Vad gör vi del 106

Avnjuter en kopp te och lite mellanmål med bebis och 7 åringen. Väntar på att sambon ska komma hem från jobbet och försöker komma på vad vi ska äta till middag idag
 
På väg hem efter ett nytt besök hos tandläkaren. Sitter bredvid en kvinna som pratar diskret i mobilen och det stör inte, men hon har en andedräkt som kommer i små stinkande puster att jag knappt vill andas. :yuck:
 
Utsläppt!

En mycket trevlig (:o:o:o) överläkare gjorde ett test och fick en klockren reation av kristallsjuka.
Med andra ord har jag en diagnos. :banana::banana::banana:
En atypisk kristallsjuka. Men, we are talking tanten. Varför skulle något vara enkelt och typiskt.....

Hemskickad med mer blodtrycksmedicin, stränga order att köpa en blodtrycksmätare och ett glatt lycka till.

Sådärja. Nu kör vi igen.
Hem ljuva hem.
 
Jobbigaste tiden på dagen. Jag är klar i stallet och ska åka hem och vänta en massa timmar på att få gå och lägga mig. Hoppas jag slipper ångest. Jag hade en attack senast igår.
 
Dagens motion avklarad, klippt fåren :)
Nu ska jag bara mocka 4 boxar och fixa foder och gå igenom spanska damen om hon har ont någonstans. Så snart jag gosat klart med ena stallkatten som inte tänkte släppa taget...
 
20191014_181159.jpg

:cautious: Mycket skeptisk utan att ens googla, bara kvaliteten räckte :rofl:
 
Jobbat 7-15, gått rätt skapligt faktiskt. Men ska på bedömningsmöte med Previa på fredag; får ju ta upp om den sjuka stressen på jobbet (för det kan inte vara rimligt att närmast vara på två ställen samtidigt!!!). Imorn är det kris. Samordnaren frågade om någon ledig har lust att jobba extra?! Ja inte jag i alla fall 😎.

Skön avkoppling i stallet; en lugnare ridtur (dock blev häst toksvett på lite så det blev att raka lufthål; skönt tyckte hon 😍) men lite galopp blev det på regnmjuk grusväg 😍.
 
Jag hade tänkt laga fin-middag till sambon idag. Och sen mysa framför ngn film.
Istället käkar jag mackor med Vovvi medan han är fast på lagret.
Någon hade grejat ngt med nätet och bytt router etc och då glömt bort att se till att det funkade in till oss också.
Förra veckan uppdaterades sambons dator och alla skrivares drivrutiner försvann. Det gick ju inte att fixa nu utan nät.
Och ordrar som skulle bokas, skrivas ut, faktureras och annat man behöver nätet till gick inte att börja med förrän vid kl 14. Då hade sambon suttit där i 6 h och försökt skriva ner allt på papper för hand. Han är fortfarande inte klar.
Extra tufft efter en maratonvecka med jobb i DK. Han lät rätt stukad nu stackaren. Idag är han min hjälte! ❤️
Det är ju en bit att köra hem också i mörker och med massvis av vilt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp