Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit bönenchiladas, hämtat in tvätt och hästar, bakat (och ätit) en massa chocolate chip cookies, vilat en stund på soffan, startat en brasa i kaminen....tja, det var nog allt. Nu väntar jag mest på att yogan ska börja om en timme :) ! Personligen hade jag gärna sett att den hade börjat kl 19 istället för kl 20 pga kvällstrött men det bestämmer ju inte jag....
 
Bakar tigerkakor. Inte til mg själv utan till bygdegårdens frys. Bra att ha nåt där ifall det behövs fika till nåt evenemang. (=vi säljer fikat)

Kokat en köttfässås också. Men jag är mätt på dofter nu så det bli e macka till middag bara. Lär få skäll av vården men jag klarar inte att äta nåt när jag har både köttfärs och vanilj i näsborrana. Hjärnan tror att jag ätit.
Skulle behöva din hjärna, min hjärna säger bara att jag behöver smaka mer så att det är rätt. ;)
 
Hämtade 6 stycken Corydoras similis idag
Fick gå in på Tinget och packa om dem, var lite dåligt packade
 

Bifogade filer

  • 20220313_160131.webp
    20220313_160131.webp
    33,8 KB · Visningar: 44
Ledig söndagkväll. Ren från topp till tå och rena sängkläder. Bra att jag skriver det här på Buke för blir alltid osäker på när jag bytte sist men då kan jag bara söka i tråden sen då :idea:

Edit: Nu har jag invigt ett nytt anteckningsblock för just detta ändamål. Gäller bara att komma ihåg att skriva upp varje gång. Bra med statistik och se om jag verkligen byter varannan vecka eller om jag bara får för mig att jag nyss bytt 📈
 
Senast ändrad:
Å vad jag skulle vilja kunna komma in i någon bok lite nu som då. Har läst några böcker men sen i julas kom jag av mig fullständigt och har inte öppnat en bok sen dess. Tycker inte att jag har så många böcker kvar hemma. Jo alla har jag inte läst men finns ingen direkt som lockar just nu. Får kanske bli en tur till biblioteket under veckan. Räcker att låna en till två böcker
 
Tvättat håret, tyckte nyss jag gjorde det men icke när jag började tänka efter 😂 Minnet är bra men kort. Klockan ringer 05.30, ska äta frukost släppa ut hästar, mocka och köra Trulis före lunch. Sen är det föreläsning hela eftermiddagen plus pluggande på egen hand 😏
 
Åren går så fort! Idag är det 20 år (!) sedan vår gamla hund (inte den sista) lämnade oss ❤.

Grannarna bjöd på grillad korv i eftermiddags och det var så härligt vårväder (hos morfar är det ganska mycket snö kvar på tomten om än vårfåglar som kvittrade 😍 och hos mamma har snödroppar och vintergäck växt upp 😍) att vi blev sittande ute i ett par timmar 😍.

Efter två långa stalldagar fick det bli en kort sådan idag och vila för pållan och istället förutom de vanliga söndagssysslorna även kört ett par maskiner tvätt och så hjälpt morfar; jag var nere i samhället och handlade åt honom och sambon tog in ved 😊. Ätit middag och sett Farmen och ska nu göra min kallgröt till imorgon. Snart en dusch och efter det krypa ner i vår renbäddade säng 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 787
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp