Vad gör vi del 106

Tänk att en mindfulness-kurs kan vara så ROLIG.... Jag går den naturligtvis för att jag vill lära mig om mindfulness, och det jag har lärt mig hittills känns väldigt användbart i vardagen. Vi diskuterar mycket i gruppen, och vi SKRATTAR mycket tillsammans..... :) Man går därifrån med ett lugn i kroppen och huvudet, samt glad och tillfreds.....härligt :) !
 
Eldar lite, deppar lite.
Ska snart sova
Måste ta med kaffe med mjölk imorgon då kaffemaskinen är trasig på jobbet.
Snart höstlov
Nedräkning pågår
 
Jobbade ikväll, trodde det skulle vara kämpigt men det gick bra. Svårt att tänka på jobbiga saker när deltagarna är entusiastiska och hela tiden ber om hjälp. De ville se vad jag arbetar med så visade lite filmer jag gjort, kändes roligt att få visa bredden av konsthantverk och att det inte bara handlar om objekt.

Har en massa ångest nu så ringde och pratade ett tag med min bästa vän som ville att jag skulle sova hos hans familj inatt, men jag vågar inte gå ut nu. Ska iaf dit imorgon kväll.
 
Jobbade ikväll, trodde det skulle vara kämpigt men det gick bra. Svårt att tänka på jobbiga saker när deltagarna är entusiastiska och hela tiden ber om hjälp. De ville se vad jag arbetar med så visade lite filmer jag gjort, kändes roligt att få visa bredden av konsthantverk och att det inte bara handlar om objekt.

Har en massa ångest nu så ringde och pratade ett tag med min bästa vän som ville att jag skulle sova hos hans familj inatt, men jag vågar inte gå ut nu. Ska iaf dit imorgon kväll.

 
Kaffe ar livet's dryck! 🍵
Jag har just kommit hem efter att kort lite extra fran den ena av vara hogstadie skolor (arskurs 6-8) I dag hade arskurs 6 "sammhalls tjanst" och blev korda lite runt overallt i sta'n. Jag korde en grupp till en lagstadieskola for att de dar skulle hjalpa larare med allt fran att lasa for kindergarten, hjalpa de aldre med vad de behovde och klippa och klistra for lararen's olika project.
Det var ocksa grupper hos polisen, hos brandkaren, och pa andra platser i sta'n. I morgon ska arskurs 7 ha sin sammhalls service, jag vet att de ska pa alderdomshem, och sjukhuset for att hjalpa till ... men det maste finnas andra stallen ocksa. liksom det finns stallen for arskurs 8 pa onsdag.

Den andra gruppen som jag stannade och vantade pa akte till en park utanfor sta'n men valdigt nara. Dar fick de skotta "bark dust" (som inte alls ar dust utan barkbitar som ar ett par tre centimeter langa och breda) over rotter pa vissa trad samtidigt som de fick en forklaring pa exact varfor det behovdes just pa det tradet, men inte pa alla.
De hade super roligt och var fantastiskt duktiga och hjalpsamma (deras larare var med den andra gruppen och blev sa glad nar jag sa det) Den personen som jag hade med var inte larare utan en "blobb" som knappt svarade pa fragor. Mycket otrevlig person i kontrast med alla glada vanliga som var med i projectet, men egentligen var det nog inget storre fel pa honom utom att han inte alls var entusiastisk for vad de gjorde.

Det allra roligaste var hur vansinnigt entusiastiska och glada eleverna var och hur val de sammarbetade. Verkligen en lisa for en gammal larar sjal att se. :heart
 
Tror min pånni missuppfattat det där med hur man ska äta 😂
IMG_20191014_213951_136.jpg


Nu har jag landat hemma i soffan. Helt slut. Hann iallafall med hela stallet, rida 2 hästar och klippa 1. Har hur mycket hästhår som helst överallt.
Hunden har däckat och det gör jag också snart. Ska pilla i mig något att äta sen dusch sen ska jag däcka av i sängen.

Känns bra att ha sovmorgon imorgon.
 
Jag tänkte vänta uppe på sambon och ev fixa lite te och macka eller ngt åt honom efter kaosdagen på lagret.
Men han är fortfarande inte hemma. Så jag laddade vattenkokaren, stoppade sov-te i en kopp och lägger mig och sover.
Det är väl bara dumt om båda är zombies imorgon.
Tycker synd om honom och hoppas han snart är hemma! ❤️
 
Var nyss på VC för provtagning inför min bromsmedicinering. Har typ haft klippkort dit det här året, speciellt nu under hösten. Så det var gulligt att två extra sköterskor kom in i provtagningsrummet för att höra hur det var med mig, och de verkade genuint glada när jag sa att det verkade vara bättre :love: Speciellt en av dem var guld när jag var sjuk senast, så henne tackade jag lite extra. Fint som kontrast till vad som oftast är ett jäkla bråkande för att få vården man behöver.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp