Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter göra höstfint! Köpte två lyktor till och har nu ett lyktdilemma. Köpte även lite krafs bestående av bl.a. träkulor som faktiskt gjorde susen för att mjuka upp & mysa till intrycket lite, även om den ordningssamma delen av min hjärna ju först tänkte att det inte behövdes och principiellt motsätter sig fluff. Det känns som att det finns en metafor & lärdom nånstans här.

Eftersom det är fredag funderar jag på att ha en mysig introvert pysselkväll och måla träkulorna. Först får hundarna följa med till parken och hjälpa mig kolla efter mer krafs att dekorera med. Fast vid närmre eftertanke kommer jag nog inte vilja ta hem sakerna de brukar hitta.
 
Eldar i kaminen.... :) Jag har köpt rätt mycket ved (mer än vanligt) men jag blir lite snål ändå. Måste ransonera till vintern liksom... :nailbiting: Men det kommer att räcka med en 3-4 stora vedträn för att torka upp och mysa till huset lite grann. Det är ju ändå inte jättekallt här inne (ca 18 grader) men regnigt och ruggigt ute så det känns skönt att sitta och titta in i en brasa i kaminen... :)
 
En här ute är och klipper gräset just nu 🫣😂 Det får gärna fortsätta växa några veckor till så mina odjur slipper äta så mkt hö.
Ja, hade jag haft hästarna kvar hade det varit ett icke-problem (jag inser NU varför hästarna gärna blev lite runda :cautious:).
Men eftersom jag vill ha ytan som vinterhagen var på till hundarna istället - så måste den halva hektaren klippas... även om jag har åkgräsklippare så är det såååååå trååååktigt :o:p
 
Herregud, denna fredagseftermiddag kräva kaffe. Och choklad. Njuter just nu av dagens sista mikropaus, sedan blir det en fryg timmes övertid för att hinna ikapp lite så att jag slipper påbörja måndagen med andan i halsen (hehe, vem försöker jag lura). Mutter mutter, borde vara olagligt med övertid på en fredag :cautious:

Ja ja, ikväll ska jag i alla fall få se Kevin Bridges live! Han är typ Glasgows svar på Johan Glans, och minst lika rolig. Fy vad kul det ska bli!
 
😆 jag som klagade på alla tidiga läkarstider! Idag damp det ner två kallelser. Den ena 14.30. Och så denna rekordartade?! 😆

877E1192-09A2-4787-998C-684FF45CC297.webp
 
Herrejävlar, hade precis en svängande lastbilssida max 20cm från fronten på bilen jag sitter i. Den befann sig på helt fel sida vägen och svängde oväntat tvärt osv. Så jävla läskigt, även om det gick långsamt och föraren verkade ha koll på att det var nära. Han stannade iaf till så att vi kunde fly upp mot trottoaren (jag sitter på passagerarsidan i bilen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp