Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbringade ett par timmar vid en brasa i gott sällskap i eftermiddags. Trots -9 grader och blåst var det faktiskt rätt trevligt....och vi skrattade gott åt pålägget på mackorna som frös inom 10 minuter..... :D

På vägen hem kom en sådan otrolig känsla av julefrid över mig. Jag körde småvägar och njöt av all vacker belysning vid gårdar och hus som jag kom förbi. På ett ställe brann det till och med en liten brasa vid infarten. Jag mötte inte en enda bil, och radion spelade julmusik. Och sedan kom jag hem till ett hus som doftade hyacint. Jag har precis avnjutit julens första skinkmacka tillsammans med rödvin. Nu står risgrynsgröten och puttrar. Tänk vad BRA man har det ändå :) !

julefrid.jpg
 
God jul! 🧑‍🎄🎄

Jag har precis kommit hem från stallet, tagit in och klappat lite på draken och klappat lite på en mycket skeptisk ponny. Jag är en mycket hemsk människa som är så nära honom :eek:. Men godis tar han gärna :d
Draken är mycket upprörd över att hon har fått en granne, så nu har de fått ett täcke emellan sig så att hon inte ser honom lika mycket.

Nu julmat och sedan lite fix med marsipan och choklad :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp