Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matar favoritdraken: :love:
Draken435.jpg
 
Vill hem, jösses vilken totalkass första dag på jobbet efter ledigheten. :cautious::wtf:
Råkade skriva ett halvt oskönt mail till min chef där jag klagade starkt på det som fick studenter att gråta i dag. Tack och lov (och kors i taket) reagerade han rätt så förstående och har sett till att en boll kommit i rullning som kanske kan lösa detta 6-åriga ständiga problem.

Vill gosa och leka med katt, göra klart grundoljningen av min fönsterram till balkongen, handla och lämna in min väst på lagning nununu.
 
Jag är orimligt sur och irriterad. Ville ha sällskap när jag planterade om växter. Han gick runt och fnulade med annat i trädgården. Jag ville ju ha hjälp och sällskap! Men sa jag nåt? Nä.
Istället sitter jag nu här och är helt orimligt tjurig. Fattar inte varför jag gör så!
 
Jag är orimligt sur och irriterad. Ville ha sällskap när jag planterade om växter. Han gick runt och fnulade med annat i trädgården. Jag ville ju ha hjälp och sällskap! Men sa jag nåt? Nä.
Istället sitter jag nu här och är helt orimligt tjurig. Fattar inte varför jag gör så!
Heja dig! Ändå snyggt gjort att se det såpass fort. Jag brukar tänka igenom hur jag skulle vilja ha gjort istället. Inte som ”dumma dig du borde gjort såhär” utan ”kolla, såhär blir ju toppenbra!” Då har jag lägre tröskel nästa (eller nästnästa eller nästnästnästa gång) att faktiskt göra något jag tror på och som kan bli bra. Liksom traska upp en tankestig i hjärnan…

Hoppas du kan garva lite åt det orimligt sura, om en stund om inte annat. :heart
 
Hemma från medicinsk yoga. Känner mig helt slak i kroppen trots att det inte är på 'riktigt.' Försöker andas ut och in djupt men glömmer att andas och håller andan istället :rofl: Har svårt med balansen märker jag så kanske dags att ta kontakt med en fysio igen.
Det ÄR på riktigt! Samma buck för mindre money. Det borde heta smartyoga för en får, om det är bra guidat, samma effekter med mindre flämt och akrobatik. :up:
 
Hemma från medicinsk yoga. Känner mig helt slak i kroppen trots att det inte är på 'riktigt.' Försöker andas ut och in djupt men glömmer att andas och håller andan istället :rofl: Har svårt med balansen märker jag så kanske dags att ta kontakt med en fysio igen.
Förstår nog inte riktigt vad du menar med att det inte skulle vara "på riktigt" 🤔?
 
Det ÄR på riktigt! Samma buck för mindre money. Det borde heta smartyoga för en får, om det är bra guidat, samma effekter med mindre flämt och akrobatik. :up:

Det är gratis via landstinget. En gång i veckan, 45 minuter. Och jag tycker hon som leder är riktigt bra. Exakt, man känner det i kroppen efteråt men när man håller på så knögglar man inte ihop sig eller svettas floder.
 
Heja dig! Ändå snyggt gjort att se det såpass fort. Jag brukar tänka igenom hur jag skulle vilja ha gjort istället. Inte som ”dumma dig du borde gjort såhär” utan ”kolla, såhär blir ju toppenbra!” Då har jag lägre tröskel nästa (eller nästnästa eller nästnästnästa gång) att faktiskt göra något jag tror på och som kan bli bra. Liksom traska upp en tankestig i hjärnan…

Hoppas du kan garva lite åt det orimligt sura, om en stund om inte annat. :heart
Jag vet ju att jag brukar bli sån. Och jag vet att det enda jag behöver göra är att säga till honom, för han lyssnar och "vill göra rätt" eller hur man ska säga. Men nån liten tjurig och envis del av mig vill inte lyssna på resten av hjärnan och bara säga vad jag tänker. Gah!

Antar att det är lite jobbigt överlag just nu. Jobbet är inte vad jag trodde det skulle vara, inte än i varje fall, och jag känner mig på något sätt både understimulerad och otillräcklig på samma gång..
 
Jag har aldrig yogat förut utan har trott att man slår knut på sig själv på olika sätt och behöver vara både stark och smidig för att orka det.
Det finns så många olika yoga-typer. Yin-yoga, till exempel, som jag har provat på nu sist är en VÄLDIGT långsam typ av yoga där man håller positioner lääääänge. Men det känns verkligen att det gör nytta i kroppen även om det går i snigelfart.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
28
· Visningar
1 728
Senast: Fetaost
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp