Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hrm... Jag bakade kakan längre än det stod. Men det är alltid lite svårt att avgöra hur kladdig en kaka i kladdkakestil ska vara... Kanske tog jag ändå ut den för tidigt - skulle den vara inne ÄNNU längre? När jag hällde kolasmeten över kakan sa det liksom "slurp" och nästan all smet försvann ner i kakan... :nailbiting:O_o Nåja, den ÄR ju ändå där någonstans, får jag väl trösta mig med.... :D Förhoppningsvis blir den toppengod efter en natt i kylen, även om den förmodligen blir superful!
 
Såg nyss hur en av dörrarna till vitrinskåpet öppnades av sig självt(lite tröga att få upp dessutom då det är gjort i ek). Vovvis och sambon låg i soffan och inget tungt fordon på gården/i området som kan ha orsakat vibrationer. Kan man tolka det som att spökena letar efter vinglas? 🤔
 
Tagit helg. Inledde den med en fika med en vän.
Nu sitter jag har galet sötsugen. Men nu är det slut på tröstätande ett tag för annars kommer jag att rulla fram.
693AF9F2-FD25-4F3B-9671-BCCE24502DD0.jpeg
 
Har hämtat tvååringen på förskolan och nu väntar vi på att pappas tjej ska komma hem :) Förskolan stänger 18 och hon slutar 19, så jag får vara barnvakt drygt 1h när det blir så här.

När jag hämtade 2-åringen var det en annan pappa där som tog sig friheten att tala om för mig hur jag borde uppfostra tvååringen :up:
Tack. Men nej tack. :banghead:

Jag behöver inga uppfostringstips, det är inte ens mitt jobb att uppfostra barnet. Och nej, jag räknar inte med att den pappan skulle veta om att jag "bara" är syskon - men bara det att han tar sig friheten att tala om för någon annan hur den ska uppfostra sitt barn. Nej, bara nej :stop:
 
Min vänsterhand har varit lite halvt bortdomnad hela dagen. Lite obehagligt. Jag har dessutom svullnat upp om fingrar och ben värre än vanligt. Får inte av vigselringen... Hoppas det lägger sig snart.

Tröstshoppade lite kryddor på Granngården. Chokladmynta, ramslök och citrontimjan. Vet inte var de ska bo än men det löser sig.
 
Googlar elektriska jordfräsar och fick kvällens fniss. Google translate har sannolikt varit inblandad... Man kan undra vad bucklor och små byråer har med det hela att göra :D:D

Om denna artikel​

  • DETALJER: Motoreffekt: 1500 watt (230 - 240 V/50 Hz), Hackknivar: 24 stycken, arbetsbredd: 40 cm
  • ?Reservdelsnamn: Med en 1500 watt elmotor är höjden 745 både lämplig för små och större arbetsytor.
  • ?De nämnda 40 cm arbetsbredd bidrar till att golvet kan välodlas även mellan bucklor och små byråer.
  • ?Flera optimala användningsområden: golvlockering, förberedelse för utsäde samt användning av torg, humusgödsel eller bakstycke.
  • ?24 roterande knivar används för effektiv och kraftsäker bearbetning av ytorna. Hanteringen av enheten faller mycket enkelt av, även transport också. På grund av den låga vikten på 11,6 kg är den dessutom mycket lätt att manövrera.
 
Jag har överlevt dagens fallutbildning i traverskursen! :banana:

Först fick vi fira ner oss från tre meter två gånger (med två olika typer av selar) och sedan ta en promenad på en balk tolv meter upp (givetvis med sele och förankring). Jag är jäkligt stolt över att jag klarade det för jag är faktiskt livrädd för höjder. När vi vände på balken för att gå tillbaka hade jag full on panik men det gick 💪
 
Jag har överlevt dagens fallutbildning i traverskursen! :banana:

Först fick vi fira ner oss från tre meter två gånger (med två olika typer av selar) och sedan ta en promenad på en balk tolv meter upp (givetvis med sele och förankring). Jag är jäkligt stolt över att jag klarade det för jag är faktiskt livrädd för höjder. När vi vände på balken för att gå tillbaka hade jag full on panik men det gick 💪
Bra jobbat! 💪
Sjukt imponerad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 597
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp