Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig yogat förut utan har trott att man slår knut på sig själv på olika sätt och behöver vara både stark och smidig för att orka det.

De fysiska delarna i yoga bygger på att försätta kroppen i djup vila. De ska sänka puls, andningsfrekvens, och matsmältningens tempo som ett sätt att göra kroppen bekväm, stadig, lugn vilket dels låter kroppens egenläkande processer gå igång (därav medicinsk) och även ändrar hjärnans aktivitet så det går att tänka andra tankar än vardagssnurret och ha andra upplevelser än de som fångar vår uppmärksamhet till vardags. Mycket av den bild vi har av yoga är en skum kulturell appropriering med ganska lite av yogans grundtanke kvar.

Att slå knut på sig själv är en del av vissa avancerade yogapositioner, men med lätthet. Styrkan och smidigheten kommer av det enkla och av kloka förberedelser.

Sorry utläggning! Det ligger mig varmt om hjärtat att räta ut endel vanliga missuppfattningar om yoga. :o

Kul att du hittat en bra (och gratis!) yoga! Tror det kan bygga balans också i förlängningen, det har det gjort för mig.
 
Fönsterbyte påbörjas imorgon. Ska bli SÅ jäkla skönt.
 

Bifogade filer

  • E94EADE5-7EAA-4353-897A-A4561F7757C1.jpeg
    E94EADE5-7EAA-4353-897A-A4561F7757C1.jpeg
    318,9 KB · Visningar: 55
Min anhörig sa för två-tre veckor sedan att hen slutat ta sin ena medicin mot depression. Bara sådär, för att ”jag mår ju bra nu”. Tja, vad händer? Idag rasar livet ihop och allt är bara nattsvart. Tycker såklart synd om hen och försöker göra vad jag kan, men kan säga att det inte direkt var oväntat från min sida att det skulle komma en dipp liksom.
 
Du kan ju läsa lite säger de när jag frågar. Men vad ska jag läsa? Nä det kan de inte svara på. Så jag får väl sitta och läsa lite på måfå..
Jag hade lite samma, dock så har jag en enorm databas att ta ifrån med hur mycket sm helst att läs ain om jobb, jobb beskrivningar, arbete, arbetsätt. vad som förväntas av oss mm mm vilket underlättar.

Kan vara så att det faktiskt är ett lugnare tempo och det kan ju vara positivt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
28
· Visningar
1 678
Senast: Fetaost
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp