Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en mycket lang morgon korning i dag. En av mina "non verbal" elever blev jatte arg (jag tror att det kan ha att gora med att de som innan satt i satet framfor honom ar flyttade) och borjade sla pa fonstret vid hans plats ... efter en stund tog han av sig sakerhets baltet och anvande det att sla med. :eek: Nar jag kom fram till skolan kom rektorn efter manga om och men och talade om for mig, "Det ar vara elever och vi vet vad de vill!" i mycket nedlatande ton. :banghead:
Hon blev bra sur nar jag fortfarande vagrade att kora hem honom igen ... hon var tvungen att foja med.:sneaky: Den rektorn ar flyttad fran en annan skola till den har ... och det ser ut som om varken foraldrar eller larare ar fortjusta i den forflyttningen. :angel:
Nu ska jag dricka upp kaffet och titta pa ett avsnitt av dr.Pol:cool:
 
Högt tempo på jobbet idag Dags att dra sladden ur bilen och åka till stallet istället.

Genast dök låten upp -Jag drar till stallet istället..

Undrar hur den gick sen?

Pust blir nog bra så småningom på jobbet det här när jag väl landat lite
När skolan är slut för dan!
Går vissa till handboll, andra går åt annat håll-
en del de går ut på stan!
Allt det där är bra men så gör inte jag!
Jag går till stallet istället, stallet istället!

Typ, tror jag. :angel:
 
Idag har suttit ute i ett solhörn ett tag. 12 grader! Lyssnat på de tre småfågelläten jag lärt mig i p1s fågelsånglektion (bofink, blåmes och taljoxe). Såklart har jag lyssnat på massa andra också, som jag inte kan än. Ett rovfågelskri hördes mitt i alltihopa. Och isen sjunger. :heart Dessutom pollen.:cautious:

I övrigt har jag inte fått mycket gjort, men haft det rätt gött. I eftermiddags tuggade jag mig igenom några (väldigt intressanta) jobbtexter. Först började talsyntesen läsa den svenska texten med tysk syntes, det var rätt underhållande och inte alltför svårt att förstå.
 
Haft en riktig skitdag på så många sätt, och nu var jag tvungen att skicka maken hela vägen hem till stan för att hämta mitt pass för att jag glömt ID inför att ordna pass till dottern i morgon i annan stad. Han åker 1,5 h hem för att märka att jag låst underlåset och den nyckeln är här…
 
Haft en riktig skitdag på så många sätt, och nu var jag tvungen att skicka maken hela vägen hem till stan för att hämta mitt pass för att jag glömt ID inför att ordna pass till dottern i morgon i annan stad. Han åker 1,5 h hem för att märka att jag låst underlåset och den nyckeln är här…

Efter att ha försökt hitta tusen olika lösningar (bland annat att ge mig ut och åka mitt i natten med dottern 3 h vilket jag kom på var en hemskt dum idé) har jag insett att jag måste släppa passtiden. Djupt andetag, det gör ingenting. Bättre lycka nästa gång. Nu stryker vi ett streck över den här dagen och börjar om i morgon.
 
Mysigt att vara sist i stallet och släcka ner 😍 efter att equifysioterapeuten behandlat och pållan njöt av sin behandling ikväll 🥰. Hon var lite sned i bäckenet och stum i bakpartiet troligen pga att hon gått omkull ett par gånger i vinter och behandlingen gav fint resultat :). Snart sovdags; bara en stund soffhäng med älsklingen till Farmen (finalveckan) och en dusch först 😊.
 
Läser jobbannonser och känner mig korkad, NPF vet jag vad det betyder men ART går jag helt bet på, även med google, jag misstänker att det är mina googleskills som sviker mig men jag ska kolla med mina kära kollegor i morgon om de har en aning om vad det kan handla om. Misstänker att jag kommer säga AHA när jag får veta. :rofl:
 
Läser jobbannonser och känner mig korkad, NPF vet jag vad det betyder men ART går jag helt bet på, även med google, jag misstänker att det är mina googleskills som sviker mig men jag ska kolla med mina kära kollegor i morgon om de har en aning om vad det kan handla om. Misstänker att jag kommer säga AHA när jag får veta. :rofl:

Det här kanske: https://www.laraforfred.se/skola/den-goda-skolan/pat-patfoort

Här fanns det mer: https://www.socialstyrelsen.se/kuns...odguiden/art-aggression-replacement-training/
 
Senast ändrad:
Humöret är på -2000 och jag känner mest :turd::arghh::banghead::mad::meh:. Men jag fick i alla fall gjort de två övningsproven som jag behövde göra.
Fast jag var nära på att kasta iväg böckerna ett antal gånger och höll på att explodera lika många gånger…

Misstänker att allt beror på PMS för mensen borde komma vilken dag som helst. Men när hela hjärnan bara BOOM 💣 så är det inte alltid så enkelt att tänka logiskt och vänta ut stormen 🤪

Ska försöka sova nu och hoppas att vakna på bättre humör imorgon :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 768
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp