Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter stall och grötlunch var vi en stund hos morfar för lite prat och julklappsbyte med honom och kusin som är på besök 🥰. Hemtjänsten kom på sitt tillsynsbesök när vi var där och morfar berättade minnen för personalen från när han och mormor träffades ❤ (det var bland det bästa jag visste med jobbet men så oerhört tacksam för att jag lämnade yrket när jag inte kunde stå för min yrkesprofession inom detta jobb längre). Efter den mysiga pratstunden for vi hem och såg på Kalle Anka 😊.
 
Har videochattat en stund med närmaste familjen - föräldrar och bror firar tillsammans, mormor på sitt håll och jag på mitt. Det var trevligt att se allihopa. Äter nu pepparlax med citronris och bönsallad. Dricker GT. Det kunde vara värre. :)
 
Blev en trevlig eftermiddag hos svärmor med mat och prat. Sambon gick och lade sig nyss då han var så pass trött att han somnade med en skinkmacka i munnen. :D
Nu ska jag stänga av telefonen fram till imorgon och bara unna mig lyxen av tystnad ett tag.
 
Körde hem från jobbet när jag fick syn på en bil som stog med påslagen varningsblinkers, såg även baklyckorna från bilar som passerat. :meh: Jag stannade bredvid, vevade ner rutan och frågade om det hänt något och en kille frågade om jag pratade engelska, sen förklarade han att de kört på ett vildsvin men att han inte visste vad han skulle göra. När jag sa att det måste polisanmälas så de kunde kalla ut jägare undrade han om jag kunde ringa åt honom vilket jag naturligtvis gjorde.

Förklarade för polis vad som hänt, att ingen var skadad och att bilen inte behövde bärgas och var vi befann oss så fick han lämna regnr och uppge personnummer. Jag hade en tom morotssäck i bilen som de knöt fast i en stolpe för att markera var det hänt, jag gav polisen mitt telnr om skyddsjägaren behövde kontakta mig och sedan kunde vi lämna platsen.

Hur är man funtad som inte stannar en kall vinternatt när någon har problem utan bara kör förbi? :confused: Jag klev aldrig ur bilen eftersom det inte behövdes, vevade ner rutan en dm och kunde hjälpa både dem och ett skadat djur. Jägaren ringde mig senare och jag kunde ge honom exakta uppgifter var markeringen var och på vilken sida vägen grisen hade varit.

Efter det körde jag och betalade foder, vattnade hästarna och gav dem en massa morötter. Åkte hem, matade katter och hundar, tittade till hönsen som hade både mat och vatten, gjorde upp eld, svidade om till tomte och frös mig genom mörkret för att dela ut julklappar till grannens ungar. 😅

Ett par mackor och lite juice senare hemma i soffan, hundarna ute på nattkiss och lite mer ved på brasan innan jag och katterna nu krupit ner under dubbla duntäcken och några timmars sömn innan en ny arbetsdag. Bara 25 timmar kvar av den här arbetsveckan. :up:
 
Dricker vin ensam i köket och "håller ett öga" på maten, rätt skönt ta det lite lugnt. Kalle är inte så viktigt för mig 😅 Är trevligt här men vart full rulle från morgon så jag är trött :sleep: Fått bra födelsedagspresenter och mamma hade gjort prinsesstårta :d Funderar på att åka hem imorgon, kan behövas lite ledighet innan jag börjar jobba på tisdag igen :p

God jul allihopa 🎅🎄
Grattis! :D🥳🎂
 
Mysig julaftonskväll tillsammans här hemma i lugn och ro med sprakande brasa 🥰. Julmat och Svensson Svenssons jul 😊. Sen var det skönt med frisk luft en sväng ner till vägen innan vi myste ner i soffan till Tomten är far till alla barnen och julgott; ris a la malta var inte så tokigt 😋.
Tänk att vi äntligen fick en vit och så pass kall julafton att det knarrade under fötterna och bet I kinderna när vi var ute ikväll och under ridturen 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp