Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jisses. Pappas begravning kostade ungefär en fjärdedel av det där, för ett drygt år sedan.Har nyligen begravt mormor
Vet ni var en begravning går på
Nästan 50.000:-
Alltså nä ring kadaverbilen när jag dör tack
I Spanien var det enhetspris på 2750 EUR. Utan deltagare och utan ceremoni som man mer eller mindre tvingades betala för en person man inte haft kontakt med nästan alls på 15 år.Har nyligen begravt mormor
Vet ni var en begravning går på
Nästan 50.000:-
Alltså nä ring kadaverbilen när jag dör tack
Du är supervälkommen in i tråden Ridskoleryttare 2022Jag blir helt rörd vad alla är snälla. Det är liksom så att man vill gråta en stund.
Jag är lite osäker på vad jag kan ha för storlek på hjälm? Jag kommer inte riktigt ihåg hur man mäter? Har typ huvud och ansikte som är rätt.. Ehh.. litet.
Aha spännandeJag valde att operera mina ögon för några veckor sedan. Sjukt nöjd och jag kommer att spara in kostnaden på sex år, enbart räknat på optikerbesök och linser. Lägger jag till ett par nya glasögon så går det ännu fortare.
Vi hade -8 imorse när sambon åkte, han lät väldigt förvånad när han sa gradtalet-4 och mina tår är isbitar. Tur tåget kommer snart. Ska ner till storstaden och sitta lite på kontoret samt luncha med en gammal vän.
HmmJisses. Pappas begravning kostade ungefär en fjärdedel av det där, för ett drygt år sedan.
Mormor hade ju "en sparad slant" som det brukar heta så egentligen betalade hon väl för det självI Spanien var det enhetspris på 2750 EUR. Utan deltagare och utan ceremoni som man mer eller mindre tvingades betala för en person man inte haft kontakt med nästan alls på 15 år.
Det går utan problem att spendera enorma mängder pengar på en begravning. Jag körde lågbudgetversionen, enligt pappas uttryckliga önskemål.Hmm
Nu var jag inte involverad i planeringen det skötte mamma och hennes syskon
Men solisten som sjöng kunde vi hoppat det lät tja typ inte så bra
Ja och framför allt verkar kistor vara dyraDet går utan problem att spendera enorma mängder pengar på en begravning. Jag körde lågbudgetversionen, enligt pappas uttryckliga önskemål.
Ja, kistor kan var fullständigt hutlöst dyra. Det går alldeles utmärkt att snickra sin egen kista dock, så det kan du ju göra om du villJa och framför allt verkar kistor vara dyra
Funderar om jag snickrar ihop en egen kista av spillvirke kan man använda den då
Synd att ta nytt fint virke till något som ska grävas ner tänker jag
Mormor hade ju "en sparad slant" som det brukar heta så egentligen betalade hon väl för det själv
Tror det var DN som hade en stor artikel om hur dyra begravningar var och vad man kunde göra själv för att hålla kostnaderna nere, kistan är som sagt ofta en stor post men det finns tydligen nån sorts låda man kunde välja om man ska kremera och då hyra bårtäcke istället. Jag har funderat själv på att göra som förr i tiden och snickra ihop en egen kista som jag kan ha stående i vedboden men mamma gillade inte idén.Ja och framför allt verkar kistor vara dyra
Funderar om jag snickrar ihop en egen kista av spillvirke kan man använda den då
Synd att ta nytt fint virke till något som ska grävas ner tänker jag
Bårtäcke går det bra med hästens fina ylletäckeTror det var DN som hade en stor artikel om hur dyra begravningar var och vad man kunde göra själv för att hålla kostnaderna nere, kistan är som sagt ofta en stor post men det finns tydligen nån sorts låda man kunde välja om man ska kremera och då hyra bårtäcke istället. Jag har funderat själv på att göra som förr i tiden och snickra ihop en egen kista som jag kan ha stående i vedboden men mamma gillade inte idén.