Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis yogat.... :) Så nu är jag otroligt avslappnad.... Det som är kul med yoga är hur många varianter det finns! De flesta jag har gjort förut har det varit mycket mera fart i, men yinyogan som jag gör nu är låååååångsam och ska vara så. Stanna LÄNGE i positionerna och andas. Mycket mindfulness. Passar mig PERFEKT :) !

Soffhäng och Farmen efter att ha hållit igång med extra städning och tvätt här hemma utöver de vanliga söndagssysslorna. Så idag fick det bli en kortare sväng I stallet och vilodag för pållan som fick äta lunchöet i godan ro ute i solskenet 😍.
Strax dags att avsluta söndagen och helgen med att krypa ner nyduschade I renbäddad säng 😍.

Sådana här dagar när man är mer eller mindre (läs mer) utslagen så har jag spenderat en massa tid med att tänka. Tänka på ditten och datten. Framtiden och nuläget. Och lite på det som en gång var.
Som sagt en tråkig dag men ändå är det nog nyttigt att ibland inte kunna göra så mycket utan bara få gå in i sig själv. Läsa på om olika ämnen och reflektera över beslut.
Varvat mellan olika ämnen, mest hästrelaterade men även om kriget mm.
Har sovmorgon imorgon. Känns också onödigt att vara ”sjukskriven” ytterligare en dag men vad göra. Får hoppas att det blir andra viktiga saker gjorda istället. Vet inte exakt vad men nånting vettigt.
Var det Alfons Åbergs farmor som sa att man skulle ha tråkigt?
Jag håller inte alls med. Men ändå samtidigt viktigt att stanna upp vare sig det är självvalt eller påtvingat.

Är lite olycklig. Dragkedjan i en av mina favoritjackor är trasig. Det vore väl inte världens katastrof, om det inte vore för att jag redan lagat så mycket på den och så fort jag lagar något ställe så går den sönder på ett annat. Den har m.a.o. hängt med ett bra tag och det kanske börjar bli läge att se sig om efter en ny... Jag hade redan tänkt göra mig av med den en gång, men hängde in den tillfälligt i en garderob för att gå iväg med den vid senare tillfälle. Well. Jag tog visst fram den och började använda den frekvent igen även då :rofl: Med lite tur går det att få tag på något liknande nu.

Nähä.... Om man skulle ta och hoppa i duschen? Jag tänkte ta mig lite grann tidigare till jobbet idag och hinna förbereda lite innan dagen drar igång. Det är inte helt lätt att försöka fixa något med en svans av 1- och 2-åringar efter sig. Som nyfiket undrar vad man håller på med (och som pillar på ALLT)..... :D

Släppte ut hönsen innan jag åkte till jobbet och upptäcker att jag glömt passerkortet så får ringa till vakten som kontrollerar att jag är jag och ska vara där, får ett tillfälligt inpasseringskort över dagen och ska försöka komma ihåg att ta med det i morgon. Dagens första kaffe avklarad och sitter nu med en stor mugg bubbelvatten, Treo och salt.

Så mycket skönare det hade varit att få ligga kvar hemma i sängen idag med. :sleep:

Släppt ut hästar och gjort klart stallet för ikväll när det ska in 🥱 Plockat i ordning de Trule brukar ha när han tränar, var länge sedan husse körde honom så tror inte han har så bra koll längre på vad Trule föredrar 🤪

Mitt schema ser för jäkligt ut den här veckan och sömnen kommer få ta stryk för att jag ska hinna med allt men det får vara så. Kommer krascha på Fredag eftermiddag 🙈 Bara inte mamma säger att hon ska komma den här veckan också 🙄 Jag och min lillasyster fyller år i samma månad, hon i början och jag i slutet på då jag skriver tenta samma vecka som jag fyller år har jag avsagt allt firande i år, och syrran kunde ju inte ha i mot besök när hon fyllde år. Så mamma har sagt att hon ska komma mitt i mellan istället och fira båda 🤪

Nähä.... Om man skulle ta och hoppa i duschen? Jag tänkte ta mig lite grann tidigare till jobbet idag och hinna förbereda lite innan dagen drar igång. Det är inte helt lätt att försöka fixa något med en svans av 1- och 2-åringar efter sig. Som nyfiket undrar vad man håller på med (och som pillar på ALLT)..... :D

Det är tur att någon vill göra det... för mig låter en svans av 1-2-åringar som den ultimata mardrömmen :p :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 661
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama