Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suckar åt folk på facebook som rakt ut skriver att de är arga på de nya, höga bensinpriserna för att de inte har råd att åka iväg på rena nöjesresor. "Nu blir det väl bara fram och tillbaka till jobbet och mataffären" skriver de, som om det vore jättesynd om dem.

Hästar ute där det ska vara sedan klockan sju. Vaknade av att jag var hungrig 😅 Händer sällan har dålig aptit pga av mediciner men ju knorra magen rejält så klev upp och åkte till stallet. Väntar på att kaffet ska bli klart nu 🤤

*stor kram* till alla som vill ha och behöver :heart

Här är det ljuvligt väder så jag ska se till att vara ute mycket ☀️ Hoppas på lite goda jobbnyheter men blir det inte så så är det så. Det var i mina ögon bra intervjuer jag gjorde och tror inte jag kunnat göra dem bättre (typ speed dating, tre st direkt efter varandra :laugh:).

Jag valde att operera mina ögon för några veckor sedan. Sjukt nöjd och jag kommer att spara in kostnaden på sex år, enbart räknat på optikerbesök och linser. Lägger jag till ett par nya glasögon så går det ännu fortare.
Aha spännande :)
-4 och mina tår är isbitar. Tur tåget kommer snart. Ska ner till storstaden och sitta lite på kontoret samt luncha med en gammal vän.
Vi hade -8 imorse när sambon åkte, han lät väldigt förvånad när han sa gradtalet 😅

Ja och framför allt verkar kistor vara dyra :confused:
Funderar om jag snickrar ihop en egen kista av spillvirke kan man använda den då :D
Synd att ta nytt fint virke till något som ska grävas ner tänker jag :p
Tror det var DN som hade en stor artikel om hur dyra begravningar var och vad man kunde göra själv för att hålla kostnaderna nere, kistan är som sagt ofta en stor post men det finns tydligen nån sorts låda man kunde välja om man ska kremera och då hyra bårtäcke istället. Jag har funderat själv på att göra som förr i tiden och snickra ihop en egen kista som jag kan ha stående i vedboden men mamma gillade inte idén. :laugh:

Tror det var DN som hade en stor artikel om hur dyra begravningar var och vad man kunde göra själv för att hålla kostnaderna nere, kistan är som sagt ofta en stor post men det finns tydligen nån sorts låda man kunde välja om man ska kremera och då hyra bårtäcke istället. Jag har funderat själv på att göra som förr i tiden och snickra ihop en egen kista som jag kan ha stående i vedboden men mamma gillade inte idén. :laugh:
Bårtäcke går det bra med hästens fina ylletäcke :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
691
· Visningar
70 502
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 733
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna