Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter den godaste havregrynsgröten som finns, nämligen den som äts efter stall och en varm dusch :love: Turen till stallet blev struligare än planerat, bland annat tog det mig 60 min istället för 25 att köra dit eftersom jag hamnade i världens bilkö och var tvungen att krypköra i typ 1,5 mil :arghh: Men när jag väl kom fram och satt i sadeln smälte all stress och frustration bort och det blev ett jättehärligt pass i solnedgången :love:

Sunsetride.png
 
Eftersom jag inte mådde helt hundra, inte minst pga bihålorna, kände jag inte riktigt för att rida ett ordentligare pass eller rida iväg ut men ville ändå rida en stund så fick bli barbacka I skritt längs grusvägen och en liten galopp samt lite galopp på ridbanan, var sååå härligt att bara vara där på hästryggen och gunga med i rörelserna 😍.
Åkte ner till mamma (bor några km bort) för att lämna lite varor och på grusvägen blev jag så fundersam över att va tusan...Vadå en stor kulle bakom skogen de gallrat ur...Öh såhär ska det inte se ut...! Vafalls ska inga träd bli kvar ?!? Ja, jag har svårt för när skogen tas ner för det ser så "konstigt" ut när det inte längre ser ut som det alltid gjort; (men ja jag begriper att skog slutavverkas osv.) men ändå lite wow vilken jättekulle som "gömts" i den skogen man ridit igenom förr ☺️. Får vi se om det blir sambon som får skota ihop riset 😄.
 
Vilken jäkla dag! 🤯 Massa saker som kört ihop sig, stress och stress för att hinna med allt etc. Glömde sovmedicinen på annan ort och hoppas få sova lite iaf.
Hade fått hem en massa nya kläder jag beställt och tänkte att det blir kul avslut på dagen iaf. Icke! Alla tröjor, blusar, toppar, jacka var för stora. Ett par skor för stora och ett annat par för små. Fick iaf ett par strumpbyxor som funkade. ✌️😂
 
Jag har överlevt dagens fallutbildning i traverskursen! :banana:

Först fick vi fira ner oss från tre meter två gånger (med två olika typer av selar) och sedan ta en promenad på en balk tolv meter upp (givetvis med sele och förankring). Jag är jäkligt stolt över att jag klarade det för jag är faktiskt livrädd för höjder. När vi vände på balken för att gå tillbaka hade jag full on panik men det gick 💪
Imponerande 🤩
 
Min vänsterhand har varit lite halvt bortdomnad hela dagen. Lite obehagligt. Jag har dessutom svullnat upp om fingrar och ben värre än vanligt. Får inte av vigselringen... Hoppas det lägger sig snart.

Tröstshoppade lite kryddor på Granngården. Chokladmynta, ramslök och citrontimjan. Vet inte var de ska bo än men det löser sig.
Någon nerv i kläm eller så om du haft handen i konstig vinkel, sovit på den inatt så det är därför den varit så idag? Utsatt för värme? Då kan man ju svullna..
 
Eftersom jag inte mådde helt hundra, inte minst pga bihålorna, kände jag inte riktigt för att rida ett ordentligare pass eller rida iväg ut men ville ändå rida en stund så fick bli barbacka I skritt längs grusvägen och en liten galopp samt lite galopp på ridbanan, var sååå härligt att bara vara där på hästryggen och gunga med i rörelserna 😍.
Åkte ner till mamma (bor några km bort) för att lämna lite varor och på grusvägen blev jag så fundersam över att va tusan...Vadå en stor kulle bakom skogen de gallrat ur...Öh såhär ska det inte se ut...! Vafalls ska inga träd bli kvar ?!? Ja, jag har svårt för när skogen tas ner för det ser så "konstigt" ut när det inte längre ser ut som det alltid gjort; (men ja jag begriper att skog slutavverkas osv.) men ändå lite wow vilken jättekulle som "gömts" i den skogen man ridit igenom förr ☺️. Får vi se om det blir sambon som får skota ihop riset 😄.
Ett sådant tilltag höll på att kosta mig några tusen i böter häromdagen, då man tidigare visste att nu kommer det en fartkamera i skogen, nä det gjorde det inte för skogen var borta :nailbiting: :rage:
 
Sitter och slöskrollar på Facebook när denna reklam kommer upp:

1FB6E76C-98FB-4083-AA29-A7D0D9E0656B.jpeg



Jag tänker först att det är någon tandläkargrej, men att det hade ju låtit bättre om man skrev ”munöppnare” eller nått. Plus att den såg väldigt obekväm ut. När jag sen ser att reklamen är från Clas Ohlson så tänker jag att det inte kan vara till tandläkare, utan börjar tänka om det är till dessa som skrapar tandsten hemma, eller någon som vill få bort kinder/läppar när dom borstar tänder, som något hjälpmedel liksom. Eller kan det vara till något spel där man ska prata med munnen öppen?

Här blir jag väldigt nyfiken och klickar in, och det första jag läser är ”undvik otäcka sår på fingrarna” och här blir jag rädd på riktigt. Tänker om det är någon tvångsgrej till barn som vägrar borsta tänder, för att i samma mening tänka ”men fyyy vad hemskt och brutalt!!!” O_o:stop:

Sen läser jag att den är till för fiske, att öppna munnen på tex en gädda för att få ut draget… :meh:

Jag går och lägger mig en stund till nu jag… :bag:
 
Vaknat fler gånger inatt då det gjorde ont på ena sidan när jag svalde. Gick inte över efter frukost och gurgling och halsmandeln på den sidan ser inte fin ut. Blev en sjukanmälan..
Kände mig faktiskt lite, lite snorig och hostig när jag var ute med hundarna nyss så bäst jag tar det lugnt idag.
 
Alltså min sömndruckna kollega :D Vinglar in iförd solglasögon och mumlar "hej... fan vad trött jag är".
Packar upp sina grejer, bland annat en köpt frukostmacka. Glor på den en stund och utbrister "Det är något orange i min macka?!... är det morot eller covid?"

Jag tittar upp och han tittar på mig "Sa jag covid?" jag börjar gapskratta och säger att ja det sa han. "Vafan menar jag med det?!" mumlar han och går skrattandes iväg för att hänta te. :rofl:
 
Så skönt va ledig idag! Ska bara ta det lugnt och påta på hemma. Dagens plan är att koka skinkan jag köpte fel av, skulle köpt färdiglagad istället för rå. Tar sisådär 3h att koka den så tur jag har gott om tid 😅
Ska snart kliva upp och öppna balkongdörren + koka kaffe, Lillkatten är lite olycklig över att den är stängd och tycker det vart soligt jäääättelänge redan :laugh:
 
Jag har suttit vid datorn i tre timmar vid det här laget. Men nu börjar kollegerna vakna till liv och med det så startar dagens möteskavalkad. Det blir introduktion av nyanställd, internkommunikation och så klart en hel del upphandlingar. Jag ser särskilt fram emot det där med en ny kollega. =kollega som kommer att ta över uppgifter från mig så att jag kommer ner i något som liknar normal arbetstid.

Och så är det fredag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 597
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp