Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MJLee trösta dig med tror "mina" fåglar åkt på solsemester eller nått. Har oftast bara en koltrast som har buffen för sig själv samt få extar gott, äpple som rådjuren äter upp med.
Får hoppas de hittar tillbaka snart hos oss båda :up:
 
Japp.
J backade in i BMWn med lastmaskinen.
Sen körde han fast min Audi i snön och drog loss hela fronten när bilen drogs loss med tidigare nämnda lastmaskin.

Hur man gör av med jättemycket pengar utan att vare sig köpa något eller lämna gården. Jag är lite tveksam till att TH lagar min bil, det lär kosta mer än vad den är värd 😢 Ok att det står fler på gården men inga med 4*4 och automat. Som är roliga att köra.

Jag hade f-n tagit av puckot nycklarna till lastmaskinen! :rage: Jag hoppas puckot betalar kalaset oavsett om det blir ny bil eller ej.
 
Har spanat på stjärnorna 😁 men inte med stjärnkikaren, den var helkass..

Nä vi gick ut och lade oss på rygg i snön på åkern. Tog fram appen Stellarium och började spana. Hur mysigt som helst 🥰🥰
MÅNGA gånger har jag funderat på hur mysigt det skulle vara om man låg i någon riktigt bekväm "solstol" (eller vad de nu heter??), insvept i fårskinn och filtar och njöt av stjärnhimlen.... :) Vi bor långt ifrån gatlysen och annat störande ljus, och himlen verkar oftast helt OÄNDLIG här. Jag kan stanna och stirra rakt upp ibland.....en låååång stund.... :)
 
Varit ute på friluftsgård hela dagen. Såg ett gäng extremt färgglada overaller som körde Zumba utomhus med en mycket självgod uppsyn. Höll på att få en stroke. I kombination med laundry room skylten på husannonsen överväger jag nu att välja en annan kommun att leta hus i.
 
5 år idag med min älskade häst ❤. Finaste, bästa, goaste, och underbaraste 😍❤. Damen fick ett rött och ett grönt äpple och så gjorde jag det enkelt för mig och tog på broddskorna och red barbacka i grimma och grimskaft och skippade säkerhetsvästen och stannade på ridbanan omkring en halvtimme. Härligt att sitta på hästryggen igen, skrittade mest och njöt av en liiiten härlig snögalopp :love: .
Sen efter stallet blev det middag, dusch och nu har vi mellomys :).
 
Jag mosade ju ena knät som figurant i tisdags. (Ytterst märkligt eftersom det uppkom svullnad och smärta först efter ett par timmar :cautious: )

Alldeles oavsett anledning så är knäna nu bara blåslagna och inte så väldigt svullna. Tänkte vara figurant igen kommande vecka så jag bad 27-åringen prova att lägga en bensax. Han, som inte är så förtjust i mina aktiviteter, la två försiktiga bensaxar och det gick bra :D

IMG_20210202_170803.webp
 
Är klar med håret - har nu hår till svanken och är sjukt nöjd, men helt slut i axlarna. Puh. Jag har antagligen inte flätat tillräckligt hårt, men då får det vara så. Dreadsen matchar riktigt bra (om än inte perfekt) mot min naturliga hårfärg, tror att jag kommer att trivas med dem!

(Jag har alltså flätat in syntetdreads - extensions - i håret. :D )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 761
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 797
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp