Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får be skatteverket om en utredning så de kan ta bort henne från er adressPå alla liknande sidor (inklusive rats-it som jag precis kollade upp) så kommer min pappa, min bror, pappas tjej och kvinnan som inte bor här upp.
Vi får ju hennes post från skatteverket, polisen, kommunen och allt annat som går efter folkbokföringen. Vi har googlat på kvinnans namn för att försöka hitta ett telefonnummer till henne. Typ för att upplysa henne om att vi har post till henne och att det vore bra om hon folkbokförde om sig till en adress hon faktiskt bor på.
Det är mycket möjligt att hennes telefonnummer finns med i något av kuverten vi fått till henne, men vi har ingen rätt att öppna och läsa hennes post. Så vi har hittills nöjt oss med att skriva "avflyttad" på kuverten och lagt dem på brevlådan igen. Utan resultat...
Har du läst på Skatteverket angående hur man bör göra?På alla liknande sidor (inklusive rats-it som jag precis kollade upp) så kommer min pappa, min bror, pappas tjej och kvinnan som inte bor här upp.
Vi får ju hennes post från skatteverket, polisen, kommunen och allt annat som går efter folkbokföringen. Vi har googlat på kvinnans namn för att försöka hitta ett telefonnummer till henne. Typ för att upplysa henne om att vi har post till henne och att det vore bra om hon folkbokförde om sig till en adress hon faktiskt bor på.
Det är mycket möjligt att hennes telefonnummer finns med i något av kuverten vi fått till henne, men vi har ingen rätt att öppna och läsa hennes post. Så vi har hittills nöjt oss med att skriva "avflyttad" på kuverten och lagt dem på brevlådan igen. Utan resultat...
Tack så mycket! Den sidan har jag inte läst på tidigare. Eller om jag gjort det men glömt bort det sist jag googlade.Har du läst på Skatteverket angående hur man bör göra?
Skicka alltid tillbaka brev till avsändaren
Du ska alltid skicka tillbaka brev till avsändaren genom att skriva ”åter avsändaren: bor inte på denna adress” på brevet och sedan posta det. På det sättet får avsändaren veta att personen inte finns på adressen.
Om du känner personen är det bra om du kan be hen att anmäla flytt till rätt adress.
Meddela Skatteverket om en person, som inte bor hos dig, är folkbokförd på din adress
Skatteverket utreder om det är något som behöver ändras i folkbokföringen. Det som är bra för oss att veta då är:
Du behöver inte lämna ditt namn eller dina kontaktuppgifter om du inte vill, men det underlättar för Skatteverket om du gör det. Skatteverket kan behöva kontakta dig och ställa följdfrågor om de uppgifter du lämnat.
- den adress det gäller (dit breven skickas, det vill säga din adress)
- personens personnummer (eller födelsedag och helst födelseår)
- personens namn (så fullständigt som möjligt)
- personens nya adress (om du känner till den)
- telefonnummer till personen
- mejladress till personen
- något annat du känner till om personen, till exempel om hen har flyttat utomlands, hen studerar eller vilken arbetsgivare hen har.
Du meddelar Skatteverket enklast genom tjänsten Tipsa om misstänkt fusk.
Du kan också ringa Skatteupplysningen på telefonnummer 0771-567 567.
https://www.skatteverket.se/privat/...rdparattadress.4.3810a01c150939e893fffb3.html
Als jag pratar med https://www.facebook.com/maynard1 (dj maynard) 5 min då och då. expert är väl en stor överdrift!I morse postade jag ett inlägg på öns lokala fb sida om min idé till en "dassbok" med roliga historier från ön som vi alla hört från turister. Dumma/roliga frågor och händelser!
Har fått såå många roliga historier skickade till mig och i kommentarer.
Nu fick jag precis ett meddelande från frukostradion på fastlandet som vill att jag ska radioprata med dom i morgon om denna idé
That escalated quickly
Jag har inte svarat än men det lutar åt "tack men nej tack. Jag återkommer om/när boken är klar"
Ellar har du någon idé @Tranan , du är ju Aussie-radio-expert?
fins så mycket annat man kan köpa än en hund!Äter McDonalds of försöker hindra mig själv från att spontanköpa en till hund pga tycker synd om mig själv.
fins så mycket annat man kan köpa än en hund!
Låt bli!Jo det vet jag, men hund är trevligast.