Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har minipaus från röjandet i lägenheten. Nu börjar det ändå synas att jag gjort något och det känns bra. Foten är lite dum igen, så jag försöker hitta grejer att göra sittandes och vila så fort jag inte vet vad som ska göras (istället för att bara stå still och stirra på allt)...
 
Gick upp hyfsat tidigt i morse och red båda islandshästarna och tömkörde shettisen i -17 grader :D
Sen packade vi ihop oss och åkte till mina föräldrar för att åka skridskor och grilla korv på sjön. Älskar vädret :love:

Nu ska jag ta en kopp kaffe sen göra lite tråkiga hushållssysslor och vika tvätt, städa köket och dammsuga nervåningen. Sen kanske ungarna vill spela spel eller se en film med mig om jag har tur :)
 
Är lite arg känner jag. Vi är fyra deltidssjukskrivna på jobbet. De två äldre har fått anpassat schema som tesarna inte får ifrågasätta om önskemål på lättare schema kommer, men jag och en till pressas på utan vidare!!!

I övrigt njuter jag av det fantastiskt vackra vädret idag :love: . Avslutade jobbhelgen 12 *ledig imorgon :up: ) och for direkt till närbutiken och handlade åt morfar :). Nu ska jag till stallet och greja där i lugn och ro :).
 
Så härligt när solen börjar skina såpass starkt att den smälter snö på taket. Stalltakets plåttak blir så varmt att snön glider av, och det droppar från takkanterna...... :)
Det är väldigt fint här idag. Bara -2 grader, sol (det var dock mulet/halvmulet fram till ett par timmar sedan) och glittrande kritvit snö.... :love:
 
Har plockat lite vid sminkbordet. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha saker ännu, så det blir lite i taget allteftersom jag känner efter. Ska tvätta mina (använda/"smutsiga") sminkborstar nu.
 
De är ju liksom i ganska mycket karantän så eventuell smitta kommer ju från er.

Exakt så!
Nu är det iofs lite skillnad för anstalt och häkte men eftersom besök och permissioner varit inställda även på anstalt så är ju personalen smittvägen in.
Sen kan jag skriva en lång berättelse om hur de intagna är viktigare än personalen men jag orkar inte riktigt :cautious:
 
Storebror mamma La vici’s först födda. Min mamma har ägt en till bror som de sålt, och sen har hon en syster som slutat tävla och är dräktig med Googoo som ska föla i vår ☺️ Så de har handlat en del hästar på Gotland 😂 Av OTLs uppfödare. Mamma har haft honom sedan han var fölunge.
Jag känner både mamma La Vici och syster Dessert väl❤️ Jobbar på stuteriet de betäcktes på☺️. Är inte La Vici dräktig längre?
Otroligt fina tjejer båda två. Dessert blev lite av en favvo, vi fick kämpa lite för att få henne dräktig. Tråkiga bakterier i livmodern som krävde en hel del pyssel att få bukt på.
 
Trotsade ångesten och åkte till stallet ändå. Blev en massa mys idag bara pga min trasiga fot. Hästen var iaf pigg och glad. ❤
20210131_135946.webp
 
Jag känner både mamma La Vici och syster Dessert väl❤️ Jobbar på stuteriet de betäcktes på☺️. Är inte La Vici dräktig längre?
Otroligt fina tjejer båda två. Dessert blev lite av en favvo, vi fick kämpa lite för att få henne dräktig. Tråkiga bakterier i livmodern som krävde en hel del pyssel att få bukt på.
Nej de konstaterade ju henne som icke dräktig vad jag hörde för ett tag sedan 😕 bara Dessert som är dräktig fortfarande. Blir ju så ibland tyvärr. Ibland är de väl helt enkelt inte meningen 🤷🏻‍♀️ Blir spännande med Dessert och se vad hon lämnar! Är iaf mycket nöjd med On the line, snällare häst får man leta efter ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
42 723
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 820
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp