Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jagat häst över halva bygden och fått tala med polisen för att meddela att hästen var på rymmen någonstans mellan byarna på vägen. Hittade honom cirka 6-7 km ifrån i en trädgård. Så låna transport och så fick vi köra hem honom. Han har små skrubbsår på benen men annars verkar han okej om en chockad såklart. Han blev rädd när han skulle vända och fastnade mot en gran med vagnen sen tippa han ut mig försiktigt ur vagnen. Allt gick så himla sakta. Hade jag varit en sekund snabbare på benen så hade jag kunnat ta honom i tömmen igen. Men men han är hemma igen i sin hage, ihop lappad med bandage och Lindor på benen.
IMG_20210627_101322516.webp
 
Jagat häst över halva bygden och fått tala med polisen för att meddela att hästen var på rymmen någonstans mellan byarna på vägen. Hittade honom cirka 6-7 km ifrån i en trädgård. Så låna transport och så fick vi köra hem honom. Han har små skrubbsår på benen men annars verkar han okej om en chockad såklart. Han blev rädd när han skulle vända och fastnade mot en gran med vagnen sen tippa han ut mig försiktigt ur vagnen. Allt gick så himla sakta. Hade jag varit en sekund snabbare på benen så hade jag kunnat ta honom i tömmen igen. Men men han är hemma igen i sin hage, ihop lappad med bandage och Lindor på benen.Visa bifogad fil 72559
Vilken TUR ni båda hade...... :nailbiting:
 
Jagat häst över halva bygden och fått tala med polisen för att meddela att hästen var på rymmen någonstans mellan byarna på vägen. Hittade honom cirka 6-7 km ifrån i en trädgård. Så låna transport och så fick vi köra hem honom. Han har små skrubbsår på benen men annars verkar han okej om en chockad såklart. Han blev rädd när han skulle vända och fastnade mot en gran med vagnen sen tippa han ut mig försiktigt ur vagnen. Allt gick så himla sakta. Hade jag varit en sekund snabbare på benen så hade jag kunnat ta honom i tömmen igen. Men men han är hemma igen i sin hage, ihop lappad med bandage och Lindor på benen.Visa bifogad fil 72559
Men vilken mardröm!
Tur att det slutade bra och hoppas hästen inte blir rädd av detta. ❤
 
Ja och ytterst tacksam till de som fångade in honom trots att de var hästovana. De var snälla och erbjöd honom vatten också ❤️
Det är inte många gånger jag tappat hästar.Men den rejälaste var när den nya hästen exet köpt plötsligt och oväntat bara reste sig rakt upp och vände. Jag for av och hästen försvann i fjärran.

Hon hittade ju inte hem och jag hade ingen aning om vart hon försvann. Så småningom fick vi kontakt med en familj i en grannby som fångat henne och tagit av sadeln. Jag fick jordens utskällning för att hästen hade skav på manken. Skavet var gammalt och jag red i en cutback. Men det gick inte fram. De hade ont öga till mig länge efter det. ;)

Själv var jag mest tacksam över att hästen inte sprungit över golfbanan....

Senare fick vi veta att hästen hade för vana att tvärvända och skena. Förra ägaren hade sålt henne efter att ha skadat ryggen vid en sådan eskapad.
 
Det är inte många gånger jag tappat hästar.Men den rejälaste var när den nya hästen exet köpt plötsligt och oväntat bara reste sig rakt upp och vände. Jag for av och hästen försvann i fjärran.

Hon hittade ju inte hem och jag hade ingen aning om vart hon försvann. Så småningom fick vi kontakt med en familj i en grannby som fångat henne och tagit av sadeln. Jag fick jordens utskällning för att hästen hade skav på manken. Skavet var gammalt och jag red i en cutback. Men det gick inte fram. De hade ont öga till mig länge efter det. ;)

Själv var jag mest tacksam över att hästen inte sprungit över golfbanan....

Senare fick vi veta att hästen hade för vana att tvärvända och skena. Förra ägaren hade sålt henne efter att ha skadat ryggen vid en sådan eskapad.
Han börjar bli fjantig nu när han kommer upp i kondition men är egentligen världens snällaste. De var en ren olyckshändelse och de får jag ta på mig. Han blev rädd, men mest glad att de gått bra med honom. En sele kan jag laga men inte hästen om de hade gått värre.. Och hans blick, som att någon skulle skälla på honom när vi kom 😔 Gjorde ont i hjärtat på mig när han titta på mig. Han vet mycket väl att de inte var rätt, att de blev fel. Han är en mycket klok farbror häst. Olyckor händer oavsett vilken häst den är som sagt mest glad att han bara stod med små skrapsår. Han lugnade sig direkt när de tog tag i tömmen på honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 711
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
560
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
55 242
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp