Vad gör vi del 106

Exakt, det gäller att ha perspektiv på saker och ting :up: :D

Gött ändå att jag nu kommer inleda det fattiga konstnärslivet på riktigt!
Min polare bara: "du kan måla en tavla åt mig som jag sen efter din död kan sälja svindyrt om jag måste byta rör". Lite oklart hur detta skulle hjälpa mig i min nuvarande situation men alltid trevligt att vara till nytta liksom :rofl:
 
Gött ändå att jag nu kommer inleda det fattiga konstnärslivet på riktigt!
Min polare bara: "du kan måla en tavla åt mig som jag sen efter din död kan sälja svindyrt om jag måste byta rör". Lite oklart hur detta skulle hjälpa mig i min nuvarande situation men alltid trevligt att vara till nytta liksom :rofl:

Lidande bara förfinar konsten vet du väl... Tänk så mycket inspiration du kommer att få när du hystar över pengarna till rörmokaren! :up:

Jag HATAR att lägga pengar på sådant där... på samma nivå som när man varit på ett dyrt besök till tandläkaren. Svindyrt och nödvändigt men ingen ser (i allmänhet) resultatet :meh:
 
Inne på kontoret och äntligen blivit lite varm stått ute i ur och skur i värsta regnet och satan vad jag fryser. Inte ok

Nu blir det hårdkörare här på jobbet jag är nästan ikapp med allt vad jag behöver göra
 
Drömt konstiga drömmar om kryssningar, folk som ramlar i vattnet, folk som beter sig skumt och isärsågade och uppdelade båtar. Andra gången i samband med den här helgen som natten varit full av konstiga drömmar :rofl:

Läste detta idag, drömde exakt samma sak den natten. Väckte sambon av att jag grät :nailbiting:
Är vi dröm tvillingar? :confused::rofl:
 
Har lyssnat på föreläsning, diskuterat grupparbete, servat hönsen (dvs gått ut med rester, hämtar jag ägg utan att lämna rester får jag onda ögat). Duschat, ätit lunch och snart ska jag locka in skeptiska shettisar så hovis kan snygga till deras hovar (otippat va?).
 
Fixat lite inbetalningar och lyssnat på Måns Möllers sommarprat, riktigt bra! Jag gick mellan att skratta rakt ut och bli tårögd.
 
Klockan 12.30 kom jag på att jag skulle vara på jobbet 13.00 för att åka med en kollega och prova ut nya arbetskläder. Fick snabbt göra mig klar och nu står jag och väntar på denne kollega :) lite surt att behöva göra jobbrelaterat på min lediga dag, men vill passa på när någon från byn ändå ska köra.
 
Jobbnatten gick bra men sovrummet var för varmt :( På morgonen kom 25-åringen och knackade på så vi pratade en stund.
Därefter har jag tankat bilen, varit på gymmet och handlat lite småprylar på Rusta.
Nu väntar vi på att dottern kommer hem från skolan och då ska vi till stallet. En ponny ska ridas och sen är det vanligt stallpyssel.
Därefter ska jag duscha och åka till jobbet. Hinner träffa 25-åringen en liten stund ikväll iaf :D
 
Att vara trött, ha ont i kroppen, ont i huvudet och dessutom vara proppmätt är inte jättemysigt. Blir nog inte jättemycket jobb gjort i dag i ärlighetens namn. Ser fram emot i morgon när jag får lite sovmorgon. Fattar inte varför jag är så vansinnigt trött.
 
Jaha.

Eftersom jag äntligenär hemma tänkte jag göra nyttiga saker. Som att köra in mer ved i pannrummet och plantera Hr Gyllenkrok.

Men då bestämmer det sig för att regna.
 
Pratade hund med en kollega vars barn vill ha hund. Vilket då plötsligt innebar att jag räknade ut att jag lägger 4000-5000 i månaden och i snitt ungefär 4 timmar om dagen. På vad som i praktiken är en väskhund. Fram tills jag såg min kollegas reaktion trodde jag att det var normalt :o
Oj, vad är det som kostar då?

Min pyttehund kostar inte mycket per månad. Försäkring och tandfix är väl det som kostar. Matenkostnaden är extremt låg. Hon äter ca 2 dl torrfoder om dagen.

Vi tränar ju inte för någon eller tävlar i något förvisso.
 
Oj, vad är det som kostar då?

Min pyttehund kostar inte mycket per månad. Försäkring och tandfix är väl det som kostar. Matenkostnaden är extremt låg. Hon äter ca 2 dl torrfoder om dagen.

Vi tränar ju inte för någon eller tävlar i något förvisso.
Barnpassning - fn runt 2000 per månad, fysio och veterinär 1000-2000 per månad (har en trashank), föreläsningar, böcker, träning och tävling 1500, mat, godis, grejor, försäkring 500.
 
Mitt ex skickade precis ett meddelande att jag är underbar och ett hjärta O_o Jag frågade om han inte skickat fel nu, men nej. Det var till mig.
Nog för att vi fortfarande är bra vänner och skrivet till varandra rätt ofta, men att skicka hjärtan och skriva så.. Nej, det var för mycket.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 628
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp