Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort smörgåstårta tills morgondagens dop :d
1645804152658.jpg


Står just nu i 2 låga kartonger med plast över sig nere i källaren, där det är svalt och bra.
 
Senast ändrad:
Jag är på väg hem från Rusta, for dit efter jobbet. Av nån oklar anledning blev det helt plötsligt 200:- mer än tänkt :confused: men har vart bra grejer jag köpt som jag ändå tänkt på ett tag. Är ju väldigt viktigt katterna får en ny tunnel och en ny filt behövdes så katterna inte får spunk varje gång en stackars gäst vill låna en filt :angel: Filten är absolut inte för att jag älskade färgen :angel:
 
Putsat alla hästarna men speciellt Trulen ❤️ Han var till och med på myshumör.
Vad de fäller 😅 Drog med koskrapan och de bara rasar av dem hela bunten. Men skönt de betyder att vi går mot vår.

Lite kaffe nu, ska försöka gå och lägga mig i tid för imorgon flyttar ju den ena hästen. Men allt är färdigt inför det. Lite sorligt såklart men känns bra ändå i hjärtat ❤️

IMG_20220225_165910379_HDR.jpg
 
Har sån ångest ikväll. Vill gråta. Allt är jobbigt. Jag kan säga till 100 % att mensen kommer vilken dag som helst.

Men, jag tar mig igenom det. Mamma ska jobba natt och sover nu så kan inte ringa. Men det går. Och ni är ju här :heart

Just nu gör jag varma mackor och det mesta brukar ju kännas bättre med lite mat i magen…
 
Visste ni att de enda djuren som svettas är människor, higher apes (hominider; innehåller bla schimpanser) och hästar?

Jag blev lite fascinerad. Varför just hästar? Försökte komma på varför svett är bra och kom tänka på att vi bägge är långdistansare (nåja, inte jag personligen ;)). Då är det bättre att kunna springa och svettas på samma gång än att behöva stanna upp och flåsa för att få ned temperaturen 🤔

Men lite fascinerande att det inte verkar som att andra djur svettas? Hästar är ju inte så nära släkt dessutom, så det måste ha dykt upp två gånger i evolutionen.

Random stuff som man kommer tänka på såhär på fredagskvällen 😅
 
Visste ni att de enda djuren som svettas är människor, higher apes (hominider; innehåller bla schimpanser) och hästar?

Jag blev lite fascinerad. Varför just hästar? Försökte komma på varför svett är bra och kom tänka på att vi bägge är långdistansare (nåja, inte jag personligen ;)). Då är det bättre att kunna springa och svettas på samma gång än att behöva stanna upp och flåsa för att få ned temperaturen 🤔

Men lite fascinerande att det inte verkar som att andra djur svettas? Hästar är ju inte så nära släkt dessutom, så det måste ha dykt upp två gånger i evolutionen.

Random stuff som man kommer tänka på såhär på fredagskvällen 😅
Nog har jag för mig att kor svettas på kroppen? Hur som helst, många djur svettas genom trampdynor och mun har jag fått lära mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp