Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen blev senare än tänkt idag pga mycket dålig planering.... :D Hade tänkt att mina knäckta revben skulle ta sisådär 4 timmar i crock-potten, men när jag sedan började googla recept upptäckte jag att det tydligen tar betydligt längre än så. Sju timmar stod det på flera ställen, men jag körde nog på någon timme kortare. Hur som helst så blev det fantastiskt bra. Köttet var så mört att det trillade av benen och smaken blev helt perfekt också. Så det var väl värt att vänta på :up: !
Hann bli lite förskräckt här innan jag läste vidare. :laugh:
 
Funderar på om jag ska orka kolla på rean i veckan… kan ju åka sent = färre människor. Barnet behöver fler byxor och hittar inget vettigt på second hand :down: Jag skulle också behöva några nya tröjor. Försöker kolla online men blir så trött på att scrolla bland tusen olika plagg!
 
Var ute på skolgården bakom huset och pulkade en stund. Ett gäng på 6-7 grabbar i övre tonåren gled förbi och hann smälla av tre olika fyrverkeripjäser på en sträcka av ca 300 m. Intill en skola i tegel, byggd i u-form (ger väldigt mycket resonans). :banghead: :banghead: :banghead:
Minns när några tonårskillar kastade smällare/raketer mot mig när jag var ute och red på pappas hingst. Jag blev så jävla förbannadatt jag helt enkelt red rakt emot dom och prejade ner dom i ett krondike. Denna häst vek ju inte för ngt och de var inte svintuffa när det kom en 1.70 hög maffig pre- hingst med ganska luftiga framben rakt emot dom :angel:

B5A39FB7-DCED-435D-AC56-71BFFFE43F1F.jpeg
 
Minns när några tonårskillar kastade smällare/raketer mot mig när jag var ute och red på pappas hingst. Jag blev så jävla förbannadatt jag helt enkelt red rakt emot dom och prejade ner dom i ett krondike. Denna häst vek ju inte för ngt och de var inte svintuffa när det kom en 1.70 hög maffig pre- hingst med ganska luftiga framben rakt emot dom :angel:

Visa bifogad fil 82722
Hade jag inte varit ute i mörkret med A hade jag sagt något. Nu vågade jag inte riskera att hon blev skrämd.
 
Var ute på skolgården bakom huset och pulkade en stund. Ett gäng på 6-7 grabbar i övre tonåren gled förbi och hann smälla av tre olika fyrverkeripjäser på en sträcka av ca 300 m. Intill en skola i tegel, byggd i u-form (ger väldigt mycket resonans). :banghead: :banghead: :banghead:
Vad är det med smällare idag?! Är det inte olagligt? Jag skulle lätt ringt polisen faktiskt, så kanske ungarna får lite skrämselhicka i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp