Vad gör vi del 106

Det är jävligt illa. När det är så mkt o ihoppressat så knappt några raster ens går ut. När jag gick hem i fredags kom 3 nya ärenden in. Varav en som är tung och kräver 2-3 personal vid besök! 3!!!! Det är halva kvällsstyrkan. Det har varit tokstressigt för länge. Börja rent av tjuta av lättnad i telefon när jag ringde previa för sjukanmälan.

Jodå. previa sa att behöver jag längre än en vecka (hon sa att de inte brukar ge en vecka såhär över telefon vid stress men att det lät som att jag behöver det) så blir det läkarkontakt! Tack för dina omtänksamma ord ❤.
 
Fick åka hem från jobbet. Magen ballade ur av okänd anledning. Känner mig lite bättre och håller på att göra en enkel soppa till lunch så jag får i mig vätska. Datorn är med hem och jag hoppas det ordnar upp sig så jag kan åka ut till stallet senare.

Här alldeles för mycket att göra för att bara vara hemma.
 
Vi har haft teknikfail i olika tekniska prylar. Vi satt uppe sent för att åtgärda datorproblem innan sambo skulle till DK en v idag. I morse gick det tydligen inte heller att starta motorvärmaren via appen etc. Så sambo får springa ut i -4 i kalsonger och träskor och få igång motorvärmaren. Tur man bor enskilt och inte riskerar anmälan för blottning eller ngt också. :laugh:
 
FÖ mycket avundsjuk på att sambo fick behandla en miniatyrhäst i morse. Han tippade på att den vägde 75-80 kg. Fick bilder på den lilla sötnosen. Så göllig! 😍
Den behövde lite specialhjälp med tänderna. Så nu ska en tandläkarkompis åka dit. Det kan inte vara lättjobbat. Både arbetsställningen och att få in verktyg.
 
Har den senaste tiden varit närmast döende i någon slags fusion mellan TBC och spanska sjukan. Möjligen med en släng av lungpest. Hade ställt in mig på att göra sorti från jordelivet men medan jag inväntade att detta skulle ske kollade jag samtliga avsnitt av Charité på Netflix vilket nu lett till att jag har utvecklat en märklig tysk brytning. Eftersom hoppet om att göra sorti med ett lågt BMI ändå var ute har jag mestadels livnärt mig på daijm och vinslattar.
Grannen menade att jag skulle "rycka upp mig". Vilket ju är en ganska hårdhjärtad inställning gentemot någon som ligger på dödsbädden kan en tycka. Men vill nu meddela att: UNDER HAR SKETT. Det är möjligt att KRISEN (ni vet den klassiska krisen där en ligger och svettas och svävar mellan liv och död medan stråkmusik spelas i bakgrunden) faktiskt är över!
 
Har överlevt att åka kommunalt idag :D
KAN iofs vara så att det blev mkt kortare sträcka med buss än planerat för att någon hade förträngt att hon skulle till Göteborg idag. Rent hypotetiskt så där.

Fö har Göteborg väldigt aggressiva trottoarer! Jag gick i godan ro när den plötsligt hoppade upp och träffade mig i ansiktet! WTF?
Eller så var det Mina eds fotleder som fixar terränggående bra som inte fixar stenbelagda trottoarer O_o
Mvh behöver käpp i stan...
 
Har den senaste tiden varit närmast döende i någon slags fusion mellan TBC och spanska sjukan. Möjligen med en släng av lungpest. Hade ställt in mig på att göra sorti från jordelivet men medan jag inväntade att detta skulle ske kollade jag samtliga avsnitt av Charité på Netflix vilket nu lett till att jag har utvecklat en märklig tysk brytning. Eftersom hoppet om att göra sorti med ett lågt BMI ändå var ute har jag mestadels livnärt mig på daijm och vinslattar.
Grannen menade att jag skulle "rycka upp mig". Vilket ju är en ganska hårdhjärtad inställning gentemot någon som ligger på dödsbädden kan en tycka. Men vill nu meddela att: UNDER HAR SKETT. Det är möjligt att KRISEN (ni vet den klassiska krisen där en ligger och svettas och svävar mellan liv och död medan stråkmusik spelas i bakgrunden) faktiskt är över!
Alla konstnärer måste ju liiiida en del, hjääärta och smääärta! Nu kommer du måla som en gud!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp