Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar 08.15-11.30 hemifrån, ska på möte sen mellan 13.30-15.30. Tänkte nog söka jobbet jag ringde om, idag. Velar dock fortfarande, vill egentligen bara jobba hemifrån men 2 dagar i veckan på ett kontor känns ändå okej. Tänker att det kanske kan diskuteras också, kanske kan man sitta hemifrån.
 
Jobbar, lyssnar på vårfåglarna och får (förhoppningsvis) lite färg på kinderna :love:

20220302_114400.webp
 
Jag är så trött att jag snart somnar här vid datorn. Kom i alla fall iväg med kollegorna på buffé på lunchen och fick komma ut i solen en liten stund, och vara på annan plats än jobbet och skratta lite. Det var nog bra.

Har även fått present av en kollega. En glasskrapa :D
 
Har varit till (annan än vanliga) optikern och gjort alla koller som och imorgon ska jag dit igen och prova ut linser.

Föredrar glasögon, men de bågar som finns nu är så jäkla fula att jag vägrar lägga pengar på dem, så det får bli linser i väntan på att det dyker upp snygga bågar på marknaden igen.
 
Mysko, fick mail i förrgår att paket från PostNord var på väg och att jag kunde beställa tid för utkörning. Fick sedan mail att de kommer kontakta mig via sms när de är färdiga att köra ut och att vid behov skulle de ringa på mobilnummer xxx. I går på mailen som jag kollade ganska sent stod det att de levererat. Förbannelse tänkte jag och svor lite, nu har de kört det till någon terminal och jag behöver sitta hos kundtjänst och tjafsa.

Tänkte, ja varför inte, öppnade dörren och där låg paketen(?!?) Inget sms ingen beställd utkörning, inget att man måste klicka i att de kan lämna utan kvittens, inte ens en plingeling på dörren. Iaf har jag paketen och de har inte tappat bort dem, vilket de lyckats göra två gånger tidigare. Hmm, måste öppna och se om allt kommit.
 
Tack! :heart

____________________________


Är på väg hem från skolan nu. Skolan skickade in min studieplan till FK, så nu borde de ha allt de behöver för att ta ett beslut. Hoppas jag i alla fall 😊

Jag råkade även köpa några nagellack i helgen så jag har hämtat ut dem nu. Behöver egentligen inte fler nagellack, men eftersom jag börjat ha nagellack igen så var det givetvis fullt rimligt (om inte nödvändigt) att köpa några nya :D

Och så klart ett stort plus för att det var exakt de blåa färgerna jag ville ha 💙 😍
 
Stallet avklarat på förmiddagen inklusive första uteritten själv med ponnyn, gick hyfsat bra. Bromsen blev lite slö en gång så vi hamnade i diket men i övrigt var vi hyfsat överens. Ponnyn verkade lite undrande över att vi plötsligt var i diket :p

Nu ska jag ta med någon hund ut och plocka undan grenar/träd som fallit över stigarna. Ett var tydligen redan bortplockat (inte våran mark men nära och går till ett elljusspår, så jag städar även där vid behov) men var lite mer också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 592
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 348
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp