en språkstörningsdiagnos, fonologisk språkstörning. Vi fick lite tips från logopeden hur vi kan främja uttalet. Sån tur att förskolan tryckte på lite! Lilla skruttan.