Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är irriterad på habiliteringen. Jag hade en tid idag 12.10. Fick ingen SMS-påminnelse eller papperskallelse men arbetsterapeuten som jag träffat flera gånger har upprepat tiden varje gång. När jag kollat under "kommande vårdbesök" på 1177 (har kollat många gånger, senast i onsdags) har det stått Fredag 22 April 12.10.

Tyckte att det var en udda tid (mitt i lunchen), men eftersom hon upprepat tiden minst fyra gånger och samma tid har stått under "kommande vårdbesök" så har jag helt enkelt tagit för givet att det är tiden som gällde.

Kom dit och de säger: nä, du hade tid 10.30.
Loggar åter igen in på 1177 och kollar under kommande vårdbesök. Markerat som "nytt" (dvs inlagt efter att jag var inloggad sist) står det att jag skulle varit där 10.30 idag :banghead:
Jag har inte fått hem någon papperskallelse eller sms med den uppdaterade tiden. Och ingen har kontaktat mig och sagt att tiden är ändrad. Kollade som sagt senast i onsdags och då stog det fortfarande 12.10, så det måste ändrats efter det…

Orkar inte 😩
 
Min anhörig säger att hen inte får gå mer i terapi, utan att hen fick x antal timmar och att de nu är slut. Är det verkligen så? Förväntas man vara frisk efter exempelvis 10 samtal? (Det är vad jag uppskattar att hen fick under hösten).
Hen har ju ett återfall/försämring nu och jag tror hen skulle behöva gå hos psykolog/terapeut regelbundet pga sin depression, ångest och oro. Hen går hos öppenpsykiatrin men har bara ett telefonsamtal med läkare inbokat.

Jag tycker man hör hela tiden om andra som går i terapi i flera år, kan inte tänka mig att alla har råd att betala det helt ur egen ficka när 45 min med psykolog ligger runt 1200 kr.
 
Min anhörig säger att hen inte får gå mer i terapi, utan att hen fick x antal timmar och att de nu är slut. Är det verkligen så? Förväntas man vara frisk efter exempelvis 10 samtal? (Det är vad jag uppskattar att hen fick under hösten).
Hen har ju ett återfall/försämring nu och jag tror hen skulle behöva gå hos psykolog/terapeut regelbundet pga sin depression, ångest och oro. Hen går hos öppenpsykiatrin men har bara ett telefonsamtal med läkare inbokat.

Jag tycker man hör hela tiden om andra som går i terapi i flera år, kan inte tänka mig att alla har råd att betala det helt ur egen ficka när 45 min med psykolog ligger runt 1200 kr.
När jag fick terapi via försäkring så var det begränsat så.
 
Min anhörig säger att hen inte får gå mer i terapi, utan att hen fick x antal timmar och att de nu är slut. Är det verkligen så? Förväntas man vara frisk efter exempelvis 10 samtal? (Det är vad jag uppskattar att hen fick under hösten).
Hen har ju ett återfall/försämring nu och jag tror hen skulle behöva gå hos psykolog/terapeut regelbundet pga sin depression, ångest och oro. Hen går hos öppenpsykiatrin men har bara ett telefonsamtal med läkare inbokat.

Jag tycker man hör hela tiden om andra som går i terapi i flera år, kan inte tänka mig att alla har råd att betala det helt ur egen ficka när 45 min med psykolog ligger runt 1200 kr.
Verkar vara olika. Jag har gått i terapi i flera år på öppenpsyk, med senaste psykologen i 1,5 år, medan min kompis som också skulle behöva det får kämpa för att få fortsätta få psykologkontakt.
 
Min anhörig säger att hen inte får gå mer i terapi, utan att hen fick x antal timmar och att de nu är slut. Är det verkligen så? Förväntas man vara frisk efter exempelvis 10 samtal? (Det är vad jag uppskattar att hen fick under hösten).
Hen har ju ett återfall/försämring nu och jag tror hen skulle behöva gå hos psykolog/terapeut regelbundet pga sin depression, ångest och oro. Hen går hos öppenpsykiatrin men har bara ett telefonsamtal med läkare inbokat.

Jag tycker man hör hela tiden om andra som går i terapi i flera år, kan inte tänka mig att alla har råd att betala det helt ur egen ficka när 45 min med psykolog ligger runt 1200 kr.
Jag har också fått det begränsat till 10 gånger.
 
Är irriterad på habiliteringen. Jag hade en tid idag 12.10. Fick ingen SMS-påminnelse eller papperskallelse men arbetsterapeuten som jag träffat flera gånger har upprepat tiden varje gång. När jag kollat under "kommande vårdbesök" på 1177 (har kollat många gånger, senast i onsdags) har det stått Fredag 22 April 12.10.

Tyckte att det var en udda tid (mitt i lunchen), men eftersom hon upprepat tiden minst fyra gånger och samma tid har stått under "kommande vårdbesök" så har jag helt enkelt tagit för givet att det är tiden som gällde.

Kom dit och de säger: nä, du hade tid 10.30.
Loggar åter igen in på 1177 och kollar under kommande vårdbesök. Markerat som "nytt" (dvs inlagt efter att jag var inloggad sist) står det att jag skulle varit där 10.30 idag :banghead:
Jag har inte fått hem någon papperskallelse eller sms med den uppdaterade tiden. Och ingen har kontaktat mig och sagt att tiden är ändrad. Kollade som sagt senast i onsdags och då stog det fortfarande 12.10, så det måste ändrats efter det…

Orkar inte 😩
Börja screenshota!
 
När jag fick terapi via försäkring så var det begränsat så.

Verkar vara olika. Jag har gått i terapi i flera år på öppenpsyk, med senaste psykologen i 1,5 år, medan min kompis som också skulle behöva det får kämpa för att få fortsätta få psykologkontakt.

Jag har också fått det begränsat till 10 gånger.

Vad tråkigt att det ska vara så svårt. Får se vad läkaren säger nästa vecka. Något försäkringsbolag är inte inblandat i detta, vi har kollat upp men de täcker bara kristerapi vid svår olycka/dödsfall och liknande.
 
Jobbat mellan 8-13 skulle ha jobbat till halv fem idag men pga av bortfall av barn i gruppen pga av sjukdom så räckte det med förstärkning på förmiddagen 👍 Glad för alla timmar jag lyckas skrapa ihop, blir ett välkommet klirr i kassan 💸 På vägen hem stanna jag på affären och köpte morötter till hästarna ❤️ Vi fira att matte skrev gdk på senaste tentan 👯‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 596
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp