Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter just nu en helt ny smak på Ben & Jerry :D Den får klart godkänt!
fairway_to_heaven_detail.png
Och vi blev missnöjda. Smakade mest karamell fudge typ och ganska tråkig. Ingen sås och inte så salt :(
 
Puh.
Katten har tystnat. Äntligen. Det finns hopp att få sova inatt.

Han var sur för att jag lockade honom att gå in och sedan vägrade släppa ut honom igen. Själv tycker han att det är helt OK att sova ute ett tag till. Matte anser att när mössen knaprar på soppåsen får han vackert bo inne inatt och sköta sitt jobb. Han har klagat högljutt och utförligt berättat vilken skitstövel jag är. :meh:

Den lata röda Galenpannan ligger som en kudde på mattan i köket och bryr sig inte om annat än att det är varmt, finns mat och inget stör honom. Jag vet att om mösen springer över nosen på honom så blir han en effektiv mördarmaskin. Men jag litar inte på att han är lättväckt nog......
 
Iiiiih jag ÄLSKAR Häagen Daz salta karamellglass, det här låter lovande :love:!!
Du får se till att smaka den någon gång! Jag brukar växla mellan Häagen Dazs salt karamell och den som är salt karamell i choklad, beroende på om jag är chokladsugen eller inte :angel:

Och vi blev missnöjda. Smakade mest karamell fudge typ och ganska tråkig. Ingen sås och inte så salt :(
Ja lite sås hade utan tvekan gjort den ännu lite bättre. Men att den inte var allt för salt passade mig idag iaf. Karamellbitarna hade iofs gärna fått vara saltare.
 
Mamma kom till stan idag och stannar över helgen. 😀
Ikväll har vi varit hos två vänner till mig som fått barn, fantastiskt att få hålla honom första gången. Fint att få bli hans svenska faster. ❤
Vi var sedan i stans baksida och åt mat och drack vin.

Ska nog snart lägga mig, för imorgon blir det bokmässa!
 
Kom hem för en stund sen, soffhänger och äter nya västkust nätchips som sambon sparat åt mig 😁😋. Sen blir det en stund i massagestolen innan jag kryper ner i sängen.
 
Sambo kom tidigare hem med nötter och Ipa till sig och Ben & Jerrys och Aperol spritz till mig. Han är bra begåvad ibland!
Imorgon ska han åka och hjälpa sin dotter med sambo, barn och hundar att flytta, skruva upp möbler, dörrar, badkar etc etc. Jag ska vara hemma och bli frisk. Skönt!
Alltså har jag nattat honom nu och glor på netflix och käkar glass och sippar Aperol. 😍
 
Det är himla bra att regionen bistår med wifi :D
Vi sitter liksom i en mörk korridor och bör inte prata så mycket med varandra. Då är det perfekt med SVT play med friidrott :love:

Nu undrar jag vad du gör på ditt jobb med denna beskrivningen, väntar på att bli överfallen? Försöker låta folk sova? 😁

Jag har äntligen (mitt motstånd mot nya saker och dessutom på ENGELSKA är monumentant!) efter 10 månader fått tummen ur att börja följa en ny tränare. Så nu går jag istället aldrig o lägger mig 🙄 Men matsäcken är fixad för heldag med stall och sedan Charlotte Dujardins testridning på Breeders 🤩
 
Ojoj! Borde kanske köpa en trisslott idag 😄. Sambon vakna av att han frös och väckte mig, 04.58! Var ju himla tur för annars hade jag försovit mig till jobbet..Jordfelsbrytaren hade löst ut så klockradion hade ju inte väckt mig vid 05.00. Har ju hört mössj*kla i väggar och tak så inte så förvånande....
 
På väg till stallet. Har försökt planera tiden fram tills hästtransportören kommer, hoppas jag lyckas hålla tidsschemat. 09.30-10.00 mocka fyra dagars skit från hagen. 10.00-10.15 sopa ur det sista ur boxarna. 10.15-10.30 plocka fram det sista som ska med. Klockan 11 kommer transportören men gissar på att denne är tidig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp