Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210626_205504808_HDR.webp

Har en bra kväll
 
Ligger i sängen och ska snart sova. Åskan drog förbi med buller och brak förut varav det blixtrade till i köket. Blir spännande att se imorgon om den förstörde spisen eller dylikt. Vi har ännu inte satt i alla kontakter, och väntar nog tills imorgon även om det är lugnt ute nu.
 
Var kanske lite otydlig där, menade att de bör kunna sia om när symtom brukar visa sig. Det finns t.ex en mild vuxen variant, sedan finns det svårare varianter. Vilken variant jag eventuellt har bör kunna ses baserat på antalet repetitioner på DNA-strängen.

Ja, jag kanske borde fråga hur lång tid remissen beräknas ta. Ska be dem skriva i remissen isåfall att jag kan komma med kort varsel, då kan man få komma dit snabbare.
Alltså, när du skrev vad det var för sjukdom så googlade jag för att få ett hum om vad det rörde sig om, så jag förstod vad du menade i senaste svaret. Eller på ett ungefär iaf! :) Menade mer själva grejen att det går att sia om symtom och när de debuterar baserat på ett test liksom.

Det är ju också jättebra att ha koll på vilka saker man kan lägga till för att snabba på så gott det går. Vill minnas att du jobbar inom vården samt utbildad till medicinsk sekreterare...? Så du har väl mer koll än de flesta, och det är ju bra - även om jag antar att själva grejen är lika svår att hantera ändå. :heart
 
Varit hos kompis och klappat valp, kycklingar och hennes "nya" häst :)

De verkar tro att deras bernen sennen- korsning kommer bli en vakthund av mastiffmodel, jag tror väl inte samma men den kommer räcka ändå. Men roligt att klappa valp igen :love:
En av våra stora hundar blev mycket intresserad av att jag luktade valp, hon tycker om valpar :)

Reagerade på att en av deras hästar var stor, tänkte att den var större än min stora. Nu när jag klappade på min tror jag dock inte att den är så mycket större, de är nog jämnstora. Men min känns inte så stor, är mest långa ben på henne :laugh:
 
Jag älskar verkligen den här årstiden. Man kan ha dörrarna öppna på vid gavel och ränna ut och in som man behagar. Men nu har tempen sjunkit till 15 och det började dra kallt, så var dags att stänga. Gillar inte riktigt att vara instängd.
 
Alltså, när du skrev vad det var för sjukdom så googlade jag för att få ett hum om vad det rörde sig om, så jag förstod vad du menade i senaste svaret. Eller på ett ungefär iaf! :) Menade mer själva grejen att det går att sia om symtom och när de debuterar baserat på ett test liksom.

Det är ju också jättebra att ha koll på vilka saker man kan lägga till för att snabba på så gott det går. Vill minnas att du jobbar inom vården samt utbildad till medicinsk sekreterare...? Så du har väl mer koll än de flesta, och det är ju bra - även om jag antar att själva grejen är lika svår att hantera ändå. :heart
Ja, jag är utbildad medicinsk sekreterare men arbetar som undersköterska på äldreboende. Har tidigare varit ansvarig för remisskonferensen på mitt jobb när jag var medicinsk sekreterare, så jag vet lite vad läkare brukar skriva och hur man kan göra för att snabba på lite. Det är väldigt vanligt med avbokningar/ombokningar inom vården så genom att kontakta mottagningen och säga att man kan komma med kort varsel så kan man få en tid mycket snabbare. Många har en kort varsel-lista som de går igenom när de fått en avbokning/ombokning. Tomma tider = inga pengar.
 
Varmt ikväll... Har svårt somna men beror nog mycket på flytten också. Vi körde iväg ett gäng lådor idag så är inte så mycket imorgon. Just nu är det en knäpp blandning av glädje, förväntan och ångest över att det är nytt. Men bara jag sovit nån natt och fått upp lite av mina grejer så vet jag det lugnar sig, och katterna är ju med :heart Tror jag ska ta en kall dusch och sen lägga mig på soffan ett tag.
 
De är väldigt underligt att mina grannar måste göra mig på dåligt humör när helgen för övrigt varit bra :meh: Tror de lever för att göra livet surt för så många som möjligen...

Hmpft nej skit i de ska krypa ned i sängen med boken sen ska jag sova. Antingen måste jag köra Trulen imorgon eller så får husse köra .. Vi får väl se. Ska se till att hålla mig sysselsatt så länge som möjligen hemifrån imorgon. Rätt less en stuga i skogen vore bra 😂
 
Har visst råkat bränna mig lite på axeln idag, bara lite röd men jag tyckte inte att jag var så mycket i solen. Nåja skjorta på i morgon så blir det bättre. :) Njutit av en ledig dag, små pysslat ute, röjde upp i sovrummet, en kasse med kläder som är helt okej men fel storlek eller fel typ ihop plockad och ska lämnas iväg och en kasse med kläder som är helt slut och bara legat i garderoben. Så lite mer plats nu och framförallt struktur men sorgligt lite hyfsade sommarkläder.

Tur i otur har jag två presentkort på cityhandeln så jag får väl åka in och ta den där snordyra parkeringen för att handla lite kläder. :)
 
Började dagen med att fortsätta tömma morfars och hans systers torp. Hade sen tänkt rida lite lätt I värmen före middagen ute men stötte på lite patrull och började åska så det fick bli lite pyssel bara :). Blev middag tillsammans på Lock Hop and Barrel och jag använde min födelsedagspresent från mamma såhär ett halvår senare 🥰. En riktigt god 3-rätters men så hiskeligt mätt jag blev! Vi tog friterade räkor till förrätt, jag åt 300 g BBQ ribs med tillbehör och sambon en burgare med tillbehör och till efterrätt delade han och jag på "churros for two" :). Jag valde till en kula vaniljglass; smakade gott till churrosen med choklad- och nötsåsen 😋. (Var först sååå besviken att de tagit bort jordgubbscheesecaken som var to die for 😍). Blev en sväng in på Noah's shop och köpte ett par rosa mjukisshorts och ett gäng snygga biljardbollmagneter; sambon tyckte ju vi behövde fler på kylskåpet 😁. Köpte även en blå bil typ ,"bubbla" till pojken (brorsonen) som tydligen ville ha med sig hem alla leksaker han såg 😅. Efter middagen blev det en sväng till morfars hus och fixade lite tillsammans inför hans hemgång 🥰. Blev en så vacker solnedgång där och nu är vi omringade av dimman här hemma men nu är det strax sovtajm :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 714
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
560
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp