Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla mina kollegor har gått hem för dagen. Här sitter jag helt själv och läser. Skulle lika gärna kunna åka hem jag med. Undrar om jag får det. Tänker att det inte borde spela någon roll om jag sitter här eller hemma och läser. Får väl se om jag får tagit nån som kan svara på det.

Dags att skrida till verket med kemikalierna igen. Tänker max 2 timmar till sen orkar jag inte med mer exponering. Det farligaste är redan undanröjt, så borde vara okej.

Halvmysigt att lyssna på death metal och registrera/rensa ut kemikalier ändå. :) Vara i fred i sin egen bubbla lite. Nackdelen är väl att jag kommer behöva ha masken på och den trycker bak på huvudet så jag får huvudvärk, och att man måste vara på high alert hela tiden för man vet inte vad man kan tänkas gräva fram...:cautious:

Dags att skrida till verket med kemikalierna igen. Tänker max 2 timmar till sen orkar jag inte med mer exponering. Det farligaste är redan undanröjt, så borde vara okej.

Halvmysigt att lyssna på death metal och registrera/rensa ut kemikalier ändå. :) Vara i fred i sin egen bubbla lite. Nackdelen är väl att jag kommer behöva ha masken på och den trycker bak på huvudet så jag får huvudvärk, och att man måste vara på high alert hela tiden för man vet inte vad man kan tänkas gräva fram...:cautious:
Jag tycker din arbetsgivare skulle varit anmäld till kemikalieinspektionen för länge sedan. :mad:

Kom precis hem efter haft en liten träff med 3or som pratade lite om deras erfarenheter under praktik-kursen. Var så lärorikt, var bara tre andra som dök upp från klassen med, så kunde få personliga tips med. Synd för dem som missade det, men tur för mig som faktiskt gick dit :D

Körde en repris av gårdagens ridtur och huuuu så creepy att känna hur pållan for iväg med frambenen framför sig nedför skogsbacken gång på gång, tacksamt nog kunde jag sitta av innan backens slut och knacka loss styltorna ur hovarna. Konstaterar två saker; aldrig mer skor utan snösula om vintern! Nu är det vår så nu får snön helst försvinna jäkligt fort så jag kan rida mer ordentligt än vad som går nu 🙃. I övrigt annars en härlig stund I solen om än lite jobbigt för ögonen och höra bäcken som porlar; älskar det harmoniska ljudet 😍.
Häst var på tårna och lite granna "explosiv" efter att bara ha fått skritta igår där vi brukar galoppera men innan "galoppbacken" och knappt styltor kvar så tänkte "äsch jag släpper iväg henne" och jodå det blev ett ganska rejält bocksprång innan hon for iväg 😅. Balans check ✔ och så har vi *kickat in fredagen och helgen med en klackspark* Min fjordhäst är sååå rolig att rida 😍

Mathildes ponny är på unghästars vis väldigt nyfiken och plockig :rofl: Synd att en annan ser ut som hej kom och hjälp mig :p

20220304_115959.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
691
· Visningar
70 504
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 733
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Evolve