Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pillat i mig lite mat 🙃 Går inte sådär jätte fort på sommaren av någon anledning, kan ju också beror på att jag läser samtidigt 😆 Äsch man ska inte äta för fort då får man ont i magen.

Bäst och gå lägga sig i tid idag kl 08.00 måste hästarna vara lastade senast och vem vet vad en fölunge på 1 månad tycker om att åka transport 😴🤣 Har en känsla av att de inte går så enkelt.
 
Pillat i mig lite mat 🙃 Går inte sådär jätte fort på sommaren av någon anledning, kan ju också beror på att jag läser samtidigt 😆 Äsch man ska inte äta för fort då får man ont i magen.

Bäst och gå lägga sig i tid idag kl 08.00 måste hästarna vara lastade senast och vem vet vad en fölunge på 1 månad tycker om att åka transport 😴🤣 Har en känsla av att de inte går så enkelt.
Föl brukar vara högst okomplicerade att köra. De har mamma med sig och har inte hunnit skaffa sig åsikter om nåt än :)
 
En av mina närmsta vänner har blivit dumpad av en dejt, igen. Det är alltid samma visa, hon träffar någon några månader och lagom tills att hon börjar sänka garden så vill han avsluta. Jag förstår verkligen inte. Hon är min snyggaste och roligaste vän. Alltså hör ni ens, vad är oddsen på att det kan vara samma person? Jag är verkligen helt oförstående inför att det alltid blir såhär. Jävla skitmän som inte kan identifiera ett kap.
 
Pillat i mig lite mat 🙃 Går inte sådär jätte fort på sommaren av någon anledning, kan ju också beror på att jag läser samtidigt 😆 Äsch man ska inte äta för fort då får man ont i magen.

Bäst och gå lägga sig i tid idag kl 08.00 måste hästarna vara lastade senast och vem vet vad en fölunge på 1 månad tycker om att åka transport 😴🤣 Har en känsla av att de inte går så enkelt.
Bra påminnelse. Jag äter på tok för fort allt som oftast och min sambo äter extremt långsamt...
 
Föl brukar vara högst okomplicerade att köra. De har mamma med sig och har inte hunnit skaffa sig åsikter om nåt än :)
Haha den här Loppan följer inte sin Mamma som andra hästbarn utan hon drar på sina egna äventyr 🤣 Bara hon kommer in i transporten är de inga problem de är bara de att jag misstänker att de inte är så lätt att få dit henne 😴 Vi har kört flera sto med föl men ingen som är så självständig som den här 🤣 Maggan är inte som andra barn helt enkelt 🤨
 
Haha den här Loppan följer inte sin Mamma som andra hästbarn utan hon drar på sina egna äventyr 🤣 Bara hon kommer in i transporten är de inga problem de är bara de att jag misstänker att de inte är så lätt att få dit henne 😴 Vi har kört flera sto med föl men ingen som är så självständig som den här 🤣 Maggan är inte som andra barn helt enkelt 🤨
Ta tag runt bogen och rumpan, lyft på fölet med huvudet utåt bakluckan
Lasta mamma, stäng luckan och gå ut åt andra hållet
Inga föl som inte gått att lasta på så sätt.
Har lastat några hundra föl av olika åldrar så
 
Dagens skörd av smultron från min lilla planta
IMG_20210623_181544.webp
 
Ta tag runt bogen och rumpan, lyft på fölet med huvudet utåt bakluckan
Lasta mamma, stäng luckan och gå ut åt andra hållet
Inga föl som inte gått att lasta på så sätt.
Har lastat några hundra föl av olika åldrar så
Vi får se hur vi gör för man rubbar inte hur enkelt som helst på den där Donnan längre 🤨 Hennes mamma måste ha super mat för barnet växer som tusan. Vi ska backa upp transporten så långt de går till stallet. Mamma häst är lättlastad man skickar bara in henne sen får vi väl baxa in Maggan med 🤣 Tur vi är två!
 
Vi får se hur vi gör för man rubbar inte hur enkelt som helst på den där Donnan längre 🤨 Hennes mamma måste ha super mat för barnet växer som tusan. Vi ska backa upp transporten så långt de går till stallet. Mamma häst är lättlastad man skickar bara in henne sen får vi väl baxa in Maggan med 🤣 Tur vi är två!
Har aldrig varit två för att lasta ett föl förutom när mitt åkte för avvänjning
Men då var hon nästan 6 månader så.
Mamman åkte med då med
 
Haha den här Loppan följer inte sin Mamma som andra hästbarn utan hon drar på sina egna äventyr 🤣 Bara hon kommer in i transporten är de inga problem de är bara de att jag misstänker att de inte är så lätt att få dit henne 😴 Vi har kört flera sto med föl men ingen som är så självständig som den här 🤣 Maggan är inte som andra barn helt enkelt 🤨
Man lastar väl inte fölet helt lös? Klart man har fölet i grimma eller "väska" (grimskaft runt rumpa och bog).
 
Har aldrig varit två för att lasta ett föl förutom när mitt åkte för avvänjning
Men då var hon nästan 6 månader så.
Mamman åkte med då med
Vi är alltid två när vi kör våra hästar någonstans oavsett om de är snälla eller inte. Mest ifall om de händer något. Men alla våra är lättlastade och otroligt snälla hela bunten men olyckor tex styr man ju inte över. Glad att vi var två när Mamma häst var ung och kasta sig över bommen och blev hängandes 😅
 
Man lastar väl inte fölet helt lös? Klart man har fölet i grimma eller "väska" (grimskaft runt rumpa och bog).
Nej självklart ska hon ha grimma! Men inte alltid hon håller med oss människor om saker och ting och hur de ska gå till 😴 Nog för att hon är snäll men hon är en bebis och de gör ju inte alltid som man säger.
 
Sitter och tittar på den långa listan jag ska göra idag, istället för att göra det och pricka av punkt för punkt. Räknade flyttlådorna som ska ut på FB och kom fram till att det var 80 st (plus de fem så ska ner i källaren om jag behöver en låda eller två) :nailbiting:. Trodde det var 65 lådor så någonstans har jag räknat fel. Rejäla vita Alfa moving lådor som tar mycket plats.

Grubblar också över hur jag ska få på Frontline spot-on på en katt som blir vansinnig över att jag försöker hålla fast henne öht. Tänker nog vänta tills hon sover och sedan smyga, en spot i taget.
Har du 80 lådor i lägenheten? Varför ska katten ha Frontline??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 714
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
560
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp