Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själva flyr vi smällarna över nyår. Hunden är inte särskilt rädd, men han jagar upp sig och skäller som tusan. Morrar, muttrar, vaktar. Vilket är väl visserligen hans sätt att visa rädsla om han nu har någon - full attack :D Nej, det blir stugan med lite brasa och hummer.
 
Det är en väldigt märklig film har jag tänkt på.
Ja, lite vimsig, och MÅNGA olika karaktärer. Men jag gillade den :) !
IMBDs beskrivning:
"Follows the lives of eight very different couples in dealing with their love lives in various loosely interrelated tales all set during a frantic month before Christmas in London, England."

Det var rätt mycket att hålla reda på. Sedan var jag ute en stund mitt i och nattade hästarna. Men jag märkte knappt att jag hade varit borta. Det var vare sig mer eller mindre förvirrande för det.... :D
 
Synd, det är ett jävla otyg när ungar får lägga händerna på smällare och raketer. Eller ja, vuxna också faktiskt.
Jag tycker det värsta är när ungar får dem av sina föräldrar och när ungarna ställer till det inte tycker att det är ett problem utan hejar på och tycker att ryttare måste ta ansvar för sina hästar. Och om de är smällarrrädda hålla sig undan i december och januari när det tydligen ska vara fritt fram. (Smällarattack mot hästar på vägen, med smällarna kastade inunder/precis bakom hästarna.)

Ibland blir man inte jätteförvånad över att vissa barn får det riktigt svårt som unga vuxna och hamnar i mycket trubbel.
 


En utbildningsfilm om hur du öppnar en dörr. Kändes viktig att dela med mig av såhär på morgonkvisten.

Lite skön orsak att dela boende med två kissar - stängda dörrar är förbjudna och orsakar gråt och mjau och skrik om de av misstag uppstår. Så just därför är det bra med en påminnelse då och då om hur dörröppnande sker på civiliserat sätt. :rofl::rofl:
 


En utbildningsfilm om hur du öppnar en dörr. Kändes viktig att dela med mig av såhär på morgonkvisten.

Lite skön orsak att dela boende med två kissar - stängda dörrar är förbjudna och orsakar gråt och mjau och skrik om de av misstag uppstår. Så just därför är det bra med en påminnelse då och då om hur dörröppnande sker på civiliserat sätt. :rofl::rofl:

Det här var precis vad ag behövde nu på morgonen :rofl:
 
Läcker hingst! De är fina de spanska hästarna:).

Tack! Han var dock inte så spansk i sin look eller gång. Dels var han 170 vilket nog inte är så vanligt. Har för mig att många spanska är runt 160 eller därunder. Sen hade han en framåtgripande gång som inte var typisk för de spanska hästar jag sett. Men det kanske berodde på att han var utbildad i Tyskland vad jag förstod. Dock hade han lätt för piaff och passage. Det märks att spanjorerna lär sig det tidigt från marken
 


En utbildningsfilm om hur du öppnar en dörr. Kändes viktig att dela med mig av såhär på morgonkvisten.

Lite skön orsak att dela boende med två kissar - stängda dörrar är förbjudna och orsakar gråt och mjau och skrik om de av misstag uppstår. Så just därför är det bra med en påminnelse då och då om hur dörröppnande sker på civiliserat sätt. :rofl::rofl:

:rofl: :rofl: :rofl:

Katten blev skitförbannad av musiken och studsade rakt upp framför datorn och jamade mig i ansiktet 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp