Vad gör vi del 106

Vad gör du då, lite mer specifikt?

/ny karriär vore ju alltid roligt
Jag är huvudstarter. Så jag ansvarar för att allt i starten blir rätt, att alla är på rätt plats, att ingen blir störd och meddelar vem som är skyldig vid en omstart. Till hjälp har jag ett gäng understarter. Dom har egentligen som främsta uppgift att säga vem som är först över startlinjen och hjälpa mig med resten av uppgifterna.
Sen finns det många fler jobb också, jag har varit dopingprovtagare, i inskrivningen, man kan ha koll på galopper och sitta i måldomarnämnden som har koll på allt som sker under loppet, om någon kör snävt, drivningar osv. Det är superkul! Dock bara ett extrajobb om man inte jobbar på typ Solvalla, då kanske man kan jobba på travet och faktiskt tjäna ihop mer än extrapengar. :)
 
Jag ar vaken. Knappt. :cautious:
I dag blir det en busy dag ... det ska stadas har hemma och paronen ska plockas och det ska bli manga mumsiga saker av dem. Men mest marmelad, tror jag. (det verkar enklast och jag kan slanga med de fa rabarber som fortfarande finns :p) Men forst maste jag ut och handla lite. Jag har inget socker hemma och utan socker lar det inte bli nagon marmelad alls.
 
Sådär......inlämningsuppgiften är......inlämnad :banana:!! Nu kan jag ta det lugnt resten av kvällen.

Dagen blev lite mer intensiv än jag hade tänkt mig.

Hjälpte föräldrarna med att sätta ihop en byrå, bestående av hur många bitar som helst (nej, inte IKEA faktiskt)..... O_o Sedan passade jag på att kolla loppisarna på byn, och kom därifrån med två SUPERFINA gamla örngott. Kvadratiska, så de passar precis på de trista soffkuddarna :up: . Sedan kunde jag inte hjälpa att ett SÅ vackert kakfat fick följa med hem också. Jag har faktiskt beundrat det flera gånger förut, men idag slog jag till! Döm om min förvåning när stämpeln visar att det förmodligen är från ca 1900 :eek: !! Häftigt - undrar vad man har serverat för kakor på detta fat genom åren???
 
Kakfatet..... :love:
IMG_20191006_192108_197.jpg
 
Jag är huvudstarter. Så jag ansvarar för att allt i starten blir rätt, att alla är på rätt plats, att ingen blir störd och meddelar vem som är skyldig vid en omstart. Till hjälp har jag ett gäng understarter. Dom har egentligen som främsta uppgift att säga vem som är först över startlinjen och hjälpa mig med resten av uppgifterna.
Sen finns det många fler jobb också, jag har varit dopingprovtagare, i inskrivningen, man kan ha koll på galopper och sitta i måldomarnämnden som har koll på allt som sker under loppet, om någon kör snävt, drivningar osv. Det är superkul! Dock bara ett extrajobb om man inte jobbar på typ Solvalla, då kanske man kan jobba på travet och faktiskt tjäna ihop mer än extrapengar. :)
Jag har jobbat som startpersonal på Axevalla, och blivit kallad ett tekniskt fel 🤪 :D
 
Ett gäng konstateranden; första snöflingorna den sjätte oktober känns smått rekordtidigt. Det var dålig broms på norska fullblodet 🤣 idag (hör ju höstkylan till 😂) och att vi just nu bor i typ kartongland här hemma 😄. Och som vanligt har en ledig helg gått alldeles för fort 😝.
 
Brrr fryser och lite smått kaos att reda upp här på jobbet (bara jag som orsakat det så kan inte skylla det på någon tyvärr)

Vill bara hem och lägga mig i sängen igen. Gick upp tidigare imorses duschade och hängde upp tvätt men inte blev man piggare av det.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp