Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wtf. Fick nu betyg på senaste inlämningsuppgiften, där jag förvisso först klantat mig lite men där jag fick chansen att rätta till det i efterhand (delvis för att läraren också råkat radera en del av det jag gjort, så jag behövde ändå göra om några småsaker...). "Allt ser perfekt ut!" skrev läraren. Men, jag fick inte högsta betyg :confused: Hur kan jag inte få det om allt ser perfekt ut? Inte minsta lilla kommentar om varför heller. Men men... Så länge det inte påverkar slutbetyget orkar jag inte bry mig nu.
 
Vad kul att du också har detta dilemma! :rofl: Ja asså, tyckte det sen också blev så konstigt om man köper en toalettsits, tar man med sig den då när man flyttar? :D Vet ni vad, det får bli en felanmälan, så får vi se vad de säger:angel:
Säg till vad hyresvärden säger sedan! 👍
Jag skulle felanmält, min hyresvärd skickar direkt nån av vaktmästarna även för såna "små" saker. Likadant med sviktande duschstång och sånt :up:
 
Trött på mitt platta tråkiga hår. Har växlat mellan de schampon jag har hemma och fått samma resultat. Så jag kollade närmare på flaskorna och samtliga hette något med "repair" eller "dry". När jag nu klippt bort allt coronahår så är håret inte alls skadat längre.

Har kollat i affärerna och insett att nästan alla schampon är just repair eller för torrt och skadat hår.
Letat efter volymschampo och det har varit väldigt ont om det. Men idag hittade jag ett schampo för volym på Rusta (som är den butik i stan som har störst sortiment av hårvård). Hårtvätt imorgon. Få se om resultat blir bättre.....
Har du testat ha i torrschampo för volym? Det är min go to när håret känns platt och trist.
 
Wtf. Fick nu betyg på senaste inlämningsuppgiften, där jag förvisso först klantat mig lite men där jag fick chansen att rätta till det i efterhand (delvis för att läraren också råkat radera en del av det jag gjort, så jag behövde ändå göra om några småsaker...). "Allt ser perfekt ut!" skrev läraren. Men, jag fick inte högsta betyg :confused: Hur kan jag inte få det om allt ser perfekt ut? Inte minsta lilla kommentar om varför heller. Men men... Så länge det inte påverkar slutbetyget orkar jag inte bry mig nu.
Wtf. Fick nu betyg på senaste inlämningsuppgiften, där jag förvisso först klantat mig lite men där jag fick chansen att rätta till det i efterhand (delvis för att läraren också råkat radera en del av det jag gjort, så jag behövde ändå göra om några småsaker...). "Allt ser perfekt ut!" skrev läraren. Men, jag fick inte högsta betyg :confused: Hur kan jag inte få det om allt ser perfekt ut? Inte minsta lilla kommentar om varför heller. Men men... Så länge det inte påverkar slutbetyget orkar jag inte bry mig nu.
Hos oss är det så att om man får komplettera får man max C (men oftast E) oavsett hur bra slutresultatet blir.
 
Ska jobba 8-15 idag och sedan hem och försöka "gräva fram" ett par nästan oanvända sovsäckar. Jag kan se dem i förrådet, men det krävs lite arbete för att ta sig dit.... ;) Det pågår just nu en insamling på min ort, och campingprylar är bland annat sådant de behöver få in.
 
Hos oss är det så att om man får komplettera får man max C (men oftast E) oavsett hur bra slutresultatet blir.
Det verkar vara väldigt olika beroende på skola och instution, jag har fått VG efter komplettering.
Det ar det vanliga har. Jag tror inte nagon skola over lag/mellanstadie alder ger fullt betyg om man maste komplettera eller kommer in med uppgiften for sent.
Här i Sverige fungerar det inte så, och jag vill heller inte ha det så. Jag undervisar på gymnasiet och elever kan missförstå uppgifter, och det är stor press ändå att lyckas. Skulle möjligheten till komplettering innebära ett lägre betyg skulle pressen bli ännu högre. Sen är det jag som lärare som avgör om komplettering är rimligt på uppgiften.
 
Wtf. Fick nu betyg på senaste inlämningsuppgiften, där jag förvisso först klantat mig lite men där jag fick chansen att rätta till det i efterhand (delvis för att läraren också råkat radera en del av det jag gjort, så jag behövde ändå göra om några småsaker...). "Allt ser perfekt ut!" skrev läraren. Men, jag fick inte högsta betyg :confused: Hur kan jag inte få det om allt ser perfekt ut? Inte minsta lilla kommentar om varför heller. Men men... Så länge det inte påverkar slutbetyget orkar jag inte bry mig nu.
Jag fick" Utmärkt!! " Som kommentar på en tenta och två poängsavdrag på en tenta en gång. 🤷‍♂️😁 Nu fick jag VG i betyg på tentan så jag orkade aldrig fråga om det men visst är det intressant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 551
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 347
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp