Vad gör vi del 106

Lyssnar på mina spellistor på youtube med musik jag gillar :love::love::love:
Jag hoppas och önskar att min hörselskada aldrig blir så dålig att jag inte kan njuta av musik, en av mina rädslor är att om jag opererar in CI och sen upptäcker att jag inte kan lyssna på musik på samma sätt 💔 Vilket tyvärr är en av riskerna :crazy:

På vilket sätt kan det vara svårt att lyssna på musik med CI? Låter ju jättetrist att inte kunna göra det 😕
 
Just nu.
Zzzzzz....
7CDAEE01-62C2-4737-9096-83AFA7980849.jpeg
 
Jag har lite annat mood än resten av passagerarna på tuben. Även ngt avvikande outfit. Har färgglad blommig klänning med axelvaddar, lila tyllblus med gigantisk rosett, rutig kavaj med ... axelvaddar ;) Rosa ögonskugga och maxade smycken helt i stil med axelvaddarna.
Lyssnar på Arja Saijonmaa och kan inte sitta stilla. Jävlar vilken panglåt ⭐ (sjukt bra text också ✊🏼✊🏼)!

C01759D8-AD86-4252-92FD-1803ED01EC7B.png
 
Så himla härligt med en ledig helg! Inledde den igår med fredagsmys i stallet och sen hemma med god middag och chokladpudding med skivad banan i tevesoffan med älskling, så skönt att bara slappna av ❤. Skönt med sovmorgon, härligt med solsken (vaknade av spöregnet inatt) och nu är det bäst att sätta lite lagom fart; hästtransporten ska lånas ut idag och så fixa förberedelser inför morgondagens pay and jump 🙂.
 
På vilket sätt kan det vara svårt att lyssna på musik med CI? Låter ju jättetrist att inte kunna göra det 😕
Jag är inte helt säker men jag har pratat med audionomer om det och de har inte nekat till att det är en risk. Med mina hörapparater så använder jag fortfarande mina öron och de små håren som förmedlar ljud, medan med CI så förbigår man dem helt och kopplar ljuden direkt till hjärnan. Jag tänker mig att det här något med det att göra, att det kan bli annorlunda pga det är inte ens öron (som är naturens och det bästa sättet att höra) man lyssnar med då. Utan något mekaniskt, är dock inte säker på hur den delen funkar 😅 Men kan tänka mig att det blir skillnad i det.

Jag märker själv lite skillnad pga jag har hörapparaterna, om det är en blåsig dag så blir det som när man hör en ljudinspelning på en blåsig dag. Det är hopplöst att försöka prata med någon då. Mina öron/hjärnan kan inte sortera mellan ljuden och framhäva vissa ljud och andra inte pga hörapparaterna som levererar allt ljud.
 
Jag har haft den varsta dagen pa manga ar :down: och kanner mig som en failure, fullstandigt oduglig. Jag har just kommit hem och sitter med ett STORT glas vin medan Maken ar ute och koper sushi till middag. I morgon ar det (hallelujah!) Lordag och jag kan agna mig at sjalvomkan hela dagen.
Då kommer jag med ett nytt favoritcitat som jag läste i Michelle Obamas självbiografi häromdagen:

“Failure is a feeling long before it’s an actual result. It’s vulnerability that breeds with self-doubt and then is escalated, often deliberately, by fear.”

Jag tyckte det var väldigt fint och tänkvärt - framförallt den första delen!
 
Ska äta lite lunch snart och sedan åka och hälsa på min käraste häst hos hans fodervärdar. Saknar honom, extra mycket just nu, så ska bli skönt att få träffa honom.

Ikväll blir det middag och spelkväll hos vänner. Klarar inte av att vara ensam hemma på kvällarna sedan det som hände förra fredagen, så bra att ha vänner att vara hos.
 
Sådär. Resa in till stan avklarad.

Behövde köpa metallband för att skruva ihop uthuset. Jag har travat ved mot en vägg som börjat ge sig. Så jag ska bunta ihop det så det inte rasar alldeles. Det är långt kvar tills jag når den veden så det rasar nog innan jag kunnat fåbort det. Spännande med gamla byggnader.

Och så har jag köpt alliumlökar för att plantera runt mina nya äppelträd. Få se om det hjälper mot sorkajävlarna. Det var 50% på Granngården....

Köpte vin för att klara helgen också :D
 
Idag har jag och sambon bestämt oss för att fira att vi varit ihop i 4 år. Den riktiga årsdagen har redan varit men vi glömde bort den, igen, men nu var det bara några veckor sen så i år är första året vi uppmärksammar det :D
Jag satte mig emot att fira med kinesiskt så blir ryggbiff istället (sambon är glad för han får grilla) och glasstårta till efterrätt!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 193
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp