Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Piss.Vad gödslar du med?
Alltså, när du skrev vad det var för sjukdom så googlade jag för att få ett hum om vad det rörde sig om, så jag förstod vad du menade i senaste svaret. Eller på ett ungefär iaf! Menade mer själva grejen att det går att sia om symtom och när de debuterar baserat på ett test liksom.Var kanske lite otydlig där, menade att de bör kunna sia om när symtom brukar visa sig. Det finns t.ex en mild vuxen variant, sedan finns det svårare varianter. Vilken variant jag eventuellt har bör kunna ses baserat på antalet repetitioner på DNA-strängen.
Ja, jag kanske borde fråga hur lång tid remissen beräknas ta. Ska be dem skriva i remissen isåfall att jag kan komma med kort varsel, då kan man få komma dit snabbare.
Ja, jag är utbildad medicinsk sekreterare men arbetar som undersköterska på äldreboende. Har tidigare varit ansvarig för remisskonferensen på mitt jobb när jag var medicinsk sekreterare, så jag vet lite vad läkare brukar skriva och hur man kan göra för att snabba på lite. Det är väldigt vanligt med avbokningar/ombokningar inom vården så genom att kontakta mottagningen och säga att man kan komma med kort varsel så kan man få en tid mycket snabbare. Många har en kort varsel-lista som de går igenom när de fått en avbokning/ombokning. Tomma tider = inga pengar.Alltså, när du skrev vad det var för sjukdom så googlade jag för att få ett hum om vad det rörde sig om, så jag förstod vad du menade i senaste svaret. Eller på ett ungefär iaf! Menade mer själva grejen att det går att sia om symtom och när de debuterar baserat på ett test liksom.
Det är ju också jättebra att ha koll på vilka saker man kan lägga till för att snabba på så gott det går. Vill minnas att du jobbar inom vården samt utbildad till medicinsk sekreterare...? Så du har väl mer koll än de flesta, och det är ju bra - även om jag antar att själva grejen är lika svår att hantera ändå.