Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällen var tänkt att spenderas i hälsans tecken. Gick sådär. Fastnade först på kontoret för skulle ”bara kolla en grej” sen glömde jag bort maten i ugnen så den brändes vid. Sen blev det svårt att andas och ja ni vet. Inte för att maten vart bränd utan bara en miljon känslor på samma gång. Jag orkar inte. Tagit en sömnmedicin men den verkar inte ha verkat ännu.
Försöker se det positivt och hitta lösningar men just nu känns det väldigt tungt.
Lyssnar nu på naturmusik som nästan varje kväll numer och ligger på spikmattan.
 
Jobbat, därefter stallet och hästen bjöd på en superfin känsla :love:. Efter hemkomst har jag vikt tvätt och startat en omgång, dammsugit och städat dusch och handfat. Överlät städning av toalett och golv till sambon :up: I ugnen tillreds en kyckling- och potatisgratäng, nytt recept så hoppas den smakar gott :)
Gratängen låter intressant, vad är det för recept?
 
Jag sitter i soffan med en skål godis och njuter av vetskapen att jag är ledig imorgon också :) Känns lite lagom att börja arbetsveckan med en onsdag sen, tre dagar bör jag överleva! Känner mig dock lite stressad över att de två sista dagarna före semestern brann inne p.g.a magsjukan, så det finns säkert en massa lösa trådar som jag lämnade och kommer att behöva ta itu med nu istället. Det blev inte alls den där lugna, strukturerade årsavslutningen som jag hade sett framför mig. Men men, det är ingenting alltför farligt hoppas jag! Och oavsett vilket är det definitivt ingenting jag ska lägga mitt sista semesterdygn på att fundera över, så det så!
 
Jahapp, dags att ge sig iväg till jobbet igen. Känns bra ändå att det här blir sista arbetsdagen den här veckan. Kommande dagar blir det plugg istället. Tänk så skönt att kunna "jobba" hemma istället för att cykla iväg tokigt tidigt och hålla igång konstant i massvis av timmar. Ser såå fram emot att kunna sitta och plugga, dricka en kopp te och inte vara fysiskt slutkörd mot slutet av dagen.
 
Nu åker jag och äpplekakan till jobbet
 

Bifogade filer

  • 20220103_220959.jpg
    20220103_220959.jpg
    400,6 KB · Visningar: 17
På jobb sjukt omotiverad till jobb och den "handikappade" killen kommer stå och knacka på dörren snart.

Faktiskt ganska motiverad till att göra andra saker så jobbet ger sig väl det med snart.

Huliganerna ligger still och sover så ska starta radion och försöka få lite gjort
 
Bilen lämnad på verkstan. Lånebilen naturligtvis automat. Jag tycker inte om att köra automat. Eller, jag vet ju att det handlar om att jag inte är van, men jag tycker det är obehagligt.
 
Bilen lämnad på verkstan. Lånebilen naturligtvis automat. Jag tycker inte om att köra automat. Eller, jag vet ju att det handlar om att jag inte är van, men jag tycker det är obehagligt.
Jag brukade tidigare försöka klämma fast vänster ben för att inte av misstag trampa på bromsen, vilket hänt en gång när jag försökte växla en automat. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
714
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp