jupp vissa gör det, och jag. men jag har fått lov att äta skit i mina dagar, skit kan vara bättre än att inte äta.Vaddå äter barn sån skit menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jupp vissa gör det, och jag. men jag har fått lov att äta skit i mina dagar, skit kan vara bättre än att inte äta.Vaddå äter barn sån skit menar du?
Mitt barn har bara ätit hemmagjort potatismos.
Fast det behöver inte handla om enkelhet, utan om barns fixa idéer. Jag vägrade annat än pulver när jag var liten så mamma gjorde riktigt potatismos till resten av familjen och pulvermos till mig.Jag med som barn. Potatismos är ju jätteenkelt att göra också!
I min värd är inte mos enkelt att göra.Jag med som barn. Potatismos är ju jätteenkelt att göra också!
De allra flesta, inklusive barn, klarar av att mäta upp och blanda två ingredienser.I min värd är inte mos enkelt att göra.
De allra flesta, inklusive barn, klarar av att mäta upp och blanda två ingredienser.
Hur lagar du mos då?De allra flesta, inklusive barn, klarar av att mäta upp och blanda två ingredienser.
För att göra pulvermos mäter jag upp vätskan (vatten eller vatten/mjölk) och kokar upp. Sen mäter jag upp pulver och blandar ner. (Mängden vätska och pulver står på pulvrets förpackning.) Sen är det klart. Man kan blanda ner lite kryddor och smör också men det är valfritt.Hur lagar du mos då?
Vi diskuterar pulvermos här. Det måste inte vara fler än två ingredienser.Fast hemgjord mos innehåller fler ingredienser än 2 och man måttar sällan när man gör sån eftersom mängden på övriga ingredienser avgörs av hurdan potatis man använder.
Aha. Men det handlade ju inte om pulvermos, utan om huruvida det var enkelt att laga riktigt mos. Backa så ser du.För att göra pulvermos mäter jag upp vätskan (vatten eller vatten/mjölk) och kokar upp. Sen mäter jag upp pulver och blandar ner. (Mängden vätska och pulver står på pulvrets förpackning.) Sen är det klart. Man kan blanda ner lite kryddor och smör också men det är valfritt.
Vi diskuterar pulvermos här. Det måste inte vara fler än två ingredienser.