Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckats kriga mig till en passtid till min dotter i morgon ⭐ Så nu slipper vi fly till fots genom skogen till Norge när ryssen kommer.

(Jag vet, mammahjärnan till nyfödd är absolut noll realistisk men 100% orolig för precis allting. ALLTING.)
Förstår dig! ❤️
Har också stressat mig till en passtid till mitt barn. Hon är 5 år och det har ju varit pandemi osv så har liksom inte känt ett behov av att skaffa ett. Nu känns det skit rent utsagt att hon inte har ett eget pass. Mammahjärtat är inte alltid helt realistiskt men vad gör man inte.
 
Förstår dig! ❤️
Har också stressat mig till en passtid till mitt barn. Hon är 5 år och det har ju varit pandemi osv så har liksom inte känt ett behov av att skaffa ett. Nu känns det skit rent utsagt att hon inte har ett eget pass. Mammahjärtat är inte alltid helt realistiskt men vad gör man inte.

Min egen mor har, som många andra just nu, skaffat sig ett litet kris-kit. Samt en idé om var vi skulle ta vägen om nåt hände. Hon säger att man skaffar ju inte hemförsäkring för att man tror att huset ska brinna ner, men skulle det hända är man glad att man har en. Detsamma gäller väl pass i oroliga tider.
 
Min egen mor har, som många andra just nu, skaffat sig ett litet kris-kit. Samt en idé om var vi skulle ta vägen om nåt hände. Hon säger att man skaffar ju inte hemförsäkring för att man tror att huset ska brinna ner, men skulle det hända är man glad att man har en. Detsamma gäller väl pass i oroliga tider.

För övrigt, detta vet ju ALLA som bor på landet redan. Krisberedskap alltså, vatten, el osv. Det är vi i stan som inte behövt (finns det väl olika åsikter om) tänka på det innan :D
 
Phu... trött, tröttare tröttast eller i iallafall bra mosig i hjärnan :D

Att sitta i möte och kriga för mig själv på ett snällt sätt mot en person som är ruggigt skarp/slipad och dessutom riktigt jäkla trevlig är inte lätt, Tycker ändå jag vann en del ronder men det tog på krafterna.

Nu lite lunch sen är det möte/genomgång med chefenb :D

Fy jäsiken vad glad jag är i nya jobbet (även om det inkräktat massor på min spela på mobilen tid och surfa på buke tid :D )
 
Ledig dag. Vaknade utvilad kl 07 O_o Brukar inte inträffa.

Nåväl, tvättat, fuskat med att tvätta gardinerna men inte fönstren. Druckit kaffe

Lite mallig över att min mottagning och vårt sätt att arbeta visas på hemsidan på jobbet, det får man vara väl?
 
Utmärkt skidåkning på förmiddagen. Vädret är kanonbra så bara positivt :)
Vi har ätit tagliatelle med ost- och svampsås till lunch och nu ska jag pausa i soffan innan jag ska duscha :)

20220314_102733.webp
 
Måndag igen och medan sambon arbetar har jag i vanlig ordning varit i stan och hämtat upp varor på CG. Jisses vad hallon har ökat i pris! En liten (410 g) burk Önos Extra Prima hallonsylt kostar 45 spänn (!). Får vi väl äta med andakt...Tvättat av bilen också så jag slipper åka runt med en halv grusväg på den :p. Varit förbi stallet och lunchfodrat och plockat in varorna. Nu ut med sopor (bäst att passa på när katterna kommit in så de inte följer med ner till vägen), dammsuga övervåningen, bädda sängen och laga middag innan jag ska tillbaka till stallet :).
 
Här sitter en klantskalle idag med lätt hjärnskakning, så att åka och jobba var inte att tänka på.
Gick som vanligt över den isiga trädgården igår och vet inte hur jag lyckades halka, men att landa på bakskallen är ingen bra idé :meh: Fasen vad ont det gjorde!
Idag är jag ganska yr och mår illa om jag rör mig fortare än en sengångare :cautious: *fan också* - arg på mig själv för denna drullighet :mad:
 
Känns väldigt nödvändigt att vara på plats på jobbet för praktik när jag inte kan mäta några ledtider ändå (ställskift på alla linjer utom de jag förstås redan mätt och inget inkommande material). Skulle likväl kunna skriva hemma istället. :meh:
 
Det är en seg och överlag ganska dålig måndag här också. Känner att jag är på väg ner i en ny dipp mentalt och att jag får lägga alldeles för mycket energi på att inte låta det gå utför alldeles. I kombination med massor av press från jobbet och chefer + kollegor som krånglar känns det lite övermäktigt. Men jag ska ta mig igenom detta också, så det så!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 772
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp