Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött på att måendet går upp och ner hela tiden. Ena stunden känns allt jättebra och nästa vill jag bara gråta nästan :cool:
Utan anledning ska tilläggas!

Nu ska jag sätta igång att måla golv och trappa.
 
Sitter på bussen hemåt. Chauffören kör som en galning. Sitter längst bak och trycker knäna mot ryggstödet framför för att inte kastas åt sidorna i kurvorna. Höll på att ramla in i tusen säten och slå ihjäl mig när han började köra innan jag satt mig... Tur att resan totalt inte är mer än 15 min. Kanske snabbare den här gången... Jag vill kliva av.
 
Efter en dag fylld med att göra vinter i växthuset, rusta trädgården för nämnda vintern följt av ommöblering av vardagsrummet och helstädning av huset, så tog jag en lång, varm dusch, svepte in mig i fluffiga och väldigt blommiga morgonrocken och nu slappar jag i soffan med tända ljus lite överallt samt en kopp te inom räckhåll, myser och relaxar 🤗
 
Hemma i fåtöljen igen. Lycklig.

Avkomman och en drös vänner skuffade iväg mig till London som present när jag fyllde jämt. Nu har jag Genomfört det. Och det var intensiva och fina dagar.

London bjussade på strålande väder (bara en sån sak!) och det blev alldeles lagom mycket design, konst, kultur, mode och shopping.
Avkomman har agerat personlig assistent och sett till att jag hamnat på rätt tub-linje, gått åt rätt håll i korsningar och inte virrat bort mig. :rofl:

Mina fötter har dött men det var det värt. :love:
 
Jag gjorde nog dagens konstigaste avslut på ett telefonsamtal nyss, efter att ha pratat 1h 30min med en kompis.

Jag efter ca 1h 27min: Jag är trött
Kompis: jag med faktiskt
Jag: okej, ska vi lägga på då?
*tystnad*
Kompis, efter ca 10 sekunder: nu blev det tyst
Jag: förlåt om jag lät otrevlig, det var inte meningen. Jag är bara lite trött
Kompis: okej, så ska vi passa på att lägga på då?
Jag: visst
Kompis: okej, hejdå
Jag: hejdå

Sedan var samtalet slut :D. Tur att vi känt varandra i ca 10 år och kan vara helt transparenta mot varandra med när vi är trötta/bara inte känner för att prata. Så hade alla fall inte jag kunnat säga till en mer ytlig eller nyare kompis :rofl:
 
Jag har vant mig vid vardagen utan infinity-pool, margaritas, privatchaufför och dukat bord. Det var tungt men jag klarade det!!
Nu dekadent vinafton aka pangfest i lägenhetsgarderoben. Imorgon ska jag måla hela dagen! Har kommit på att jag är helt ointresserad av mode och har bytt bana skulle man kunna säga! 😁🎨
 
Kollade precis igenom bilderna från helgen, konstaterar att det är jättekul att fotografera människor meeeen att det också finns en anledning till varför jag ska vara bakom kameran och inte framför. Herregud vad jag aldrig mer ska låta någon fotografera mig :meh: Bredvid klätterkompisarna ser jag utan tvekan ut som en otränad valross, som dessutom lyckas ha väldigt konstiga ansiktsuttryck hela tiden. Inte sådär jättekul att se...
 
Kollade precis igenom bilderna från helgen, konstaterar att det är jättekul att fotografera människor meeeen att det också finns en anledning till varför jag ska vara bakom kameran och inte framför. Herregud vad jag aldrig mer ska låta någon fotografera mig :meh: Bredvid klätterkompisarna ser jag utan tvekan ut som en otränad valross, som dessutom lyckas ha väldigt konstiga ansiktsuttryck hela tiden. Inte sådär jättekul att se...

Det är en träningssak!
 
En drink (4cl sprit) går ur systemet helt och hållet på mindre än två timmar i en normal liten kropp.

På 1,5 drink är de flesta ganska nyktra hela tiden, men att köra bil är inte lämpligt att göra på några timmar i alla fall.

(Hemkommen nyss från Frankrike där en halv flaska vin ingår till lunchen och de som också körde bil inte alls förstår varför jag (som också körde bil) avstod min halva flaska. )

Jag promotar inte på något sätt att köra påverkad, tvärtom, men du är helt lugn om det inte var monsterdrinkar.
När jag var barn hade mina föräldrar en kompis som bodde i Paris, och som sa att "efter två flaskor vin kan man ledigt köra bil".

En halv flaska är ju ganska modest ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp