Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synd, det är ett jävla otyg när ungar får lägga händerna på smällare och raketer. Eller ja, vuxna också faktiskt.
När jag bodde vid Rådhuset i Sthlm tidigare var det Lützendimma i flera dagar varje nyår pga krutröken och alla :devil::devil::devil: som satte rakter i vinflaskor så det låg glaskross överallt, faktiskt en stark bidragande orsak att jag som djurägare lämnade innerstan efter 16 år.
 
När jag bodde vid Rådhuset i Sthlm tidigare var det Lützendimma i flera dagar varje nyår pga krutröken och alla :devil::devil::devil: som satte rakter i vinflaskor så det låg glaskross överallt, faktiskt en stark bidragande orsak att jag som djurägare lämnade innerstan efter 16 år.
Raketer var en sådan stor grej när jag växte upp och det fanns ingen generell "omtanke" kring djur och natur om omgivningen, men det var för sjutton snart FÖRTIO år sedan! Det finns ingen ursäkt för skiten idag.
 
När jag bodde vid Rådhuset i Sthlm tidigare var det Lützendimma i flera dagar varje nyår pga krutröken och alla :devil::devil::devil: som satte rakter i vinflaskor så det låg glaskross överallt, faktiskt en stark bidragande orsak att jag som djurägare lämnade innerstan efter 16 år.

Jag bor ju precis vid st Eriksbron med panorama över bron. Say no more…
Brukar vara helt spårat men sista åren då främst raketer. Men det är en riktig ”show” utanför minst sagt.
Bron brukar dagarna efter nyår efter se ut närmast som en krigszon
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag bor ju precis vid st Eriksbron med panorama över bron. Say no more…
Brukar vara helt spårat men sista åren då främst raketer. Men det är en riktigt ”show” utanför minst sagt
Jo, har ju koll på var du bor då jag mycket väl känner igen byggnaderna på bilderna. Hade det bara varit för katterna hade jag nog bott kvar, men med hästar och hundar var det inte värt 80 kvm med balkong och allt stök även om jag saknar delar av vad boendet medförde i övrigt. 🙄

Nåja, om några år är jag nog tillbaka inom tullarna igen, utan hundar, hästar och bil men med katter, ev. 😳
 
Så nu har kisse som nyst något gräsligt hela dagen igår, hela natten och flera gånger i timmen i morse (snorat och snorkat också) typ slutat nysa helt. Kanske hänt två gånger på hela kvällen, fast han har sovit mycket. Förbaskat full av rackartyg nu dock. :D
Ringer jag veterinären imorgon och frågar om jag borde ringa veterinären kanske? 😅 :arghh:
 
Så nu har kisse som nyst något gräsligt hela dagen igår, hela natten och flera gånger i timmen i morse (snorat och snorkat också) typ slutat nysa helt. Kanske hänt två gånger på hela kvällen, fast han har sovit mycket. Förbaskat full av rackartyg nu dock. :D
Ringer jag veterinären imorgon och frågar om jag borde ringa veterinären kanske? 😅 :arghh:
Slutnyst och fullt av rackartyg så lär han inte behöva veterinär. Varma kläder vid vinterprommenader och sova under täcket hälsar mina skrottar. :up:
 
Minns när några tonårskillar kastade smällare/raketer mot mig när jag var ute och red på pappas hingst. Jag blev så jävla förbannadatt jag helt enkelt red rakt emot dom och prejade ner dom i ett krondike. Denna häst vek ju inte för ngt och de var inte svintuffa när det kom en 1.70 hög maffig pre- hingst med ganska luftiga framben rakt emot dom :angel:

Visa bifogad fil 82722
Läcker hingst! De är fina de spanska hästarna:).
 
På jobb. Var ett jkla schå att få upp mig själv imorses. Sambo eller hundar va dåliga motiverare också. Ingen av dem ville upp utan låg kvar och snosa :rofl:

Kommer bli en lugn dag idag vilket passar ypperligt då jag har lite annat jag ska ta tag i än just jobb.

Jobb i 4 dagar sen är det ledigt. Skönt med kort vecka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp