Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, varit och hämtat det sista i stallet. Nu är det inte mycket som ska åka med hästarna när de ska transporteras till ”nya” stallet om två veckor.
 
Sitter och försöker få lite plugg gjort, går sådär :P Är lite nere över att jag inte känner mig frisk nog att vara med på en öppen träning/prova på med den lokala historiska fäktningsklubben som jag peppat för i veckor nu!
 
Sitter och jobbar på matrial till mitt projektarbete. Nörd som jag är så funderade jag ganska omgående om detta med arabhästar. Det ska handla om domesticering, evolution eller ekologi.

Jag tänkte då domesticeringen av arabhästen, som ju ska vara lite annorlunda eftersom de ska ha rena linjer och ska ha bott i tält med människan i tusentals år...

Känslan när då den ena vetenskapliga rapporten efter den andra har insett att arabens blodslinjer endast har varit rena i ca 200 år. Hoppsan!

Lite osäker på hur jag ska förhålla mig till det i rapporten :p Men det blir nog spännande.
 
Har gjort höstarrangemang och väntar på att svärisarna ska komma på söndagsfika.

36623


(Yrsa inspekterat om det är godkänt. Tror det dög för hittekatten)
 
Tråkigt väder med blåst och regn . tvättar för fullt och ska sortera ut saker ur garderoberna nu . Där är säker jag inte har använt på 5 år nu åker de ut
 
Produktiv dag! Jag och maken har fixat grinden mellan hagarna som ska öppnas med den mekaniska timern sen när det ska börja fodras flera ggr per dag. Vi lagade även shettisens grind så nu funkar den när det är dags att fodra henne där inne så hon inte överäter ihop med de andra :p Jag har rökt gräs under tråden där det inte blivit gjort än så nu är hela hagen klar. Jag och ungarna har kört shettisen också. Nu ska jag sitta ner några minuter och dricka ett glas pepsi max innan jag städar köket och dammsuger övervåningen i väntan på att potatisen ska koka klart.
 
Jäklar vad det tar i att blåsa :eek: ! Men regnat har det inte gjort på ett bra tag.....

Har börjat renovering av min gamla tavelram :) . Känner att spacklet lyfter underlaget på något ställe - får kanske limma innan jag ger mig på att måla :confused: ?
 
Surfar och läser kurslitteratur medan barnet sover middag sedan 13.30 (17.00 alldeles strax). Antagligen behöver han sova (förkyld) men det kan bli en lååååång kväll :rofl:
 
Vår lägenhet stinker! Skulle torktumla lite kläder, torktumlaren stannade efter typ en kvart utan felmeddelande, tvätten fortfarande blöt men varm och badrummet luktar så illa att vi knappt kunde vara inne. Så vi gick ut en stund. När vi kom hem igen hade lukten spridit sig till nedervåningen..
Måste vara nåt element eller nåt som har blivit överhettat. Luddfilter x2 är rengjorda, vattenlådan likaså.
Jag har felanmält det, men förhoppningsvis är lukten borta innan vaktmästaren kommit hit. Vi kan inte gärna bo i en lägenhet som luktar bränt och instängd fukt och bara allmänt illa.
 
Bästa torkvädret! Tvätten torkar fortare än vad den hinner gå i maskinen. :up:
Bränt lite papper som jag inte vill slänga, kört foder till hästarna och har nu över 100 liter äpplen och päron jag måste tar rätt på innan det förstörs, finns mer men orkade inte plocka mer. Skit att semestern är slut, behöver lite skördeledigt. :down:
 
Produktiv dag! Jag och maken har fixat grinden mellan hagarna som ska öppnas med den mekaniska timern sen när det ska börja fodras flera ggr per dag. Vi lagade även shettisens grind så nu funkar den när det är dags att fodra henne där inne så hon inte överäter ihop med de andra :p Jag har rökt gräs under tråden där det inte blivit gjort än så nu är hela hagen klar. Jag och ungarna har kört shettisen också. Nu ska jag sitta ner några minuter och dricka ett glas pepsi max innan jag städar köket och dammsuger övervåningen i väntan på att potatisen ska koka klart.
Rökt gräs? Jag fick helt andra bilder i huvudet än jag tror avsetts. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 683
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp