Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Legat i min håla hela dagen, har verkligen inte tid att vara sjuk. Har tre inlämningar, två den 14 och en den 10 januari. Men orkar verkligen inte sitta vid datorn och fick feber igen på eftermiddagen. Så har som sagt legat här på soffan hela dagen och varit onyttig 😂 Min mamma tyckte tydligen de var bra att jag för en gångs skull var stilla för att orken tröt för mig 🤨 Förstår inte vad hon menar eller Jo de gör jag för hon tycker att man ska ta de lugnt när man är sjuk där är vi lite olika 🤧

Ätit lite mat idag iaf, första gången på två dagar och ätit sura nappar ❤️ Hitta två påsar i skafferiet förut.
 
Efter jobbet for jag iväg till affären för att hämta paketet och passade på handla. Fick tag på 6,5 kg kokt julskinka till det trevliga priset 29,90:-/kg! Alla skinkor till det priset så de 2 jag köpte var dessutom från en lokal grisgård :D

Nu har jag en färdig lasagne i ugnen, äter lite glass(efter att ha släpat hem de där skinkorna är jag definitivt förtjänt av glass!) och ska slöa resten av kvällen.
 
Har precis varit med på digitalt "upprop"/infomöte för distansplugget jag ska gå nu under våren. Det kändes bra, och även om det inte var obligatoriskt så var det nog väldigt bra att vara med. Vad som också är bra är att killen jag träffar är duktig på sådant som ingår i den ena kursen som jag själv känner mig osäker på. Jag har redan utsett honom till min privata lärare :D
 
Sträckt rumpan eller något är det som gör ont. Tror det beror på att jag spänt mig vid något tillfälle eller gjort någon rörelse. Snorhalt ute trots sandning.
Inte fått så mycket gjort idag som det var tänkt. Så hoppas på fullt ös imorgon istället. Svårt bara när man inte får tag på rätt personer :cautious:
 
Har en klok person på fb som ställde frågan:Vilken fråga vill du inte att jag ställer till dig just nu.
Jag insåg att det är frågan om hur jag mår.

Åh gud ja. Finns inget jag hatar mer än att redogöra för min sk hälsa 🙃
I min journal står det ”pat svarar generellt att allt är bra. Påtaglig känsla av att pat kraftigt negligerar sina symtom” :p
 
Libanesisk afton här hemma. Ätit enorma mängder meze och druckit Chateau Musar.
Ganska tidig kväll pga har så jävla ont i sidan. Men det var mkt trevligt! Katterna sicksackade mellan folks tallrikar, inga konstigheter :rofl:
 
Fått middag hemma hos en kompis. Tomatsoppa då jag fortfarande bara klarar av flytande mat. Men snart mår nog munnen bättre igen!

Haft en massa funderingar gällande hästen sista halvåret, så tagit tag i det nu och bokat in ett besök med en person som ska komma och hjälpa mig reda ut funderingarna på onsdag. Det blir nog bra för både hästen och mig. 🙂
 
Nyss meddelat intresse av att bli medryttare efter nästan 2 års hästuppehåll. Behöver ha nått annat i mitt liv än mitt jobb, även om det känns lite jobbigt att kasta sig in i hästvärlden igen. Saknar nog egentligen hästarna mer än vad jag förstår själv, men samtidigt så orkar jag inte med den otrevliga stämningen som tvunget ska finnas i så många stall. Får väl ser hur det blir...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
714
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp