Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oavsett vilket så behöver dialys registreras så kassan borde kunna ge dig kvitto.
Jag efterregisterar mina patientbesök eftersom vår kassa inte är öppen under Covid. Det ska gå att lösa ändå
Här är rutinen att dialysen hör av sig till mottagningen och begär ut kvitton på föregående månad och så skickar jag in dem tillsammans med reseräkningsblanketten. Dvs mottagningen skriver ut kvitton på dialysens begäran. Jag har fråga tidigare men fått hummande svar. Nu har de äntligen bestämt sig för hur rutinen ska vara.

När jag ville ha ett intyg på att jag är i riskgrupp så skickae de in ett för 6-14 november. Som om jag skulle ramla ur riskgrupp efter några dagar. Jag lär vara i riskgrupp resten av livet.

Det har helt enkelt gått troll i mina sjukresor. Tyvärr är jag beroende av att få ersättning för att ha råd.
De flesta dialyspatienter är betydligt äldre och åker sjuktransport. Jag fick tjafsa lite för att få parkeringstillstånd också. Det tog ett antal veckor innan de slutade fråga vilken tid sjuktaxin skulle komma. ;)
 
Jobbat färdigt för dagen och svängde förbi lanthandeln på vägen hem för att köpa jorden jag inte kunde få med mig igår (sådär på grund av trettio liter kattsand! :D ), jag insåg nämligen igår att vi närmar oss slutet på första veckan i Januari och jag har fortfarande inte planterat årets chilisar! :nailbiting:😱
Eventuellt råkade jag komma hem med en monstera också. :confused:
 
Jobbat färdigt för dagen och svängde förbi lanthandeln på vägen hem för att köpa jorden jag inte kunde få med mig igår (sådär på grund av trettio liter kattsand! :D ), jag insåg nämligen igår att vi närmar oss slutet på första veckan i Januari och jag har fortfarande inte planterat årets chilisar! :nailbiting:😱
Eventuellt råkade jag komma hem med en monstera också. :confused:

Jag tog in min såjord idag för att tina den... den är ett 50-liters block just nu :meh: Det står ett till 50-litersblock och tinar i duschen också, jag ska passa på att plantera om några blommor.
 
Har försökt få ordning på diskmaskinen. Den tömmer inte alltid ut allt vatten, och när man väl fått den att göra det så luktar det avlopp i hela köket :yuck: Just nu går diskmaskinen med en rengöringstablett i, får se om det får det att bli bättre...

Har även försökt plugga lite. Inte helt enkelt att plugga sådant man redan kan ändå. Skolan kräver källhänvisningar. Såklart. Att jag bara behövde höra några olika begrepp förklaras lite kortfattat för att komma ihåg massor jag lärt mig genom åren på andra sätt av rent intresse hjälper måttligt då. Att svara på alla frågor var alltså plättlätt, men ja, det blev en jättejobbig uppgift ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 273
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 069
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 840
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp