Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fin dag idag, så jag passade på att åka iväg och hälsa på min favoritliga av hungriga änder! :love:
Följt dessa två sen de var små dunisar och nu är de såhär stora och granna:
20211226_130137.jpg
 
Någons bemärkelsedag kanske?
Eventuellt. Folk brukar vara duktiga på att förvarna i de lokala FB-grupperna i så fall, men de ligger nog i träda över jul. Nåja. Det verkar vara över nu, jag är mest glad att JAG inte var ute med hunden lös och hoppas att det inte var andra djur som fick skrämselhicka i mörkret. Typisk kvällspromenadstid.
 
Hade precis lite tur! Jag kollade på jobbannonser, fick syn på en annons som enligt rubriken lät lockande. Fel sida stan såklart, men tänkte att det inte skadar att kolla på annonsen för skojs skull.

I annonsen stod det att man behöver gå en introduktion hos dem, sedan kan man jobba på distans! Poff så försvann allt som kunde hindra mig från att söka, så nu har jag sökt :D
 
Beställde grillade lammracks och chevresallad med valnötter. Oerhört gott! Restaurangen hade grillat lammet perfekt trots att jag glömt skriva hur jag ville ha köttet. När budet kom och jag gläntade på dörren och en av katterna tittade fram i hallen så kommenterade han "oh wow is that a real cat? Thought it was a statue or something".
 
Sån härlig avslutning på julhelgen 🥰. Skön sovmorgon med älsklingen och sen stallet; himla skoj att vi var flera ur stallgänget som bestämt att skritta ut en sväng tillsammans i det underbara vädret 😍. Var ett bra tag sen vi red genom poppelskogen och pållan blev lite mer på tårna, tillbaka igen tog vi en liten galopp med 😍.
Sista julmiddagen för i år hos mamma avslutades av en riktigt god cheesecake som brorsans sambo bakat 😋.
 
Middagen blev senare än tänkt idag pga mycket dålig planering.... :D Hade tänkt att mina knäckta revben skulle ta sisådär 4 timmar i crock-potten, men när jag sedan började googla recept upptäckte jag att det tydligen tar betydligt längre än så. Sju timmar stod det på flera ställen, men jag körde nog på någon timme kortare. Hur som helst så blev det fantastiskt bra. Köttet var så mört att det trillade av benen och smaken blev helt perfekt också. Så det var väl värt att vänta på :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp