Att leva med en partner med ADHD.. vaknade av att jag blev klappad på huvudet och fick berättat för mig att idag ska vi äta kines-mat! Och så ska vi leta svamp och höststäda.
Jag vill sova mer!
Jag vill sova mer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyssnar på mina spellistor på youtube med musik jag gillar
Jag hoppas och önskar att min hörselskada aldrig blir så dålig att jag inte kan njuta av musik, en av mina rädslor är att om jag opererar in CI och sen upptäcker att jag inte kan lyssna på musik på samma sätt Vilket tyvärr är en av riskerna
Jag är inte helt säker men jag har pratat med audionomer om det och de har inte nekat till att det är en risk. Med mina hörapparater så använder jag fortfarande mina öron och de små håren som förmedlar ljud, medan med CI så förbigår man dem helt och kopplar ljuden direkt till hjärnan. Jag tänker mig att det här något med det att göra, att det kan bli annorlunda pga det är inte ens öron (som är naturens och det bästa sättet att höra) man lyssnar med då. Utan något mekaniskt, är dock inte säker på hur den delen funkar Men kan tänka mig att det blir skillnad i det.På vilket sätt kan det vara svårt att lyssna på musik med CI? Låter ju jättetrist att inte kunna göra det
Då kommer jag med ett nytt favoritcitat som jag läste i Michelle Obamas självbiografi häromdagen:Jag har haft den varsta dagen pa manga ar och kanner mig som en failure, fullstandigt oduglig. Jag har just kommit hem och sitter med ett STORT glas vin medan Maken ar ute och koper sushi till middag. I morgon ar det (hallelujah!) Lordag och jag kan agna mig at sjalvomkan hela dagen.