Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på ungarna som ska trava utan stigbyglar för första gången efter att ha galopperat och skaffat sig nya favvohästar.
Om en stund ska de få testa trava i damsadel och det är så himla mycket fnitter.
Det luktar häst och ridhus och allt är så himla bra.

Jag överlevde dagen och det var så värt det för denna lilla stunden. :love:
Den tiden minns man 😍 Haha som man längtade till Fredagar när de var dags för ridlektion, var veckans bästa dag. Ännu bättre blev det när jag köpte loss min favorit ponny därifrån ❤️ Minnen så fina minnen.

Var ju nyfiken på att testa gamla polarpads jag fick av en stallkompis och mest vinter är det ju fortfarande på ridbanan så blev en stunds longering där. Sååå skönt att slippa styltor! 😀. Pållan fick värma upp lite i alla gångarter och sedan trava över bom 😊. En del bock och bus blev det med 😄.
Sen hemma igen lagade jag middag; testade fläskkotlett med tomatsås och mozzarella till spaghetti som inte var tokigt :). Nu dammsuga övre våningen vilket tar typ 5 min och sen dusch :)

Sitter och funderar på om en kusin verkligen mår så bra, under 4 dagar så har hon lagt upp 19(!!) selfies på instagram i separata inlägg. Det här har varit ett tidigare beteende från henne när hon inte kan hantera sin vardag, vilket inte är helt bra då hon nu har två små barn.

Sitter och funderar på om en kusin verkligen mår så bra, under 4 dagar så har hon lagt upp 19(!!) selfies på instagram i separata inlägg. Det här har varit ett tidigare beteende från henne när hon inte kan hantera sin vardag, vilket inte är helt bra då hon nu har två små barn.
Jösses, låter inte friskt....Faktiskt 😔

Ser att regeringen äntligen fundera över reseavdragen, som inte ändrats sedan 2009! Jag har under 2 års tid inte ens fått nyttja allmänna kommunikationer om det varit möjligt, för att åka till jobbet och kommer fortfarande inte få göra det efter lättnader i restriktionerna på ett par veckor. Jag bilpendlar >10 mil/dag. :cautious:

Tack corona att jag numera får jobba 50% hemifrån. :crazy:

Det känns som att jag fått ett ton av saker gjorda idag! :up: Min motivation har varit som bortblåst det senaste så allt som inte varit ur-akut har liksom samlats på hög… :meh:

Men idag gick det och jag har som sagt fått gjort en del saker. Så skönt!

Enda nackdelen är att min hjärna är så fokuserad på att göra allt som samlats på hög precis just NU. Så nu måste jag tvinga mig själv i säng för att (förhoppningsvis) hinna sova något innan jag ska upp igen imorgon… :cautious:
Det är som vanligt med andra ord. Fullkomligt omöjligt att komma igång men när jag väl kommit igång så finns det inget stopp följt av en total urladdning som resultat 🙃

Men nu ska jag iaf sova :sleep: 💤

Det känns som att jag fått ett ton av saker gjorda idag! :up: Min motivation har varit som bortblåst det senaste så allt som inte varit ur-akut har liksom samlats på hög… :meh:

Men idag gick det och jag har som sagt fått gjort en del saker. Så skönt!

Enda nackdelen är att min hjärna är så fokuserad på att göra allt som samlats på hög precis just NU. Så nu måste jag tvinga mig själv i säng för att (förhoppningsvis) hinna sova något innan jag ska upp igen imorgon… :cautious:
Det är som vanligt med andra ord. Fullkomligt omöjligt att komma igång men när jag väl kommit igång så finns det inget stopp följt av en total urladdning som resultat 🙃

Men nu ska jag iaf sova :sleep: 💤
En dag imorgon också! Godnatt 😘

Kan konstatera att jag är glad åt ganska mycket nu trots allt.

Såg precis att jag fick högsta betyg även på slutprovet i ena kursen (fick det även på alla inlämningsuppgifter så mitt totala betyg i kursen är ganska självklart). Jag såg också att det är samma lärare i en kommande kurs, och det är till stor del pga bra lärare som kursen var lätt. Dessutom finns boken som behövs till den kommande kursen inne på ett bibliotek i stan, så med lite tur kan jag få hit den utan att behöva köpa den. Det ska kollas upp imorgon så fort mitt närmsta bibliotek öppnar.

Jag är också glad åt att varken behöva oroa mig för bensinpriser/dieselpriser eller att få bomber i huvudet utan att ha gjort något dumt...

Och så är jag såklart glad åt att ha världens mest fantastiska hundar, att killen jag träffar fortsätter vara otroligt snäll och omtänksam varje dag, att jag har vänner och bekanta, att det börjar bli vår...

Får gå tillbaka imorgon och läsa det här inlägget när jag knappt sovit och är trött och grinig :p
(Sov någon timme nu på kvällen och lär få hemskt svårt att sova inatt... Kaos imorgon.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 675
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama