Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick långpromenad i eftermiddag och kom sen och åt smörgås och drack te. Ville sen njuta av det fantastiska vädret lite till så tog med mig en filt och min läsplatta och gick ut och satte mig i slänten en stund.

Har ingen balkong men var i gott sällskap med massa chalmerister där jag satt i gräset Hörde bygglåten som de har när de bygger kortegen på avstånd. Samma låt går på repeat i två veckor. Lite trivsamt trots allt! :)

Grattis till nytt jobb @Snurrfian !
 
Morr. Cirkulationspumpen till vattenfiltret surrar igen. Rengöringen höll i en månad ungefär. Antar att det i slutänden kommer att bli till att byta ut den... :meh: TRIST utgift! Och varför kunde inte detta problem återuppstå på en annan tid än fredag eftermiddag när jag måste vänta ända till måndag för att kunna ta kontakt med rörmokaren igen....
 
screenshot från Den stora älgvandringen
1650655001033.png
 
Jag har en Helt ledig dag imorgon! Sist jag var ledig var för Chikas bröströntgen och det var Inte en vilsam dag! 😅 Imorgon ska jag bara drälla, städa mitt eget hus (det behövs!) och gå på plantbytardag med gratis lunch. Hunden får följa med och jag har gjort håret extra bright dagen till ära. Det är lite illa när tanken på en ledig dag gör att man nästan grinar. :D
 
Tittar på film och har precis gått igenom min kalender.
Fick igår uppgift från ena arbetsgivaren att kolla upp ev framtida jobbdatum ifall det skulle var några krockar med mitt andra jobb. Ser bra ut för min del. I dagsläget bara en krock på nästan 30 tillfällen tom augusti ut, för tillfället. 🥳 Så får se hur mycket extra jobb det blir för min del sedan bara, inget klart än men möjligheten finns där...
 
Fick bli en riktig lugn dag I stallet; pållan fick vilodag och jag passade på att njuta någon timme i solskenet på uteplatsen för första gången i år, blev seeeg av att slappa 😅🥰. Ena stallkatten höll mig sällskap och så lyssnade jag till massa fågelkvitter 😍. Avslappning!
Föreslog sambon att åka förbi stallet på vägen hem och det gjorde han och japp; kopplade av en stund på ena bänken på höjden vid stallet 🥰. Sedan stannade vi på pizzerian på vägen hem; fick bli så när vi åt den tänkta middagen igår då soppa inte lockade i värmen 😅. Jag var ju jättehungrig efter flera timmar sen den lilla lunchen så gissa om det var hur gott som helst med sommarsallad och tillbehör 😋. Sen skönt med ett bad om än lite onödigt varmt enligt huden 😅.
 
Äter ryttarkaka (var ju tvungen att provsmaka lite inför imorgon, för att se till att den säkert går att äta :angel:) och funderar på att gå och lägga mig. Sambons alarm ringer 03:15 då han ska iväg till Portugal på surfresa, och känner jag mig själv rätt blir det inte jättemycket kvalitetssömn för mig efter det... Särskilt inte med vetskapen att jag måste styra mot stallet kring 8-snåret och där rida en träning som jag är ganska nervös över. Men istället för att bli stressad och tänka på hur trött jag kommer att vara väljer jag att fokusera på hur mysigt det blir att krypa lite längre ner under täcket och se ett par avsnitt av min serie på Netflix efter att sambon gett sig iväg, samt på hur jäkla roligt jag kommer att ha hela dagen imorgon! Strålande sol och 16 grader ska vi få också, det kan faktiskt inte bli så mycket bättre! :love:
 
Hade inte heller ätit kebab fram till någon vecka innan påsk. Mina stackars kollegor får hjärtsnörp varenda gång de pratar om någon vanlig mat jag inte smakat än. Sen bestämmer de lunch med just det för min skull.

Så har nu testat falafel, kebab och mcnuggets. I fallet mcnuggets missar du exakt ingenting. De får kanske 1/10 av mig 🙈
Falafel har jag däremot aldrig provat
 
Hade inte heller ätit kebab fram till någon vecka innan påsk. Mina stackars kollegor får hjärtsnörp varenda gång de pratar om någon vanlig mat jag inte smakat än. Sen bestämmer de lunch med just det för min skull.

Så har nu testat falafel, kebab och mcnuggets. I fallet mcnuggets missar du exakt ingenting. De får kanske 1/10 av mig 🙈
Åh chicken Mc Nuggets :d så goda med söt sur sås :love:
 
Sitter och funderar på hur jag ska kunna söka vård för hur jag mår. Har fått för mig att det inte ska ta runt sex timmar efter arbetsdagens slut innan man kan klara av att tänka igen, även om det fortfarande känns som att jag nästan ska börja gråta av orkeslöshet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 594
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp