Vad gör vi del 106

Har också ätit lasagne idag. Ute är det väldigt halt på gräsvägarna. Går enbart att skritta där just nu om man inte har gräsbroddar. Tror inte att marken varit så här blöt här nån gång innan. Har regnat konstant under längre tid med lite uppehåll.
På grusvägarna är det ok men många pölar och i skogen är det jakt så dit är vi inte oavsett.
 
Att leva med en partner med ADHD.. vaknade av att jag blev klappad på huvudet och fick berättat för mig att idag ska vi äta kines-mat! Och så ska vi leta svamp och höststäda.

Jag vill sova mer!

Tänk dig två sånna under samma tak så är du hemma hos oss. 😂
Jag är ngt mer oberäknelig dock. :angel:

Idag fyller sambon år. Han hatade födelsedagar innan mig. Jag ääälskar dem! Så inatt pyntade jag hela huset och idag fick han en karta och fick leta ledtrådar till hur han hittar sin present.
Mycket glad sambo!

Vi är ju liksom båda lite för gamla för sånt kan man tycka. Men icke! 😂
 
Åkte och slängde skräp och passade på att spana in lite lokalhistoria..... :) Gamla söta små torp i hembygdsparken, med fullt med spännande föremål inuti:
20191019_142836.jpg
 
Nu har jag duschat och pratat med 25-åringen. Han kom nämligen på att han var tvungen att åka hem efter jobbet. Tydligen var det något dokument han behövde ha med sig till morgondagens skytte.
Nåja, kvällsmaten blir lite försenad men i övrigt spelar det inte så stor roll :)
 
Tänk dig två sånna under samma tak så är du hemma hos oss. 😂
Jag är ngt mer oberäknelig dock. :angel:

Idag fyller sambon år. Han hatade födelsedagar innan mig. Jag ääälskar dem! Så inatt pyntade jag hela huset och idag fick han en karta och fick leta ledtrådar till hur han hittar sin present.
Mycket glad sambo!

Vi är ju liksom båda lite för gamla för sånt kan man tycka. Men icke! 😂
Jag tänker att ni är i mer jämvikt då! :D
Det är tur man är van vid att jobba med elever med npf. Jag kör med samma pedagogiska metoder här hemma också :angel:
 
Jag tänker att ni är i mer jämvikt då! :D
Det är tur man är van vid att jobba med elever med npf. Jag kör med samma pedagogiska metoder här hemma också :angel:

Det där med ojämn begåvningsprofil stämmer rätt bra på båda, på olika sätt mest dock som tur är.. :angel: Så vi balanserar väl mest upp varann.
Här om dagen var sambo hos en tränare som han haft som kund i ca 20 år. Hon sa ngt om att det verkar som "Den har du är med nu är bra för dig. Tom du verkar ju blivit något domesticerad."
Han svarade att "Ja, en tränare med inriktning problemlösning och med stort psykologi-intresse funkar på häst som gubbe." :laugh:
Jag kör hästmetoder på honom. Funkar fint! Jag brukar skoja om att han ska akta sig så jag inte hämtar graman och serretas och jagar runt honom med långpisk. :up:
 
Då kommer jag med ett nytt favoritcitat som jag läste i Michelle Obamas självbiografi häromdagen:

“Failure is a feeling long before it’s an actual result. It’s vulnerability that breeds with self-doubt and then is escalated, often deliberately, by fear.”

Jag tyckte det var väldigt fint och tänkvärt - framförallt den första delen!

Tack! Det behovde jag.
I dag kanns det battre, sa det blir nog lite daligt med sjalvomkan :p men jag kan behova en spark i baken att skarpa mig och inte se saker negativt.
 
Imorgon blir det en tur till Karlshamn. Har nämligen vunnit en spegel på en auktion från ett auktionshus där. Så det är bara att åka och hämta för frakten är helt vidrig. Men de har en.......LOPPIS också :D !!! Så då kan det ju inte vara helt bortslösat att köra några mil - eller hur??
Jag blir så fascinerad av dig. Påminner lite om min kusins fru som frågade ut mig om en loppis i närheten här. Hade ingen aning då jag inte varit där men hon åkte dit en sväng innan de stängde :D
 
Jag har precis ätit och vet inte vad jag ska ägna resten av kvällen till. Jag borde bokföra lite, men har ingen lust direkt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 193
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp